Skal hun have briller?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Sundahl88

Jeg har en datter på 2,5 år og jeg er i tvivl om jeg skal tage til øjenlæge/læge med hende.

Har lagt mærke til at hun blinker meget med øjnene. Især når hun skal koncentrere sig ved tv, bøger og nogle gange når hun leger. Hun virker ikke generet af det i det daglige i hendes udvikling, men jeg er da stadig bekymret.

Jeg har selv læsebriller men ikke meget. Hendes far har briller, men jeg kan ikke huske hvor slemt det er eller hvornår han selv fik briller. Ved bare han heller ikke var ret gammel.

Hvad skal jeg gøre?

Har i nogle erfaringer??

Er jeg bare pylret og for bekymret??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

B&J

jeg ville tage hende til lægen først og hvis hun kender nogle navne på dyr så få lægen til at vise dem på tavlen så hun muligvis kan fortælle om hun har brug for briller, eller en øjenlæge

jeg syntes bare det ville være en god ide bedre tjek engang for meget ind for lidt..

og håber ikke der er noget

Anmeld

14. juli 2011

henh01

Ring til lægen Hellere være hurtigt ud frem for at hun pludselig får gener af det.

Anmeld

15. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville kontakte lægen og få hendes øjne tjekket.

Da vi var til 3 års undersøgelse med vores dreng blev hans øjne tjekket. Han fik en brille på med et hul i og så skulle han fortælle, hvad han så på skærmen af billeder. Min mand har +4  og jeg har -1.50. Vores dreng så helt normalt.

Anmeld

15. juli 2011

Mi

Min datter fik briller da hun lige fyldte tre år. Vi kunne faktisk ikke mærke på hende at hun manglede dem, selvom hun faktisk er målt til +6 og +8, men hun skelede.

Jeg syntes at du skal tale med lægen om det. Han kan ikke måle hende, for børn skal dryppes i øjnene, og måles i sådan et speciel apperat som kun øjenlægen har. Men han kan måske vejlede dig, i forhold til om du skal tage kontakt til en øjenlæge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.