Hejsa,
jeg kunne også have oprettet denne i graviditet, men vil egentlig gerne høre fra nogle kvinder som har erfaringen...
Mit spørgsmål er:
Snakkede I med manden inden baby kom, om hvor meget I hver især skulle tage sig af baby? Og hvordan kom det til at fungere i praksis?
Jeg vil enormt gerne have at min kæreste er meget inde over, ikke bare af praktiske hensyn, men af følelsesmæssige. Min far tog en stor del af ansvaret/omsorgen for mig da jeg var helt lille og vi har et meget tæt bånd den dag i dag. Jeg vil så gerne have at min kæreste får det samme forhold til sin fremtidige søn. Men jeg kender ham også godt nok til at vide at der er en risiko for at han kommer til at fokusere enormt meget på økonomi, at sikre familien o.s.v. Hvilket jo også er fint, men det er bare ikke det samme.
Jeg tror måske at det er en kombination af usikkerhed fra hans side (om han er "god nok" til at tage sig at sådan et lille pus) og underholdningsværdi (han har flere gange sagt at sådan nogle babyer jo først begynder at blive sjove når de kan kravle o.s.v.)
Jeg forudser at det kan blive et problem. Men samtidig vil jeg jo ikke problematisere noget der ikke er et problem endnu, og risikere at gøre ham usikker/skubbe ham væk... Så jeg ved ikke rigtigt om jeg skal tage en forsigtig snak med ham inden bebsen kommer, eller bare vente og se hvordan han reagerer når jeg har født? Jeg tror bare at det er enormt vigtigt at det bånd bliver knyttet når baby er helt lille.
Håber på nogle gode svar :-)
(27+2)
Anmeld