barsel hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.341 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. december 2008

trolden

Er blevet lidt usikker på hvor lang tid barsel man har nu.

jeg vil under min barsel være på kontanthjælp, nogle der ved hvor længe man har??
jeg har en veninde som skal på barsel og hun har fået at vide at hun kun har 6 mdr barsel vil hun have mere skal hun søge kommunen om det.. nogle der kan hjælp??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2008

Honningblomst

Næsten et år har du...kan ikke huske antallet af uger...
Knus..

Anmeld

17. december 2008

Balderson

Man har som kvinde efter fødslen 14 uger barsel (dem kan ens mand ikke bruge af) derudover har man så 32 uger til fælles...

Man kan så vælge at få yderlig 8 uger barsel, men så går du også meget ned i barselpenge...

og tror faktisk at man kan få 8 uger mere, men så får man vidst næsten ingen penge i barsel..

HVis man tager alt det barsel man overhovedet kan få, så er det næsten et år du kan gå hjemme..

ellers så er det omkring de 10 mdr. man normalt har barsel...

Anmeld

18. december 2008

Anja

Ja, jeg er offentligt ansat og har: 8 uger før fødsel, 26 uger med løn efter fødsel og op til 20 uger på dagpenge - og så har far haft 2 uger og ønsker ikke flere.

Anmeld

18. december 2008

netdaddy

Min hustru er offentligt ansat (dagplejer), og havde 8 uger før fødslen (blev så reelt 10 uger, da hun fødte 14 dage over tid). Derudover har hun 26 uger med fuld løn, som jeg IKKE kan røre.
Derudover har hun 20 uger med dagpenge som hun så har valgt ikke at holde.

Jeg holder så 6 ugers barsel med fuld løn (ny overenskomst) når hun er startet på arbejde igen og 14 dages afspadsering i forlængelse heraf, udover de 14 dages barsel og 14 dages afspadsering jeg havde i forbindelse med fødslen.

Anmeld

18. december 2008

A.

hmmm.. jeg har født d.4 juni og skal på arb d. 1 juni

Anmeld

18. december 2008

jolu

Jeg har haft 32 uger og forlænget den med 14 uger,- så jeg kommer tilbage når lillemanden er 14 mdr. Men ja´på meget nedsatte dagpenge.....

Anmeld

18. december 2008

Christinahr

trolden skriver:

Er blevet lidt usikker på hvor lang tid barsel man har nu.

jeg vil under min barsel være på kontanthjælp, nogle der ved hvor længe man har??
jeg har en veninde som skal på barsel og hun har fået at vide at hun kun har 6 mdr barsel vil hun have mere skal hun søge kommunen om det.. nogle der kan hjælp??

Når du er på kontant hjælp har du krav på lidt mindre barsel end ellers, mener man normalt har 52 og du vil have 46 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.