Lækker opskrift på nemme pølsehorn? (ikke grov)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.497 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Frøken J.

Nu flytter vi på fredag og lørdag (kan i sige massivt flytterod pt??), og derfor vil jeg gerne diske op med lidt folk kan gå og spise af i løbet af dagen. Jeg kan jo ikke hjælpe med at bære (lægen siger jeg højest må løfte dyner og potteplanter), så jeg må jo varte de hårdtarbejdende mennesker op.

Derfor skal jeg bruge en opskrift på nogle NEMME pølsehorn, som samme tid er lækre. Det må gerne være sådan nogen, som man bager med ketchup indeni. Jeg ved godt jeg bare kan google, men synes der er stor forskel på om de bliver tørre, så hvis nogen har en god én

Og så vil jeg lige vide.. Hvis jeg bager dem i morgen, onsdag, og de skal spises fredag og lørdag, skal de så fryses ned? Eller er det nok at komme dem i køleskabet?

Og og og.. Gode idéer til andre ting vi kan servere for folk? Som er nemt og ikke dyrt.. Regner ikke med det tager mega mange timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

ledermus

kigger lige med her da jeg snart skal bruge en god opskrift på pølsehorn

Anmeld

12. juli 2011

Frøken J.

ledermus skriver:

kigger lige med her da jeg snart skal bruge en god opskrift på pølsehorn

Så håber jeg, at der kommer svar

Anmeld

12. juli 2011

trunte89

Jeg laver altid dem her, de er rigtig gode synes jeg.

500 g mel
75 g margarine
50 g gær
1 æg
2,5 dl mælk
1 spsk sukker
1 tsk salt

Lun mælken og opløs gæren heri. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser, og ælt dejen til den er ensartet og glat.
Del dejen i 3 lige store dele og form dem til kugler. Lad dem hvile et par minutter på køkkenbordet.
Rul hver dejkugle ud til en cirkel og del dem i 8 trekanter. Smør ketchup på hver trekant og læg en halv pølse på den brede ende og rul. Lad dem hæve 20 minutter. Pensl med sammenpisket æg og bag ved 220 grader i cs 10 minutter.

Anmeld

12. juli 2011

Frøken J.

trunte89 skriver:

Jeg laver altid dem her, de er rigtig gode synes jeg.

500 g mel
75 g margarine
50 g gær
1 æg
2,5 dl mælk
1 spsk sukker
1 tsk salt

Lun mælken og opløs gæren heri. Tilsæt melet og de øvrige ingredienser, og ælt dejen til den er ensartet og glat.
Del dejen i 3 lige store dele og form dem til kugler. Lad dem hvile et par minutter på køkkenbordet.
Rul hver dejkugle ud til en cirkel og del dem i 8 trekanter. Smør ketchup på hver trekant og læg en halv pølse på den brede ende og rul. Lad dem hæve 20 minutter. Pensl med sammenpisket æg og bag ved 220 grader i cs 10 minutter.

Tak for det! Så der er til 24 pølsehorn der?

Ved du om det er nødvendigt at fryse dem, hvis jeg laver dem i morgen og først skal bruge dem fre og lør?

Anmeld

12. juli 2011

trunte89

Ja 24 stk.
Hm, bum bum, ja tror jeg vill fryse dem når de var lavet. Og så når de er tøet op så i ovnen et par minutter, så bliver de helt som nylavet.

Anmeld

12. juli 2011

Nettemor

jeg syns tit de kan blive lidt tørre med de opskrifter jeg har brugt. så jeg tager den bedste opskrift jeg har på boller og bruger den.. det fungere og er super godt

Anmeld

12. juli 2011

marloutti

Det ligner meget den opskrift jeg brugte den anden dag fra AMO bogen... De blev MUMS... Der skulle dog ikke æg i selve dejen, men pensles med det inden bagningen.. Og så delte jeg hver kugle dej i 16 trekanter i stedet for 8. Synes nemlig altid pølsehorn har for meget dej og for lidt pølse...

Anmeld

13. juli 2011

MarieLouise

Nu har jeg ikke lige min opskriftsbog med mig.. Men dem fra amo er simpelt hen så gode og nemme.. Du kan også lave pizzasnegle samtidig, idet det er den samme dejopskrift som bruges

Vi er nemlig lige selv flyttet og det var så dejlig nemt at stå med når det var samme opskrift og når der nu skulle laves så folk bare kunne spise

Anmeld

13. juli 2011

trunte89

opskriften er også fra amo bogen den første af dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.