Legospørgsmål -til eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2008

twinboys

Nej det passer ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2008

Helle30

Jeg synes ikke, der er mere samle-selv over drengenes lego, end der er over pigernes. Men jeg synes generelt, der var meget mere saml-selv over det lego, vi selv legede med som børn. Dengang husker jeg heller ikke, det var så kønsrettet, som det er nu.
Jeg har lige været et smut forbi Legos hjemmeside, og faktisk synes jeg, der er flere produkter, der appellerer til drenge end til piger.
Nu ved jeg ikke lige, hvad dit emne er, men jeg synes da, det er værd at hæfte sig ved, at det forholder sig sådan, at eksperimenterende/udfordrende legetøj henvender sig mest til drenge. Ikke at jeg nødvendigvis finder det problematisk, men jeg mener helt klart, det bidrager til at fastholde klassiske kønsrollemønstre i børnelivet og efterfølgende i voksenlivet (valg af udd. og karriere mv.).

- Helle, som synes sådan noget er interessant

Anmeld

17. december 2008

Stumpen

Helle30 skriver:

Jeg synes ikke, der er mere samle-selv over drengenes lego, end der er over pigernes. Men jeg synes generelt, der var meget mere saml-selv over det lego, vi selv legede med som børn. Dengang husker jeg heller ikke, det var så kønsrettet, som det er nu.
Jeg har lige været et smut forbi Legos hjemmeside, og faktisk synes jeg, der er flere produkter, der appellerer til drenge end til piger.
Nu ved jeg ikke lige, hvad dit emne er, men jeg synes da, det er værd at hæfte sig ved, at det forholder sig sådan, at eksperimenterende/udfordrende legetøj henvender sig mest til drenge. Ikke at jeg nødvendigvis finder det problematisk, men jeg mener helt klart, det bidrager til at fastholde klassiske kønsrollemønstre i børnelivet og efterfølgende i voksenlivet (valg af udd. og karriere mv.).

- Helle, som synes sådan noget er interessant

Det er i dansk jeg skal skrive en synops.. Så det bliver noget i stil med sproget i tv-reklamerne med fokus på forskellen mellem legetøj henvendt til henholdsvis drenge og piger...

Min dansk-lærer henviste til Nina Frank, der næsten lige har udgivet en bog om at vi i børnehaverne laver kønsspecicerede afdelinger og noget i den dur.. Desværre har bibliotekkerne ikke fået den hjem endnu, så jeg må nøjes med det jeg kan finde på nettet om hendes udtalelser..om at vi netop fastholder kønsrollerne...

Ja jeg husker også at jeg kunne sidde med en kasse blandet med legoer og lave huse i alverdens farvesammensætninger, men det kunne min nevø på 6 år aldrig drømme om at gøre, han leger med det lego som -hans far- har samlet til ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.