fryse grønt ned ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.751 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

moars

Kan jeg skære grøntsager og krydderurter ud, og så fryse ned i ca. 14 dage, og de så stadig beholder sprødheden når de tøes op ????

Her tænkes på f.eks. peberfrugt agurk tomat og forsk. krydderurter...ved godt man kan købe de der poser på frost så egentlig brude det vel kunne...men ved jo ikke om der er "gjort noget specielt ved de poser"

Skal nemlig lave tilbehør til pastasalat til barnedåb og vi bliver maaaaange mennesker og tør ikke løbe an på at jeg har tid ogs stå at skære det hele dagen før osv.

Spørgsmålet er sådan set fordi jeg gerne vil beholde sprødheden i grøntsagerne når de tøes op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Sukkerblomst

Gad jeg endelig også godt vide.... Der for et opper fra mig

Anmeld

11. juli 2011

Carl-Emil's mor

moars skriver:

Kan jeg skære grøntsager og krydderurter ud, og så fryse ned i ca. 14 dage, og de så stadig beholder sprødheden når de tøes op ????

Her tænkes på f.eks. peberfrugt agurk tomat og forsk. krydderurter...ved godt man kan købe de der poser på frost så egentlig brude det vel kunne...men ved jo ikke om der er "gjort noget specielt ved de poser"

Skal nemlig lave tilbehør til pastasalat til barnedåb og vi bliver maaaaange mennesker og tør ikke løbe an på at jeg har tid ogs stå at skære det hele dagen før osv.

Spørgsmålet er sådan set fordi jeg gerne vil beholde sprødheden i grøntsagerne når de tøes op...

Det bliver halv kedeligt af det  rodfrugter kan du sagtens men ikke agurk tomat peberfrugt osv.. det mister deres sprødhed og friskhed  det er ihvertfald min oplevelse af det.. 

Anmeld

11. juli 2011

Worldwide

moars skriver:

Krydderurter ja, men det andet ville jeg ikke fryse.. Tænker det blive slatten og mister en del smag...

Vi lavede selv buffet til vores barnedåb og der stod vi og hakkede, skrællede og hakkede lidt mere dagen før.. Vi handlede alt, dækkede borde, gjorde rent osv osv på én dag.. Vi var godt nok 3 mennesker, men kun 2 af os kunne arbejde i mens en af os tog sig a trunten

Hvor mange skal du lave til? Du kan jo evt bruge et madolinjern til mange af tingene

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

moars skriver:

det er lidt svært med de grøntsager da de bliver sårn skvattede når det bliver tøet op.... så det kan du ikke rigtig...  

ikke så det bliver ved med at være sprødt... og slet ikke agurk ell tomat... 

Anmeld

11. juli 2011

moars

hej søde damer...tak for jeres hurtige svar....hmm vi bliver næsten 100 mennekser med børn

sidst stod jeg dagen før oig skar ud nemlig. Det er jeg ikke sikker på jeg får tid til nu....men måske man pænt kunne spørge nogle søde venner og bekendte om de ville give en hånd med...

Men hvis også det meste andet er klart og borde osv. er klar (vi skal være derhjemme udenfor) og pynten er sparsomt samt der er papservice og det bliver buffet og helstegt pattegris hvor folk selv skal gå efter deres mad etc....så burde jeg og nogle andre vel nok kunne skære ud dagen før og ligge i plastposer i køleskab.

Tak for svar

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

moars skriver:

hej søde damer...tak for jeres hurtige svar....hmm vi bliver næsten 100 mennekser med børn

sidst stod jeg dagen før oig skar ud nemlig. Det er jeg ikke sikker på jeg får tid til nu....men måske man pænt kunne spørge nogle søde venner og bekendte om de ville give en hånd med...

Men hvis også det meste andet er klart og borde osv. er klar (vi skal være derhjemme udenfor) og pynten er sparsomt samt der er papservice og det bliver buffet og helstegt pattegris hvor folk selv skal gå efter deres mad etc....så burde jeg og nogle andre vel nok kunne skære ud dagen før og ligge i plastposer i køleskab.

Tak for svar

det kan du sagtens spørge om. det skal der da nok gerne være nogen der vil. så kan du altid tilbyde en lille frokost eller en kold øl til de hårdt arbejdende... og i kan lave konkurrencer om hvem der hurtigst skærer 10 peberfrugter... osv  så kan i jo lave en sjov dag ud af det

Anmeld

11. juli 2011

moars

isabellamor skriver:

det kan du sagtens spørge om. det skal der da nok gerne være nogen der vil. så kan du altid tilbyde en lille frokost eller en kold øl til de hårdt arbejdende... og i kan lave konkurrencer om hvem der hurtigst skærer 10 peberfrugter... osv  så kan i jo lave en sjov dag ud af det

tak for svar og råd...ja spørger jo ikke så tit om noget så det går vel an

Anmeld

11. juli 2011

M&M's Mor

Jeg ville ikke gøre det da det ikke holde sprødheden når det tøer på...

Husk hvis i skal have salat, fx iceberg og i skære det ud dagen før og kommer det i poser at i så IKKE skal skylde det før selve dagen for ellers bliver det brunt og kedeligt...

Anmeld

14. juli 2011

moars

M&M's Mor skriver:

Jeg ville ikke gøre det da det ikke holde sprødheden når det tøer på...

Husk hvis i skal have salat, fx iceberg og i skære det ud dagen før og kommer det i poser at i så IKKE skal skylde det før selve dagen for ellers bliver det brunt og kedeligt...

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.