børnetøj størrelses forskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

466 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

gonefishing

Hej allesammen.

Jeg ved ikke om dette har været oppe før, men en ting har irriteret mig ret meget: tøj str!

Min datter er snart 7 måneder og jeg kan godt lide at købe lidt i forvejen fra hendes str. Men så opdagede jeg f.eks. at IdaT heldragt str 80 (12mrd) faktisk er samme som str 74 i Pippie, Friends, HM osv. (undtagen Molo som rent faktisk virker som en str 12 mrd)

Er der andre der har opdaget samme "problem"? med andre str og mærker?

Jeg var i hvert fald glad for, at jeg så det, så tøjet ikke gik til spilde.

mvh Flodkillingen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

modesty

Jeg har ikke født endnu, men har allerede købt en del tøj, og har lagt mærke til det med størrelserne ved at måle de forskellige mærker mod hinanden. Jeg har tænkt mig at sortere tøjet via de fysiske størrelser, og ikke via det der står i nakken - så man undgår at have noget liggende ubrugt der så viser sig at være for småt :-)

Anmeld

11. juli 2011

Isabella_mor

Flodkilling skriver:

Hej allesammen.

Jeg ved ikke om dette har været oppe før, men en ting har irriteret mig ret meget: tøj str!

Min datter er snart 7 måneder og jeg kan godt lide at købe lidt i forvejen fra hendes str. Men så opdagede jeg f.eks. at IdaT heldragt str 80 (12mrd) faktisk er samme som str 74 i Pippie, Friends, HM osv. (undtagen Molo som rent faktisk virker som en str 12 mrd)

mvh Flodkillingen

ja det har jeg opdaget og det er trælst..!!

fordi så køber man noget i den størrelse han bruger nu eller næste gang og så kan han alligevel ikke passe det særlig længe..

Anmeld

11. juli 2011

banditten2011

Flodkilling skriver:

Hej allesammen.

mvh Flodkillingen

jeg har været ude for det mange gange til kærestens datter som blir 4 til november.. hun bruger 92 men er på vej op i 98 købte et par harems bukser fra minymo og det var alt for store i livet men for korte i benene såå det er stor forskel på hvilken mærke man køber desværre

Anmeld

15. juli 2011

marieo

Der er mega forskel ... er så træls. Men har også set at de tit opfatter str. forskelligt. I str. 62 fra H&M står der 2-4 mdr og i andre mærker står der 3-6 mdr .. synes det er så svært at finde ud af. Men jeg opdeler det også efter den reelle længde/bredde og ikke nødvendigvis hvad str. det er

Anmeld

16. juli 2011

Nessie

Jeg lærte også hurtigt at opdele det efter den reelle længde, og ikke efter str. i tøjet. Møg irriterende.

Det værste jeg har oplevet var til Daniels første jul. Min veninde og jeg var ude at købe julegave, og vi ser nogle søde natdragter i en butik, så vi køber hver 1 natdragt til ham i julegave, samme str. og samme mærke, men da jeg pakker dem op til jul, og holder dem sammen, kan jeg se der er en forskel på ca. 5 cm i ben og ærmer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.