tænder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

AA10

hey... igår aftes begynder min lille prinsesse og ha feber og har også haft det lidt idag hvor det er kommet og gået.. hun har ikke rigtig været påvirket dog lidt pyldret kigger hende så i munden og kan se de første hvide kanter mit spørgsmål er så hor længe der ca går før de er helt fremme..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

LC

Det er meget forskelligt hvor hurtigt det går før tænderne kommer helt frem, det er også meget individuelt hvordan børnene blive ramt, nogle mærker intet til det, andre børn har feber, og græder om natten i et par uger.

Hvis det er kan jeg foreslå en bide rangle der kan køles, dem var min datter rigtig glad for da hun fik tænder, det virkede som om det lindrede smerten i hendes gummer når hun fik noget koldt på.

De rangler jeg tænke på er dem med væske i som så kan ligges i køleskabet, i en time, og så er de kolde... Ala denne biderangle.

Anmeld

11. juli 2011

VNB

åh man blir bare så glad og stolt når de små får tænder ikk? hihi 

Viktor fik 2 forneden da han var 4½ måned gammel. Fra de brød igennem til de var ca halvt oppe, gik der nok ca 14 dage.

Nu, knap 7 mdr gammel, er de to fortænder foroven også brudt igennem (lidt sjovt at han får 2 på samme tid hver gang ), og jeg forventer at de er et godt stykke fremme om 14 dage ca.

Dog tror jeg at det er meget forskelligt hvor hurtigt de kommer helt ud fra de er brudt igennem...

Husk at begynde børste dem fra du kan se at tandkødet er brudt  dette virker også til at lindre kløen lidt  

Feberen har hos Viktor varet ca 3-4 dage hver gang.

(desuden kan jeg fortælle at de 2 tænder forneden var helt færdig fremme efter ca 1 måneds tid )

Håber du fik lidt svar, ellers er du velkommen til at sprøge løs!

Anmeld

12. juli 2011

janus007

AA10 skriver:

hey... igår aftes begynder min lille prinsesse og ha feber og har også haft det lidt idag hvor det er kommet og gået.. hun har ikke rigtig været påvirket dog lidt pyldret kigger hende så i munden og kan se de første hvide kanter mit spørgsmål er så hor længe der ca går før de er helt fremme..?

Tænder skal komme frem ubemærket og bør ikke give anledning til feber el. lign.

Hvis baby får røde eller betændte gummer kan det muligvis skyldes problemer med fordøjelsen som igen resulterer i et dårligt immunforsvar. Typisk stivelse, hvede, kød, korn osv. kan give fordøjelsesproblemer, men også "bløde" ting kan skyldes fordøjelsesproblemer, stress, overstimulation, for meget leg og dårlige sengetider.

Rugbrød, hvede og andre lign. produkter har ingen babyer absolut behov for, undgå det! Tilbered kun letfordøjelige madvarer og undgå korn, hvede og kød - det gavner intet udover at ødelægge den lilles mave.

Giv derfor aldrig dit barn fast føde om aftenen! Både børn og voksne skal holde maven tom for fast mad, helst i 10 timer fra aften til morgen. Modermælk skal ikke undgåes, men det er også optimalt sammensat specielt til barnets behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.