Lærer i jeres 2 årige ordenssans? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2011

Sissel

Ork ja.. Sasha blir to til oktober og hun er rigtig go til at rydde op.. Hun ligger tingene på plads før hun f.eks skal spise, og smider embalage eller andet skrald i skraldespanden hvis hun finder noget.. Hvis hun finder en nullermand eller der er strimler på hendes banan ryger det samme vej gad vide om mit rengøringsvanvid har smittet en liiille smule af på hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Silja&Noam

Sissel skriver:

Ork ja.. Sasha blir to til oktober og hun er rigtig go til at rydde op.. Hun ligger tingene på plads før hun f.eks skal spise, og smider embalage eller andet skrald i skraldespanden hvis hun finder noget.. Hvis hun finder en nullermand eller der er strimler på hendes banan ryger det samme vej gad vide om mit rengøringsvanvid har smittet en liiille smule af på hende

Ha ha ja tror os mit smitter lidt af på Silja. Hun går meget op i ik at være beskidt og smider også ting ud i skraldespanden

Anmeld

10. juli 2011

Mi

Nej, Maja rydder egentlig ikke op. Vi er en familie fuld af rodehoveder, og man skal jo ikke forlange mere af sine børn, end man selv kan præstere  

Selvfølgelig ligger hun ting på plads en gang imellem, men det der med at man skal rydde en ting op, før man begynder med det næste bruger vi ikke. Lege er jo dynamiske og ofte bliver ALT brugt på en gang i samme leg, og så kan de jo ikke rydde op ind i mellem, for de leger jo med det. De vil også tit lege videre dagen efter, og så får de jo lov til at lade det være.

Her lever vi efter princippet: Sunde børn roder

Anmeld

10. juli 2011

Silja&Noam

Mi skriver:

Nej, Maja rydder egentlig ikke op. Vi er en familie fuld af rodehoveder, og man skal jo ikke forlange mere af sine børn, end man selv kan præstere  

Selvfølgelig ligger hun ting på plads en gang imellem, men det der med at man skal rydde en ting op, før man begynder med det næste bruger vi ikke. Lege er jo dynamiske og ofte bliver ALT brugt på en gang i samme leg, og så kan de jo ikke rydde op ind i mellem, for de leger jo med det. De vil også tit lege videre dagen efter, og så får de jo lov til at lade det være.

Silja får skam os lov at rode alt det hun vil men der skal bare ryddes op når det er sengetid men vi er heldigvis forskellige alle sammen.

Anmeld

17. juli 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Mi skriver:

Anmeld

17. juli 2011

SaNiNa

Ja selvfølgelig han kan lige så godt lære det med det sammen, selvfølgelig hjælper vi til hvis der er meget og guider ham til dte han skal gøre.

Det er ikke altid han er lige villig, han skal jo også hjælpe til i dp

Anmeld

17. juli 2011

N&J

Altså både ja og nej, for jeg forventer ikke at hun skal sortere legetøjet når vi rydder op, nogen gange gør vi det sammen, andre gange er det mig, men hun ved stadig hvor de forskellige ting har plads henne, men for det meste så rydder jeg op når hun er gået i seng, så rydder hun udvalgte ting op i løbet af dagen (hun har hun "værelse" inde i stuen, så der ligger selvfølgelig legetøj allesteder men det er ikke noget jeg går op i overhovedet - jeg bskulle faktisk lige tænke over det..

til gengæld så er hendes bordmaner elendige, men det må vente, lige nu er vi igang med sutten om dagen, så må det næste være pottetræning mere omfattende end det er nu, så kan bordmanerne kommer derefter.. hihi, jeg tager det nok ikke så højtideligt, men siger man ikke også at pædagogers børn er uopdragne

Anmeld

17. juli 2011

Silja&Noam

Ja her hjemme hjælpes vi for det meste os ad forventer heller ik hun skal kunne rydde alt op selv. Men hun er som regel god til at rydde op vi har både legerum nedenunder og og så har hun værelse ovenpå så ja der blir rodet en del alle vegne

Anmeld

17. juli 2011

tinasmor

Vi har været vildt dårlige til det. Hun er snart 3 et halvt og vi har besluttet, at nu skal der altså snart strammes op på det. Jeg føler at jeg konstant render og rydder op efter hende. Det må snart slutte.

Anmeld

17. juli 2011

Caroline86

Laura bliver 17 mdr. i morgen (det er jo for vildt!!!) og hun hjælper allerede nu til med at rydde op!

Jeg tror det er sundt for børn at lære at rydde op osv og så tror jeg også de fleste synes det er sjovt herhjemme er det i hvert fald en ting vi "leger ind" så hun synes det er ok at rydde op, tømme opvasker osv Jeg håber hun bliver ved med at gide hjælpe til hæhæ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.