Tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

328 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

mor til lille emma

Min pige på 11½ md er ved at få 2 tænder. Hun er ved at få den sidste af de første otte samt en hjørnetand.

Hun har altid været generet af det, og haft ondt, men kun et par dage.. Nu er den sidste af de første 8 kommet helt igennem, men hjørnetanden er laaaangsomt på vej..

Her til aften skreg hun som jeg aldrig har hørt og oplevet før, av mit hjerte siger jeg bare, hun skreg og skreg helt ukontrolleret, græd og slog sig på munden.. Jeg måtte give hende panodil jr og gummedråber før det holdt op..

Ved nogen hvor lang tid en sk... hjørnetand er om at bryde igennem. ?
Den har været 14 dage på vej nu. Den anden tand var kun 2 dage om at komme igennem jeg synes virkelig det synd for hende.. Ved jo godt den skal komme igennem.. hehe, men alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Louise83

Vi har held med at bruge noget gumme-gel fra apoteket, måske var det noget for jer

Anmeld

9. juli 2011

mor til lille emma

Louise83 skriver:

Vi har held med at bruge noget gumme-gel fra apoteket, måske var det noget for jer

er det ikke sådan en hvid tube med orange skrift/billede? Det bruger vi, og det virker også fint, eller ihvertfald på de små tænder.. Men hjørnetanden er værre

Ved du hvor lang tid den er om at komme igennem?

Anmeld

9. juli 2011

Louise83

Det kan ingen jo rigtigt sige  Hjørnetænderne må vel være længere tid om at bryde igennem fordi fladen er større, ku jeg forestille mig... Min erfaring er at de kan ligge og hvile under den øverste "hud" i flere måneder, sorry.. Nogle dage vil man så have ondt og så går det lidt i sig selv, og sådan fortsætter det til den er igennem... Min lille mus har ingen kindtænder endnu, men man kan mærke en enkelt spids. Det må sgu gøre nas

Anmeld

9. juli 2011

mor til lille emma

Louise83 skriver:

Det kan ingen jo rigtigt sige  Hjørnetænderne må vel være længere tid om at bryde igennem fordi fladen er større, ku jeg forestille mig... Min erfaring er at de kan ligge og hvile under den øverste "hud" i flere måneder, sorry.. Nogle dage vil man så have ondt og så går det lidt i sig selv, og sådan fortsætter det til den er igennem... Min lille mus har ingen kindtænder endnu, men man kan mærke en enkelt spids. Det må sgu gøre nas

Åhh flere mdr, det klarer jeg ikke.. haha! Nå men okay, tak for svaret

Anmeld

9. juli 2011

Louise83

Det kan da også sagtens ske den kommer igennem snart, måske har den allerede været længe på vej  Ja nogle gange kunne man godt have ønsket sig en baby med komplet tandsæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.