Hjælp omkring grød spisning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Vi begyndte med grød for 2 ugers tid siden med Maja på 4 mdr, da hun begyndte og vågne om natten, nå men det kørte bare så flot og hun spiste løs, men her inden for de sidste par dage er hun begyndt og brokke/blive ked af det efter 3 skeer, hun bliver så ulykkelig og kan ikke få noget i hende, og så for hun en flaske og slupre det i sig.. Men jeg kan se de dage hvor hun ikke har fået så meget grød er hun begyndt og vågne om natten igen..

Har i nogle råd?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Isabella_mor

kommer du evt lidt mos i grøden for at sødne det lidt.. det plejer at være en god måde at tilføje smag til den lidt kedelige grød

Anmeld

9. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

isabellamor skriver:

kommer du evt lidt mos i grøden for at sødne det lidt.. det plejer at være en god måde at tilføje smag til den lidt kedelige grød

Altså jeg har lavet hirsegrød for eksempel og så proppet lidt sukker i, har også prøvet og give hende en risgrød med banan som jegf købte på pulver, men det er ingen forskel..

Anmeld

9. juli 2011

Nettemor

sådan var det også med vores søn. pludselig ville han ikke rigtig ha det. men jeg lød ham tage det ham ville og så blev han ellers ammet som ellers. og der gik 1-2 uger så begyndte han at ville grøden igen..

hvis hun ikke er undervægtig eller noget så tror jeg ikke du skal være bekymret. hun skal lige finde ud af at det er bedre osv. bliv ved med at tilbyde det de gange du plejer og prøv lidt forskelligt men ikke for meget. finder du så noget hun vil ha mere af så gi hende det. men aldrig tving det i hende. (ikke at jeg siger du ville gøre det)

Anmeld

9. juli 2011

Isabella_mor

MaleneS2011baby<3 skriver:

Altså jeg har lavet hirsegrød for eksempel og så proppet lidt sukker i, har også prøvet og give hende en risgrød med banan som jegf købte på pulver, men det er ingen forskel..

uh lad for guds skyld være med at komme sukker i, det kan skade tænderne .. også dem der ikke er kommet endnu...  vent med det.

mos banan, lav pæremos og æblemos.. køb evt færdiglavet mos. der kan jeg anbefale hipp.. det er en rigtig god mos.. 

kom også gerne sveskegrød i. og du kan også lave grøntsagsmos og komme i.. evt gulerødder de er lidt søde i det...

prøv dig frem og se hvad hun siger til det... 

Anmeld

9. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

isabellamor skriver:

uh lad for guds skyld være med at komme sukker i, det kan skade tænderne .. også dem der ikke er kommet endnu...  vent med det.

mos banan, lav pæremos og æblemos.. køb evt færdiglavet mos. der kan jeg anbefale hipp.. det er en rigtig god mos.. 

kom også gerne sveskegrød i. og du kan også lave grøntsagsmos og komme i.. evt gulerødder de er lidt søde i det...

prøv dig frem og se hvad hun siger til det... 

Ej  tænkte jeg ikke over, det stod i opskriften..

Men jeg må prøve, sker der noget ved og prøve flere forskellige?
Indtil videre har hun prøvet kartoffelmos m. gulerod, risgrød, risgrød m. banan og hirsegrød..

Anmeld

9. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

nettemor skriver:

sådan var det også med vores søn. pludselig ville han ikke rigtig ha det. men jeg lød ham tage det ham ville og så blev han ellers ammet som ellers. og der gik 1-2 uger så begyndte han at ville grøden igen..

hvis hun ikke er undervægtig eller noget så tror jeg ikke du skal være bekymret. hun skal lige finde ud af at det er bedre osv. bliv ved med at tilbyde det de gange du plejer og prøv lidt forskelligt men ikke for meget. finder du så noget hun vil ha mere af så gi hende det. men aldrig tving det i hende. (ikke at jeg siger du ville gøre det)

hun vejer 6 kg, hun er ikke den største baby, tænker også mere på natten..

Anmeld

9. juli 2011

Nettemor

ja ved det godt har du evt prøvet med en smule vælling om aftenen..

men selv om hun bliver ordentlig mæt er det jo ikke sikkert hun sover igennem..  vores søn sov igennem fra han var 4 uger til han var 4 mdr. og så først igen da han var 9 mdr.. selv om han ikke var sulten og fik mad om natten..

Anmeld

9. juli 2011

fif

Heejsa

min pige, er 7½måned nu, og vi begyndte osse da hun var ca 4 måneder!! Hun sover sgu ik bedre, fordi hun får grød.... Hun gad heller ikk rigtigt i starten, men blev osse bare ve HVER dag og ligepludselig guffede hun det i sig Idag, gider hun igen ikk spise så meget af gangen, men tror det er fordi der sker så meget nyt  og at bisserne kommer frem!!

Men bliv ved, hun ska jo lige lære det først!!

Anmeld

9. juli 2011

Prinsessens'Mor<3

nettemor skriver:

ja ved det godt har du evt prøvet med en smule vælling om aftenen..

men selv om hun bliver ordentlig mæt er det jo ikke sikkert hun sover igennem..  vores søn sov igennem fra han var 4 uger til han var 4 mdr. og så først igen da han var 9 mdr.. selv om han ikke var sulten og fik mad om natten..

Jamen hun sov fint i starten, af grøden, men nu hvor hun ikke for så meget grød, vågner hun..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.