hjælp til et meget aktiv barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

dollygirl

Hej piger. Når ens 8mdr begynder at kravle og står hele tiden op . OG vælter, slår sig hele tiden, er meget aktiv og jeg kan aldrig slappe af når jeg er med ham fra kl 7 til farmanden kommer hjem kl 19 . Synes jeg er hele timen på og kan slet ikke lave noget for skal holde øje med ham hele tiden. Jeg mister alt energien og kan mærke jeg er overtræt.

Er der en der har god råd til hvordan jeg klar det ? Hvad kan man gør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Louise83

Ja det er en stressende periode fordi de er i alting, men man kan ikke gøre noget ved at de vælter og slår sig, det er jo bare en periode indtil han får bedre styr over sin krop. Du må jo sørge for at alt det farlige er væk, så han ikke kommer til skade, fx første gang vi fik en kravler, fjernede vi vinreolen osv, det giver da lidt ro, synes jeg, at vide at de kan jo ikke komme noget til 

Hvad med at tage ham med ud i haven? jeg synes det er rart at have min den lille med ud, for hun lander jo altså noget blødere på græsset, og så går der lidt tid med det.

Sørger du for at få sovet, evt mens han sover lur, når du nu siger du er overtræt?

Anmeld

9. juli 2011

Annette A

Ja det kan være rigtig hårdt når aktivitetesniveauet er så højt. Husker det meget tydeligt, at man er på konstant arbejde med at sikre sig den  lille ikke kommer galt afsted. Jeg vil sige meget må man jo affinde sig med og bare give det tid, men jeg investerede i en en stor lækker sekskantet kravlegård. Den var fantastisk. For den var stor, høj og rummelig og rigtig pæn og der kunne jeg placere ham når jeg lige skulle på toilettet, sætte mad over mv. Den hjalp mig meget, men uanset hvad så er det bare en tid i barnets liv, hvor man føler man er på konstant, fordi udviklingen sker med så rasende fart. Men forstår alt for godt, jeg blev selv meget tynd i den periode, for sidde stille det fandtes ligesom ikke.. Men selvfølgelig gør hvad du kan for, at der er så lidt farer som muligt, så det både bliver sikkert for dit barn og lidt nemmere for dig selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.