Rød numse - hvordan er det nu lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

spj

Min datter har dårlig mave og fordi hun har skidt så mange gange i dag er hendes numse mega rød. Hun græder og vrider sig af smerte hver gang vi nærmer os numsen eller der er noget der rammer den. Er der nogen der har et godt råd som hjælper hurtigt på rødmen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

camilla28

zinksalve pudder luft ..penatensalve og så en eller anden fra derma specielt til små røde numser

Anmeld

9. juli 2011

spj

camilla28 skriver:

zinksalve pudder luft ..penatensalve og så en eller anden fra derma specielt til små røde numser

Tak for svar. Hvor køber man pudder henne? Vi har flere forskellige creme som plejer at hjælpe, men synes bare ikke der er noget der hjælper i dag. Hun har også skidt 1 gang i timen nærmest hele dagen.

Anmeld

9. juli 2011

Nessie

Herhjemme er det kun tjæresalve der hjælper på den røde numse

Anmeld

9. juli 2011

Halløjsa

Herhjemme bruger vi levertran salve, det ligger en hinde på hunden, lugter ikke så godt, men en gang smørring så er det væk med det, købes på apoteket.

Anmeld

9. juli 2011

SpunkenJo

Ned på apo og hent inotyolcreme!!

Det virker med det samme
- eight hour creme og zinksalve kan hjælpe indtil da.

ellers vil stofbleer opvredet i kogende vand (evt med
Kamille) lindre ved at lægge dem på numsen. Naturligvis når de er blevet "kolde nok" efter det kogende vand

Håber I får bugt med det, og at I har et døgn apo i nærheden

Anmeld

9. juli 2011

Jonatansmor

spj skriver:

Min datter har dårlig mave og fordi hun har skidt så mange gange i dag er hendes numse mega rød. Hun græder og vrider sig af smerte hver gang vi nærmer os numsen eller der er noget der rammer den. Er der nogen der har et godt råd som hjælper hurtigt på rødmen?

Føntørren, på laveste styrke og få hende "blæst godt igennem", hun vil elske det og det får hende helt tør før numsen lukkes inde i bleen igen. Lidt tid uden ble på ville også hjælpe

Anmeld

9. juli 2011

morpåthurø

Ja vi må også sige at Inotyol creme fra apoteket er den eneste løsning- det er tjæresalve. Det lægger en hinde på huden så når barnet tisser tager huden ikke skade af fugten.

Min dreng havde forleden nat fået en blære og så smurte jeg ham om morgenen med Inotyol og et par timer efter var den næsten væk (smerterne var i hvert fald tydeligvis væk)

KAN absolut godt anbefales...

Anmeld

10. juli 2011

spj

babytwins skriver:

Herhjemme bruger vi levertran salve, det ligger en hinde på hunden, lugter ikke så godt, men en gang smørring så er det væk med det, købes på apoteket.

Det lyder effektivt. Det må vi prøve hvis der bliver en anden gang. Maven er kommet i orden igen så nu har det bare været den daglige afføring der er kommet i dag. Det har hjulpet at rumpen har fået lidt fred i nat.

Anmeld

10. juli 2011

spj

SpunkenJo skriver:

Ned på apo og hent inotyolcreme!!

Det virker med det samme
- eight hour creme og zinksalve kan hjælpe indtil da.

ellers vil stofbleer opvredet i kogende vand (evt med
Kamille) lindre ved at lægge dem på numsen. Naturligvis når de er blevet "kolde nok" efter det kogende vand

Håber I får bugt med det, og at I har et døgn apo i nærheden

Det creme anbefalede min sundhedsplejerske også, men fik det sideog købt fordi zinksalve har været nok.

Numsen har det heldigvis meget bedre i dag hvor maven har det bedre, så numsen har kunne få fred

Men det apotek der ligger tættest på os er et døgn apotek, det er super dejligt i nødstilfælde.

Men tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.