Frokost 6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.770 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

AmalieMalle

Hvad giver I jeres 6 måneders baby til frokost?

Kan ikke rigtig komme på noget?

- Amalie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Rsa

Det er meget forskelligt.... Ofte mos og nogle gange grød.

Varierer min datters kost meget, da jg synes det er interessant.

Mos laver jeg af eksempelvis: Oksekød, kylling, fisk...
Grønt: majs, ærter, squash, gulerod, kortofler, pastinak, hokaido græskar, hvidløg, spinat, aubergine, peberfrugter, champignon, asparges, basilikum, oregano, timian, kålsorter osv.

Bruger økologisk fuldkornspasta, brune ris og kartofler som base, da det er dt der mætter...

Grød bruger jeg ofte : Rugbrød til øllebrød, Quinuoa mel/flager, spelt mel/flager, byg, hirse, som jeg så blander med frugt...

Af frugt bruger jeg: Æbler (rigtig god sammen med en lille knivspids kanel i grøden , pærer, ferskner, svesker, dadler, banan, blommer, melon.

Ved ikke om det var sådan en form for inspiration du mangler eller det decideret er  opskrifter du gerne vil have? 

Anmeld

9. juli 2011

MelikkazMoar

Rsa skriver:

Grønt: majs, ærter, squash, gulerod, kortofler, pastinak, hokaido græskar, hvidløg, spinat, aubergine, peberfrugter, champignon, asparges, basilikum, oregano, timian, kålsorter osv.

Bruger økologisk fuldkornspasta, brune ris og kartofler som base, da det er dt der mætter...

Grød bruger jeg ofte : Rugbrød til øllebrød, Quinuoa mel/flager, spelt mel/flager, byg, hirse, som jeg så blander med frugt...

Af frugt bruger jeg: Æbler (rigtig god sammen med en lille knivspids kanel i grøden , pærer, ferskner, svesker, dadler, banan, blommer, melon.

Ved ikke om det var sådan en form for inspiration du mangler eller det decideret er  opskrifter du gerne vil have? 

Det der hjalp da hvertfald mig

Anmeld

9. juli 2011

AmalieMalle

Det hjalp os her, tak !!

Jeg har lige prøvet at lave fuldkorns rismels gød og så har jeg kogt et æg, som jeg vil give til - når han ellers en gang har tænkt sig at vågne ! hehe..

Anmeld

9. juli 2011

AmalieMalle

Rsa skriver:

Men jeg vil da os gerne have nogle opskrifter, hvis du ligger inde med nogle hits?

Anmeld

9. juli 2011

MelikkazMoar

AmalieMalle skriver:

Men jeg vil da os gerne have nogle opskrifter, hvis du ligger inde med nogle hits?

ja også mig

Anmeld

9. juli 2011

LC

Jeg lavede alt muligt forskelligt da min datter var 6 mdr.

Hun fik rigtig meget mos, har en bebedelice maskine til det, så synes det var super nemt. Der kan jo komme alt i lige fra lasange, pasta med kødsovs. Men lavede også kartoffelmos, gullerods mos(det sviner), mos med ærter og kartoffel. Ja alt hvad vi lige selv spise fik en tur i maskinen næsten, så det er ikke så svært at finde på noget... Men en masse forskellige grøntsager.

Lavede også frugt grød. f.esk jordbær, pære grød og æble grød. Som jeg frøs ned i isterningebakker. Så kunne hun få en isterning frugt grød i hendes risgrød, havregrød, Quinox grød, majsgrød eller hvad jeg ellers havde lavet af grød, så smagte det ikke af det samme hver gang.

Anmeld

9. juli 2011

Rsa

Har ikke opskrifter, men ved at sundhedsstyrelsen har udgivet en lille bog med opskrifter, som jeres sundhedsplejerske også har viden om - eller I måske har fået tildelt af hende, hvor der er masser opskrifter i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.