Papaya skriver:
Hej piger..
Her til den 1. august har min mor inviteret os (min datter og jeg) en tur til Thailand for at besøge min mormor.. Jeg er oprindelig fra Thailand så der tager vi tit ned..
Min datter er nu 8 mdr og bliver 9 når vi skal afsted.. mit spørgsmål lyder nu på hvad i gør med jeres barns søvn osv når er i udlandet.. Vi kan jo ikke tage barnevognen med da den er ret tung og stor.. Men vi tager selvfølgelig klapvognen med os.. Paya sover altid i hendes barnevogn når hun sover om dagen! Og hun vil ikke sove andre steder, eller dvs. hun falder simpelthen ikke i søvn hvis jeg ikke ligger hende ned i hendes vogn!
Og mht varmen kan hun jo ikke sove udenfor.. Tror ikke at det bliver et problem til aftenen, men det er mere de 2-3 gange hun skal sove om dagen.. Hvad har i gjort jer der har rejst med små børn..?? Skal så lige siges at hun var dernede da hun var 2 mdr og det gik super godt, men der krævede hun jo heller ikke det helt store.. Hun var en utrolig nem baby, det er hun dog stadig, men hun kræver bare meget mere nu end før! Er også lidt nervøs for flyveturen, det bliver jo en lang tur.. Har i nogle gode råd til hvad jeg kan gør i flyveren for at holde hende så rolig som muligt?? Og hvad med trykket.. Der var slet ikke noget sidst vi fløj med hende, men som sagt der var hun jo kun 2 mdr..
Nogen som kan hjælpe eller bare komme med nogle foreslag??
Ellers god weekend til jer.. 
Hejsa
Foerst saa vil jeg lige sige hvor soedt et navn Paya er. Betyder det noget?
Det eneste jeg reelt ved noget om af dine spoergmaal, er det med trykket. Saa laenge der ikke er noget galt med oerene saa genere trykket ikke. Jeg bor selv i udlandet og har floejet med alle 3 boern mange gange og der har aldrig vaeret problemer.
Mht barnevogn, nu lyder det jo som om du kommer rimelig tit til Thailand. Det jeg gjorde var at koebe en brugt en, og saa have den staaende hos min mor til naar vi var hjemme. Nu har alle 3 boern brugt den, samt deres faetre og kusiner. Kunne man goere det samme i Thailand?
Her hvor jeg bor, sover boern heller ikke udenfor, men jeg har aldrig haft problemer med at de sov indefor her, udenfor naar vi var i Danmark og igen indenfor naar vi var tilbage igen.
Mht den lange flyvetur, saa har jeg altid gjort det at jeg har koebt nyt legetoej i lufthavnen som jo saa var mere spaendende. Men jeg har saa ogsaa kun 3 timer. Og gaa lidt ture med hende, saa hun kan kigge paa det hele. Og ellers bare taalmodighed.
Rigtig god rejse.