Hurtigt hjælp! Min fondant bliver ikke helt sort, kun grå?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

K&S

Hvad gør jeg? Skal man bare blive ved at tilsætte pastafarve? Jeg har allerede tilsat enormer mængder til den lille klat fondant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Miss T

Så skal du komme mere farve i - indtil det bliver sort/grå. Jeg synes selv at der skal rigtig meget i for at den bliver bare tilnærmelsesvis sort.

Anmeld

8. juli 2011

K&S

Miss T skriver:

Så skal du komme mere farve i - indtil det bliver sort/grå. Jeg synes selv at der skal rigtig meget i for at den bliver bare tilnærmelsesvis sort.

Okay, så må jeg bare putte mere i  TAK

Anmeld

8. juli 2011

Lullaby

K&S skriver:

Okay, så må jeg bare putte mere i  TAK

En anden gang kan du putte kakaopulver i som bund. Så koster det ikke så meget på den sorte pastafarve-konto

Anmeld

8. juli 2011

K&S

Lullaby skriver:

En anden gang kan du putte kakaopulver i som bund. Så koster det ikke så meget på den sorte pastafarve-konto

for tippet...!

Anmeld

8. juli 2011

SHERO

Jeg synes tit det hjælper at pakke det ind i folie og lade det trække lidt, så blir det mere mørkt, men synes også det tørre mørkere op.. Men ja man skal bruge ret meget sort...

Anmeld

8. juli 2011

K&S

Tullen85 skriver:

Jeg synes tit det hjælper at pakke det ind i folie og lade det trække lidt, så blir det mere mørkt, men synes også det tørre mørkere op.. Men ja man skal bruge ret meget sort...

Jeg fik det helt sort til sidst, men nøj hvor skulle der bruges MEGET farve

Anmeld

10. juli 2011

quity

K&S skriver:

Hvad gør jeg? Skal man bare blive ved at tilsætte pastafarve? Jeg har allerede tilsat enormer mængder til den lille klat fondant

Jeg læste engang herinde om en der havde tabt sit mmf ned i noget vand dette havde gjort at mmf var blevet mere sort.

Så dette har jeg afprøvet, med held synes jeg. Der skal ikke tilsættes store mængder vand.

Jeg plejer at starte med kakao, så bunden er lagt, dernæst en del sort. Så plejer jeg skylle mine hænder i vand, ryste dem og ælte mmf med de våde hænder. det bliver meget klistret. Så pakker jeg det ind i husholdningsfilm og lader det trække.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.