SU???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.082 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. december 2008

Rasmine

Altså, jeg stopper jo i praktik 1. februar, for at gå over på det sidste ½ år på SU.
Men skal jeg til at vælge klip fra så?
For jeg går bestemt ud fra jeg får job, når jeg er færdig.

Og det er vel noget med at man ikke må tjene mere om året, end SU'en er på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Altså, jeg stopper jo i praktik 1. februar, for at gå over på det sidste ½ år på SU.
Men skal jeg til at vælge klip fra så?
For jeg går bestemt ud fra jeg får job, når jeg er færdig.

Og det er vel noget med at man ikke må tjene mere om året, end SU'en er på?

Er næsten helt sikker på det er ændret, så man ikke straffers for at arbejde efter su...kan du ikke ringe og høre på dit udd. sted??
Knus..

Anmeld

15. december 2008

Rasmine

Er næsten helt sikker på det er ændret, så man ikke straffers for at arbejde efter su...kan du ikke ringe og høre på dit udd. sted??
Knus..

Jo, det burde jeg nok gøre.
I ved bare altid sådan noget, så det var nemmest lige at spørge Jer.

Hvad med a-kasse/fagforening, eller hvad det nu er?
-Hvornår skal jeg meldes i en sådan, så jeg kan få understøttelse /dagpenge(HVIS jeg ikke får job)

Anmeld

15. december 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

-Hvornår skal jeg meldes i en sådan, så jeg kan få understøttelse /dagpenge(HVIS jeg ikke får job)

Åh, det kan jeg ikke huske..mener det er 14 dage efter stop med udd....jeg er meldlem nu,men det er jo ikke nødvendigt...
Glæder du dig til du er færdig??
Knus..

Anmeld

15. december 2008

Diana...

Mebach skriver:

Man skal vist være medlem i et år for at kunne få dagpenge det mener jeg de sagde til mig da jeg var oppe og snakke med dem for 6 måneder siden. ved selv. ikke om der forskellige regler i de forskellige fagforeninger, det var hk jeg snakket med.

Anmeld

15. december 2008

linemus

Mon ikke du kan læse om det på su.dk? Det har jeg faktisk slet ikke tænkt på... Men jeg bliver selvfølgelig også færdig i januar, og har slet ikke fået su, så det kan være ligemeget.

Nu skal vi ikke i samme a-kasse, men mon ikke reglerne er de samme? Vi skal meldes ind allersenest 14 dage efter. Sker det ikke, kan man ikke blive optaget som "færdig studerende", men skal opfylde en masse kriterier bla bla bla. Jeg har "meldt mig ind" nu, dvs. jeg har søgt om at blive medlem, de har godkendt mig, og så bliver jeg meldt ind den dag jeg er færdig.

- Line

Anmeld

15. december 2008

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Man skal vist være medlem i et år for at kunne få dagpenge det mener jeg de sagde til mig da jeg var oppe og snakke med dem for 6 måneder siden. ved selv. ikke om der forskellige regler i de forskellige fagforeninger, det var hk jeg snakket med.

Det gælder ikke efter endt udd. der skal man bare melde sig ind når man er færdig og så får man dagpenge...mener dog ikke det er højeste, men alligevel...

Anmeld

15. december 2008

Rasmine

Eva skriver:

Åh, det kan jeg ikke huske..mener det er 14 dage efter stop med udd....jeg er meldlem nu,men det er jo ikke nødvendigt...
Glæder du dig til du er færdig??
Knus..

Hmmm... Ja, både og.
Glæder mig til jeg ikke evig og altid har én eller opgave hængende over hovedet, og til jeg ikke altid har evig dårlig samvittighed over ikke lige at læse ét eller andet.
På den anden side er det også lidt skræmmende, at jeg lige om lidt skal ud i det virkelige liv.
Går VIRKELIG og overvejer HVILKET område jeg skal jobbe indenfor, når jeg er færdig. (VED dog jeg kke skal indenfor normalområdet)

Som det er nu, har jeg døgn/halvdøgnsvagter, og det hænger ikke rigtig sammen med 2 små børn, og en kæreste som er væk 50-60 timer om ugen.

Hvad med dig, hvornår er det du er færdig, og læser du videre direkte efter studiet?

Anmeld

15. december 2008

Diana...

Eva skriver:

Det gælder ikke efter endt udd. der skal man bare melde sig ind når man er færdig og så får man dagpenge...mener dog ikke det er højeste, men alligevel...

Oki så blev jeg det kloger idag

Anmeld

15. december 2008

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Oki så blev jeg det kloger idag

det er jo heller ikke skidt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.