esiuol skriver:
Efter at have prøvet af naturens vej i lige knap 1 år, blev min mand og jeg undersøgt og fik konstateret, at min mand har lav sædkvalitet. Det førte til vores første inseminationsforsøg d. 23. juni.
Jeg skulle egentlig først teste imorgen, men da det af praktiske årsager ikke kunne lade sig gøre, tog jeg testen imorges - negativ desværre. 
Jeg har endnu ikke fået min menstruation (som normalt ville skulle komme i dag), så inde i mig er der stadig et lille håb om, at jeg kan være en af dem, der først kan få en positiv test flere dage efter udebleven menstruation... 
... Men jeg tror ikke rigtig selv på det, og har bare være DRØN ked af det hele dagen, selv om fornuften jo godt ved, at der kun er op til 20% chance. Jeg havde det okay, da jeg tog testen imorges - bare endnu en negativ test i rækken - men det meste af arbejdsdagen er alligevel gået med at tage en toiletpause hver anden time til lige at græde lidt
, pudre næse og vende tilbage til skrivebordet igen og forsøge at få noget fra hånden.
Lige nu kan jeg simpelthen ikke overskue, hvis jeg skal gennem det følelsesmæssige cirkus hver måned i mange måneder endnu - og det ved man jo aldrig.
Jeg tænkte derfor, at det kunne være nogle af jer kloge kvinder herinde, havde et godt råd til, hvordan man undgår at få for store forhåbninger, så man bliver så djævelsk skuffet, hver gang forhåbningerne ikke indfries?
Først skal du lige have en KÆMPE krammer
Jeg ved, hvordan du føler, for har desværre været der mange gange
Og det er jo naturligt at være ked af det (ellers var der måske ingen grund til at kæmpe så hårdt for det).. Men man kommer op på hesten igen (ved godt at det ikke føles sådan lige nu) og når skuffelsen er over, begynder man at glæde sig til næste forsøg..
For mig var skuffelsen over, at det første inseminationsforsøg ikke endte i en graviditet noget af det sværeste i hele vores behandlingsperiode (indtil videre).. Men jeg kom op på hesten igen, fandt de positive tanker og kæmper som aldrig før for, at vi på et tidspunkt får det barn vi så inderligt ønsker os.. Og det skal nok lykkes - både for jer og for os - det er jeg sikker på!!
Jeg håber, at du snart får det bedre og bliver glad igen
Men husk, at det er helt okay at være ked af det - det SKAL der være plads til!
De bedste tanker fra Lisbeth