Staten taber på lov om barnløshedsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Frøken J.

http://politiken.dk/indland/ECE1329876/staten-kan-tabe-millioner-paa-ny-lov-om-kunstig-befrugtning/ 

Hvad mener i om det her, piger? Jeg synes, at det er ret interessant, og kunne godt tænke mig at vide, om dét var noget de havde taget med i deres beregninger, da de indførte den lov!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Jonna1979

Jeg håber det koster dem dyrt det er det mest latterlige de længe har gjort men i stedet spytter de ud med fedme opereationer på folk der ligger på en bmi knap 40 ja undskyld mig jeg er selv overvægtig men der må man tage sig sammen. syntes de der ligger og er tæt på at det koster dem livet de skal sevlfølgelig have hjælp. syntes bare alle får operationen i dag

Anmeld

8. juli 2011

Frøken J.

Jonna1979 skriver:

Jeg håber det koster dem dyrt det er det mest latterlige de længe har gjort men i stedet spytter de ud med fedme opereationer på folk der ligger på en bmi knap 40 ja undskyld mig jeg er selv overvægtig men der må man tage sig sammen. syntes de der ligger og er tæt på at det koster dem livet de skal sevlfølgelig have hjælp. syntes bare alle får operationen i dag

Jeg synes ikke diskussionen skal skydes derover, at nogle andre burde straffes i stedet. Jeg har selv været overvægtig, men ved også, at det for mange drejer sig om en masse psykisk, som man ikke bare lige kan komme over. Og kommer man først derud, hvor man er morbidt overvægtig, så kan hjælp være nødvendig.

Jeg synes det er lidt ærgerligt at begynde at ville straffe andre! "Det er dårligt, de fede skal straffes i stedet" - Hvad med at sige, at ingen burde straffes for de lidelser, de går med?

Men nu skulle debatten heller ikke handle om overvægtige versus barnløse

Anmeld

8. juli 2011

marloutti

De er jo komplet idioter hvis de ikke tænker længere ud i fremtiden, og ikke har taget dét i betragtning!!

Det er jo uhyggeligt at tænke på hvad den her regering har gjort af forfærdelige ting, der går ud over de svageste i samfundet.

Jeg synes snart ikke man kan være bekendt at kalde os et velfærdssamfund!!!

Jeg VED godt vi går gratis til læge og en masse, masse andet.

Men der er fandme noget der halter hårdt, når der skal skæres sådan på alle områder og politikerne får stadig deres fuldfede pension resten af livet!!! Mens vi andre er nødt til at arbejde os ihjel!!!

Ja, undskyld, jeg bliver sgu provokeret af at tænke på, de kan gøre som det passer dem og vi har bare intet at skulle ha sagt eller kan gøre noget som helst ved det!!

Sorry...

Anmeld

8. juli 2011

Jonna1979

Frøken J. skriver:

Jeg synes ikke diskussionen skal skydes derover, at nogle andre burde straffes i stedet. Jeg har selv været overvægtig, men ved også, at det for mange drejer sig om en masse psykisk, som man ikke bare lige kan komme over. Og kommer man først derud, hvor man er morbidt overvægtig, så kan hjælp være nødvendig.

Jeg synes det er lidt ærgerligt at begynde at ville straffe andre! "Det er dårligt, de fede skal straffes i stedet" - Hvad med at sige, at ingen burde straffes for de lidelser, de går med?

nej det kan du have ret i undre mig bare over priotering er selv overvægtig med pco så ved udmærket hvordan det  er. håber de bliver straffet og de kære mennesker som må bruge hver en håndøre på at få drømmebarnet kan få dem tilbage.

men igen regeringen laver her og nu løsninger de sidder sikkert ikke på posten når der mangles arbejdskraft om 3 år

Anmeld

8. juli 2011

Wimmie

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke det er for at straffe nogen - jeg tror det er fordi man ved at der nok skal spares et sted i sunhedssektoren, og så er der mange der mener at man har sparet det forkerte sted

Jeg er på mange måder enig med Jonna1979 - selvom jeg synes det er fedt (høhø) at overvægtige kan få hjælp, så synes jeg også at rigtig rigtig mange får den operation, og jeg synes godt det kan virke som et hån mod os der skal betale dyre domme for at gennemgå kunstige befrugtninger.

Ps. Har selv været ret overvægtig...

Anmeld

8. juli 2011

Nenus

Der kan man jo så bare se, hvor gode staten er til at udregne vores fremtidige budget, og hvordan det kommer til at se ud.

De tænker jo alt for kortsigtet! Og så straffer de også de mennesker der har forskellige lidelser imens.. Føj siger jeg bare..

Men godt der er nogen der kan udregne det for dem!

Anmeld

8. juli 2011

Frøken J.

marloutti skriver:

De er jo komplet idioter hvis de ikke tænker længere ud i fremtiden, og ikke har taget dét i betragtning!!

Det er jo uhyggeligt at tænke på hvad den her regering har gjort af forfærdelige ting, der går ud over de svageste i samfundet.

Men der er fandme noget der halter hårdt, når der skal skæres sådan på alle områder og politikerne får stadig deres fuldfede pension resten af livet!!! Mens vi andre er nødt til at arbejde os ihjel!!!

Ja, undskyld, jeg bliver sgu provokeret af at tænke på, de kan gøre som det passer dem og vi har bare intet at skulle ha sagt eller kan gøre noget som helst ved det!!

Sorry...

Jeg forstår godt din vrede Det virker ikke fair, at man behandles for så mange sygdomme gratis. Det er lidt som om, at de glemmer, at barnløshed også er en sygdom, desværre. Men det kommer jo til at bide dem i røven i den anden ende. 

Anmeld

8. juli 2011

Jonna1979

marloutti skriver:

Sorry...

Anmeld

8. juli 2011

Nessie

Det viser bare hvor kortsigtede hovsa-løsninger der bliver lavet i en krisetid. Flere lande har jo fortalt om deres (dårlige) erfaringer med brugerbetaling på fertilitetsbehandling, men regeringen ville desværre ikke lytte.

Jeg håber at der kommer ny regering til næste valg, som vil tænke mere langsigtet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.