frysetester ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.937 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

Nettemor

Jeg oprettede tidligere en tråd hvor jeg spurgte om det var muligt at fryse en hel kage med pynt og alt. der var ikke nogen der havde prøvet det der svarede så jeg besluttede mig for at lave en frysetest

så nu har jeg lavet 5 små kager. de 4 er på køl. og den 5 allerede i fryseren. min plan er at teste dem med lidt forskellige varianter.

alle er med lyse bunde, toblerone creme og jordbærfløde creme.

1 er kommet i fryseren uden at blive smurt op eller noget som helst. de 4 andre bliver alle smurt op med psc.

1 kommer i fryseren uden at der er gjort andet end at smøre det op.

1 bliver overtrukket med marcipan

1 bliver overtrukket med mmf

1 bliver overtrukket med sugarpaste

og så ryger de alle i fryseren et par dage og bliver tage op lørdag, og smage lørdag. er spændt på hvordan det går. om der er forskel på de forskellige overtræk.

hvad tror I?

og skal jeg lade dem tø op i køleskabet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Nemesis

jeg har da hørt andre har prøvet at fryse deres kage med mmf og pynt på og at den har været helt fin da den blev tøet op.

sikken et projekt du har gang i, men så kan du da fortælle hvad der bliver bedst.

:-) Sisse

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

ladydan1 skriver:

jeg har da hørt andre har prøvet at fryse deres kage med mmf og pynt på og at den har været helt fin da den blev tøet op.

sikken et projekt du har gang i, men så kan du da fortælle hvad der bliver bedst.

ja men det er heldigvis bare helt små kager de kan stå på en underkop

ja det tænkte jeg også. og er derfor også gået lidt videnskabeligt frem så der ikke er så stor ændring i faktorene så man kan se hvad der evt gør at det ikke går godt at fryse dem

men er mega spændt

tror du godt jeg kan lade dem tø op i køleskabet? evt med et viskestykke over..?

Anmeld

7. juli 2011

Nemesis

nettemor skriver:

ja men det er heldigvis bare helt små kager de kan stå på en underkop

ja det tænkte jeg også. og er derfor også gået lidt videnskabeligt frem så der ikke er så stor ændring i faktorene så man kan se hvad der evt gør at det ikke går godt at fryse dem

men er mega spændt

tror du godt jeg kan lade dem tø op i køleskabet? evt med et viskestykke over..?

ja lad dem tø op i køleskabet men uden viskestykke for fugten på mmf´en vil klistre sig fast med viskestykket så det kan blive ødelagt.

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

ladydan1 skriver:

ja lad dem tø op i køleskabet men uden viskestykke for fugten på mmf´en vil klistre sig fast med viskestykket så det kan blive ødelagt.

Men kan fugten ikke også ødelægge overtrækket?

Anmeld

7. juli 2011

Nemesis

nettemor skriver:

Men kan fugten ikke også ødelægge overtrækket?

det er ligesom om overfladen tørrer op så længe man ikke rører ved det mens det er fugtigt så forbliver det pænt.

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

ladydan1 skriver:

det er ligesom om overfladen tørrer op så længe man ikke rører ved det mens det er fugtigt så forbliver det pænt.

uhh perfekt

Anmeld

7. juli 2011

muzen

ej hvor fedt den her tråd glæder jeg mig til at følge.

ja du skal lade dem tø op i køleskabet for fløden kan ikke tåle at stå ude så længe :-)

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

muzen skriver:

ej hvor fedt den her tråd glæder jeg mig til at følge.

ja du skal lade dem tø op i køleskabet for fløden kan ikke tåle at stå ude så længe :-)

tror du jeg skal tage filmen af eller beholde det på? har en afstands dimmer så det ikke rør kagen..

Anmeld

7. juli 2011

roenlund

Jeg glæder mig også til at følge dit meget videnskabelig projekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.