Sagen er den, at min mor bor i Jylland, og som regnede med at hun skulle være her 14 dage før fødslen. Nu har min mor og jeg ikke noget særligt godt forhold, så jeg ønsker ikke hun skal være her inden fødslen og slet ikke fødegangen. Og jeg meldte ud overfor hende, at jeg ikke var interesseret i, at hun var her op til fødslen.
Så ringende hun her den ene dag, og ville melde sin ankomst, og jeg blev skride sur, for jeg har jo sagt nej en gang, og jeg føler slet ikke, at hun respektere mig og min mand.
sidste gang hun var her, var hun her i 14 dage, og jeg var ved at blive vanvittig, hun kritiserede alt, i vores hjem, så sad lofterne forkert, og så var det, grimt, hun gik enda så langt, at hun stod og kristiserede mig, over for min svigermor, mens jeg stod og hørte på det. Og jeg blev bare gal. Hun syntes min mand er sart, fordi han beder hende om, at bruge en tellerken når hun smørre mad.
jeg kan ikke andet end, at rende hende i røven når hun er her, og ryde op efter hende, og tørrer kaffeplette af gulvet, for at tørre op efter sig selv kan man ikke finde på, hvis man spilder noget. Og så tommer hun køleskabet når hun er her, og tager ikke hensyn til, at der står nogle rester, som egentlig skulle bruges til aftensmaden,, og så står man lige der, og ikke har noget aftensmad, fordi hun har ædt kødet fra dagenfør.
Og hver gang hun kommer, har hun sin hund med, vi har 3 katte som ikke er vant til hund, og hun syntes bare at det er morsomt, hvilket vi ikke syntes, der er stressene, hele tiden, at skulle søger for, at de er skilt ad. og vi syntes ikke det er sjovt, når hendes hun jagter vores katte ud af haven, hvor hun bare griner og syntes det er skide morsomt. Og bagefter kan vi bruger uger på at vores katte bliver trygge ved, at være her igen.
Og når hun bliver sur på mig, går hun op til min storebror og sviner mig til, og siger hun gider være her mere. Hun kan jo bare tage hjem !
Da hun ringede her sidste gang, fik jeg sagt til hende, at jeg ikke ville havde hende her, før vi var flyttet tilbage til vores hus som står under renovering, også fordi vi bor i en pavalion på 60 m2, hvor vi også skal bo med lillepigen når hun kommer til verden en gang i næste uge. og der er bare ikke plads til overnattene gæster og hund. Men hun blev skide sur, og sagde at hun godt kunne høre hun ikke var velkommen. Min lillebror bor også i jylland, og jeg ved, at han køre over når jeg, har født og ser den lille. Da min lillebror fik barn sidste år, kørte vi også over besøgte dem på sygehuset, og vi kørte enda en omvej på 200 km for at tage min mor med, og kørte hende hjem igen. Og det var vi eninge med min lillebror, at det var en god løsning for os alle sammen. Da der er ingen af os, der ønsker, at have overnattene gæster, når man komme hjem med en lille bebs, man vil jo bare gerne hjem, og få tingene til at fungere, og jeg ville ikke få den ro, jeg har brug for, hvis hun er her.
Men jeg har følelse af, at hun nærmest vil står der som en grib, for at få det første billeder af lillepigen.