Har jeg været for strid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
501 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

inpe

Sagen er den, at min mor bor i Jylland, og som regnede med at hun skulle være her 14 dage før fødslen. Nu har min mor og jeg ikke noget særligt godt forhold, så jeg ønsker ikke hun skal være her inden fødslen og slet ikke fødegangen. Og jeg meldte ud overfor hende, at jeg ikke var interesseret i, at hun var her op til fødslen.

Så ringende hun her den ene dag, og ville melde sin ankomst, og jeg blev skride sur, for jeg har jo sagt nej en gang, og jeg føler slet ikke, at hun respektere mig og min mand.

sidste gang hun var her, var hun her i 14 dage, og jeg var ved at blive vanvittig, hun kritiserede alt, i vores hjem, så sad lofterne forkert, og så var det, grimt, hun gik enda så langt, at hun stod og kristiserede mig, over for min svigermor, mens jeg stod og hørte på det. Og jeg blev bare gal. Hun syntes min mand er sart, fordi han beder hende om, at bruge en tellerken når hun smørre mad.

jeg kan ikke andet end, at rende hende i røven når hun er her, og ryde op efter hende, og tørrer kaffeplette af gulvet, for at tørre op efter sig selv kan man ikke finde på, hvis man spilder noget. Og så tommer hun køleskabet når hun er her, og tager ikke hensyn til, at der står nogle rester, som egentlig skulle bruges til aftensmaden,, og så står man lige der, og ikke har noget aftensmad, fordi hun har ædt kødet fra dagenfør.

Og hver gang hun kommer, har hun sin hund med, vi har 3 katte som ikke er vant til hund, og hun syntes bare at det er morsomt, hvilket vi ikke syntes, der er stressene, hele tiden, at skulle søger for, at de er skilt ad. og vi syntes ikke det er sjovt, når hendes hun jagter vores katte ud af haven, hvor hun bare griner og syntes det er skide morsomt. Og bagefter kan vi bruger uger på at vores katte bliver trygge ved, at være her igen.

Og når hun bliver sur på mig, går hun op til min storebror og sviner mig til, og siger hun gider være her mere. Hun kan jo bare tage hjem !

Da hun ringede her sidste gang, fik jeg sagt til hende, at jeg ikke ville havde hende her, før vi var flyttet tilbage til vores hus som står under renovering, også fordi vi bor i en pavalion på 60 m2, hvor vi også skal bo med lillepigen når hun kommer til verden en gang i næste uge. og der er bare ikke plads til overnattene gæster og hund. Men hun blev skide sur, og sagde at hun godt kunne høre hun ikke var velkommen. Min lillebror bor også i jylland, og jeg ved, at han køre over når jeg, har født og ser den lille. Da min lillebror fik barn sidste år, kørte vi også over besøgte dem på sygehuset, og vi kørte enda en omvej på 200 km for at tage min mor med, og kørte hende hjem igen. Og det var vi eninge med min lillebror, at det var en god løsning for os alle sammen. Da der er ingen af os, der ønsker, at have overnattene gæster, når man komme hjem med en lille bebs, man vil jo bare gerne hjem, og få tingene til at fungere, og jeg ville ikke få den ro, jeg har brug for, hvis hun er her.

Men jeg har følelse af, at hun nærmest vil står der som en grib, for at få det første billeder af lillepigen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

maria_wlt

Nej det var du ikke..

Lige meget hvad dine øsnker end måtte være, og om hun forstår dem eller ej, så skal de RESPEKTERES.. Og når i helt vil ha ro og fred når lillepigen kommer, så burde det virkelig ikke skulle skæret SÅ meget ud i pap..

Mor eller ej..

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

Jeg synes at det er dine og dine behov alene der kommer først, - jeg har det på samme måde og vil gerne bare være en lille familie når vi kommer hjem fra sygehuset, har faktisk ikke engang lyst til besøgende gæster mens vi er indlagt. 

Når det så er sagt, kan jeg godt forstå at din mor gerne vil se sit barnebarn, men hun må virkelig respekterer dig og din mand og Jeres lille nye familie og vente med at komme til I er klar og folk er velkomne - I kunne jo så aftale med hende, at hun selvfølgelig er den første der må komme NÅR I ER KLAR... Jeg synes ikke du overreagerer og jeg kan sagtens følge dig. Så du må tage en snak med hende igen og bede hende om at forstå, så du ikke skal stå med en følelse af at være splittet mellem dine og hendes behov, for DINE kommer først og det med hunden går jo slet ikke - det er hverken godt for katte eller barn, der skal være ro og I skal jo have en chance for liiiiiiige at finde en rytme... Jeg synes du skal være hårdere og sige det rent ud.... Der er mange som tror at de lige pludselig er midtpunkt fordi der kommer en lille ny, men de eneste som skal være midtpunkt er Jer som lille ny familie...  Håber din mor forstår 

Anmeld

7. juli 2011

Nettemor

nej du har ikke været for strid.

helt ærligt! kan hun ikke huske hvordan det var! du skal ikke gå og være stresset op til din fødsel! hvis hun ikke kan respektere det så er det hendes problem og hun kan få lov til at være sur!

er det forresten med vilje du har lagt den under køb og salg?

Anmeld

7. juli 2011

Nessie

Næ, kan hun ikke tåle sandheden, så må hun jo blive hjemme.

Og så tror jeg nok at jeg næste gang ville bede hende om at få sin hund i pension, hvis hun skal over hos jer. Det er dit og kattenes hjem, og det må hun acceptere. Hvad ville hun sige til at I tog kattene med derover, og de jog rundt efter hunden i dens eget hjem?

Nej, jeg ville også få svip af at skulle have nogen boende 14 dage før fødslen. Så hun må komme og gå samme dag, det har vi andre også gjort

Anmeld

7. juli 2011

ønskebørn74

inpe skriver:

Sagen er den, at min mor bor i Jylland, og som regnede med at hun skulle være her 14 dage før fødslen. Nu har min mor og jeg ikke noget særligt godt forhold, så jeg ønsker ikke hun skal være her inden fødslen og slet ikke fødegangen. Og jeg meldte ud overfor hende, at jeg ikke var interesseret i, at hun var her op til fødslen.

Så ringende hun her den ene dag, og ville melde sin ankomst, og jeg blev skride sur, for jeg har jo sagt nej en gang, og jeg føler slet ikke, at hun respektere mig og min mand.

sidste gang hun var her, var hun her i 14 dage, og jeg var ved at blive vanvittig, hun kritiserede alt, i vores hjem, så sad lofterne forkert, og så var det, grimt, hun gik enda så langt, at hun stod og kristiserede mig, over for min svigermor, mens jeg stod og hørte på det. Og jeg blev bare gal. Hun syntes min mand er sart, fordi han beder hende om, at bruge en tellerken når hun smørre mad.

jeg kan ikke andet end, at rende hende i røven når hun er her, og ryde op efter hende, og tørrer kaffeplette af gulvet, for at tørre op efter sig selv kan man ikke finde på, hvis man spilder noget. Og så tommer hun køleskabet når hun er her, og tager ikke hensyn til, at der står nogle rester, som egentlig skulle bruges til aftensmaden,, og så står man lige der, og ikke har noget aftensmad, fordi hun har ædt kødet fra dagenfør.

Og hver gang hun kommer, har hun sin hund med, vi har 3 katte som ikke er vant til hund, og hun syntes bare at det er morsomt, hvilket vi ikke syntes, der er stressene, hele tiden, at skulle søger for, at de er skilt ad. og vi syntes ikke det er sjovt, når hendes hun jagter vores katte ud af haven, hvor hun bare griner og syntes det er skide morsomt. Og bagefter kan vi bruger uger på at vores katte bliver trygge ved, at være her igen.

Og når hun bliver sur på mig, går hun op til min storebror og sviner mig til, og siger hun gider være her mere. Hun kan jo bare tage hjem !

Da hun ringede her sidste gang, fik jeg sagt til hende, at jeg ikke ville havde hende her, før vi var flyttet tilbage til vores hus som står under renovering, også fordi vi bor i en pavalion på 60 m2, hvor vi også skal bo med lillepigen når hun kommer til verden en gang i næste uge. og der er bare ikke plads til overnattene gæster og hund. Men hun blev skide sur, og sagde at hun godt kunne høre hun ikke var velkommen. Min lillebror bor også i jylland, og jeg ved, at han køre over når jeg, har født og ser den lille. Da min lillebror fik barn sidste år, kørte vi også over besøgte dem på sygehuset, og vi kørte enda en omvej på 200 km for at tage min mor med, og kørte hende hjem igen. Og det var vi eninge med min lillebror, at det var en god løsning for os alle sammen. Da der er ingen af os, der ønsker, at have overnattene gæster, når man komme hjem med en lille bebs, man vil jo bare gerne hjem, og få tingene til at fungere, og jeg ville ikke få den ro, jeg har brug for, hvis hun er her.

Men jeg har følelse af, at hun nærmest vil står der som en grib, for at få det første billeder af lillepigen.

Min skal også holde sig væk fra fødegangen... Og heller ikke være her hele tiden...  Så nej du er ikke strid... Min mand har 14 dages barsel og den er ikke til at have folk rendende hele tiden, den er til ham og den lille...

Anmeld

7. juli 2011

inpe

Tak for jeres svar. Det er rart at vide, at jeg ikke har været strid, selvom jeg ved, at hun er sur lige nu.

og det er en ups, at det er røget under køb og salg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.