Sagen er den at min kæreste og jeg er meget forskellige hvad angår det sociale liv.
Min kæreste er lidt en enspænder, kan godt li at sidde hjemme om aftenen foran computeren og bare lave ingenting - OG det kan jeg jo også indimellem.
Men jeg er generelt MEGET mere social, jeg elsker grill-aftener både med venner eller familien, elsker det sociale liv og har mange flere venner end min kæreste har.
Egentlig går det nogenlunde med "fordelingen" af vores tid (kun os tre; min kæreste, jeg og vores søn, og så det sociale liv m. andre) Ofte er min kæreste herhjemme og putter sønnen mens jeg er ude med veninder fx. Og det har han ikke noget imod - og når jeg skriver ofte er det vel 1-2 gange om mdr.
Problemet opstår når vi fx bliver inviteret ned til mine forældre på lørdag og grille, jeg siger straks ja for elsker grillmad og hygge - min kæreste derimod er meget sådan " Ej ikke igen, jeg har lyst til bare at være os" - Men når vi så "bare er os" så sidder han alligevel foran computeren, og det gider jeg ikke..
MHt. ferie, så har vi snakket om at tage sydpå næste år, hele familen, mine forældre, hans forældre, min søster svoger og niece... Og jeg synes det ku være så HYGGELIGT! Men min kæreste vil hellere afsted kun os tre - hvor jeg ser mange fordele I at være afsted mange, så kan man ta lidt ud om aftenen mens der stadig er nogle til at passe børn osv. + jeg bare ELSKER det at være mange mennesker sammen,..
Nogle der har en løsning til en gylden mellemvej? Nogle der oplever det samme? Vi har ikke råd til 2 ferier, så det kan ikke lade sig gøre...
OG det er ikke fordi vi aldrig laver noget bare os tre, vi går ofte ture sammen, tager i Zoo, i svømmehallen, på legepladsen osv. bare os tre.