hvor meget hos far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2011

millemai

Statsforvaltingen ville formentligt starte jer blidt op.

Hvis jeres barn er 2 år og vant til at have dig i nærheden, og far ikke har været aktiv indtil nu i opvæksten, så vil jeg tro, at han får ham en fast hverdag efter DP/vuggestue (evt med overnatning, dette ville nok afhænge af din holdning) og en dag hver anden weekend (evt med overnatning).

Derefter vil der komme optrapning i jeres  og vigtigst af alt jeres søns tempo - men dette formentligt først efter tidligst 6 måneder, så jeres søn kan finde rundt i forandringerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

nvm

vi har også fælles forældremyndighed. og han må ikke ha sin datter alene endnu (hun er 8 mdr)

han har en time overvåget samvær om ugen, et barn kan ikke rumme mere i den alder..

i statsforvalningen snakker de først om 1 overnatning når hun er omkring de 2-2,5 år gammel.

jeg ved så ikke om det er anderledes fordi i har boet sammen, for det har vi aldrig..

Anmeld

6. juli 2011

hc=k

musse1 skriver:

hvis ik i kan blive enige, så er det bedste vel endelig at gå i stats amtet..

har han aldrig haft kontakt til jeres søn ? hvis ik han har det, er det  lige rigeligt og begynde ud med, så skal de måske lige ses stille og roligt, og så kan de stige samvær, men hvis han har haft ham og haft kontakt hele tiden, syns jeg alser sagtens han kan have ham hver anden weekend og så to hverdage. 

men er jo svært at sige for os her ude, når ik vi kender dit barn.

man skal bare passe på med at man ik smitter af med en dårlig stemning på barnet.

syns bare fare har lige så meget ret til sit barn som moren har, som ud gangs punkt, men der kan jo være årsager til, at dette ik kan lade sig gøre.

Han har set ham jo for han har boet sammen med os stort set hele tiden, men han har aldrig taget sig af ham. Han har aldrig gidet ham og nu gider vores søn ikke ham. Jeg kan jo godt gå med til at han skal have ham mere end hver anden weekend, men jeg synes bare at det er hårdt at starte ud med når min eks ikke har kunnet tage sig af ham før.

Det er jo svært at forstå situationen, men hvis man kendte min eks så ville man vide hvad jeg mener

Anmeld

6. juli 2011

Ni-ko-li-ne

nvm skriver:

vil lige sige at samvær intet har at gøre om man har ene forældremyndighed eller fælles

det var mere i princippet...

nej, samværet beror på en individuel vurdering i hver sag.... Det er også derfor man ikke kan sammeligne to afgørelser

Anmeld

6. juli 2011

musse1

hc=k skriver:

Han har set ham jo for han har boet sammen med os stort set hele tiden, men han har aldrig taget sig af ham. Han har aldrig gidet ham og nu gider vores søn ikke ham. Jeg kan jo godt gå med til at han skal have ham mere end hver anden weekend, men jeg synes bare at det er hårdt at starte ud med når min eks ikke har kunnet tage sig af ham før.

Det er jo svært at forstå situationen, men hvis man kendte min eks så ville man vide hvad jeg mener

det er lige præcis det jeg mener, er svært at se ude fra.

kunne du ik forslå at i startede ud med feks fra fredag til lørdag ? i lidt tid ind til din søn følte sig tryg, så kunne i kører det op til fredag til søndag, og på den måde tage et par dage mere. men for jeres søns skyld når den tid kommer ville det så ik være bedre og sige hver anden weekend og så den anden uge onsdag til fredag feks. sådan han ser ham hver uge og at jeres søn ik skal frem og tilbage hele tiden.

håber det hele falder på plads.

sender en masse  for er bestemt ik sjovt at stå sådan, man vil jo sit barn det bedste

Anmeld

6. juli 2011

nvm

Ni-ko-li-ne skriver:

det var mere i princippet...

nej, samværet beror på en individuel vurdering i hver sag.... Det er også derfor man ikke kan sammeligne to afgørelser

okay ku godt være du troede det

eller af TS ville tro det pga det du skrev, mere derfor jeg lige ville sige det

Anmeld

6. juli 2011

hc=k

musse1 skriver:

det er lige præcis det jeg mener, er svært at se ude fra.

kunne du ik forslå at i startede ud med feks fra fredag til lørdag ? i lidt tid ind til din søn følte sig tryg, så kunne i kører det op til fredag til søndag, og på den måde tage et par dage mere. men for jeres søns skyld når den tid kommer ville det så ik være bedre og sige hver anden weekend og så den anden uge onsdag til fredag feks. sådan han ser ham hver uge og at jeres søn ik skal frem og tilbage hele tiden.

håber det hele falder på plads.

sender en masse  for er bestemt ik sjovt at stå sådan, man vil jo sit barn det bedste

Jar har sagt hver anden weekend til at starte på, men så er der mange problemer med at han bor ved sine forældre eller at så har han en aftale, der er hele tiden noget i vejen. Han har ikke haft ham mere en en eftermiddag indtil nu og derfor synes jeg at det er ALT for meget at hoppe ud i

Anmeld

6. juli 2011

musse1

hc=k skriver:

Jar har sagt hver anden weekend til at starte på, men så er der mange problemer med at han bor ved sine forældre eller at så har han en aftale, der er hele tiden noget i vejen. Han har ikke haft ham mere en en eftermiddag indtil nu og derfor synes jeg at det er ALT for meget at hoppe ud i

ej okay så viser han jo heller ik lige frem interesse, når nu du har sagt hver anden weekend. hvor er det synd for jeres søn, er jo ham det går ud over. håber din x bare snart kan holde aftalen med hver anden weekend, før skal i da heller ik trappe op

Anmeld

6. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN
musse1 skriver:

syns bare fare har lige så meget ret til sit barn som moren har, som ud gangs punkt, men der kan jo være årsager til, at dette ik kan lade sig gøre.

Jeg er sådan set ligeglad med forældres rettigheder osv.

Spørgsmålet er hvad barnet har behov for og kan magte. Det er her vi skal tale om rettigheder.

Til trådstarter. Det er umuligt at sige hvad SFV vil afgøre, eftersom det er så forskelligt.

Under sidste møde, som vi venter afgørelse på foreslog de 6 timer hver søndag. Min søn er 19 mdr. Vi har aldrig boet sammen. Far foreslog i brevet til SFV´en 7/7 ordning og fælles forældremyndighed. SFV gad ikke engang bringe emnet på banen.

Anmeld

6. juli 2011

hc=k

musse1 skriver:

ej okay så viser han jo heller ik lige frem interesse, når nu du har sagt hver anden weekend. hvor er det synd for jeres søn, er jo ham det går ud over. håber din x bare snart kan holde aftalen med hver anden weekend, før skal i da heller ik trappe op

Jeg ved at det er et desprart forsøg på at få mig tilbage, men altså helt ærligt så burde han virkelig tage sig sammen og vise sin søn hvordan man klare livet..

Nu skal han have ham fra lørdag til søndag og så må vi se hva det bliver til. Ellers er der jo ikke andet for end at statsamtet må hjælpe lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.