æggekage eller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.650 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Anonym trådstarter

omelet ?? hvad er forskellen på de to??

har i nogle gode opskrifter så smid den endelig ind for når jeg søger på nettet finder jeg kun nogle med fløde i og det skal helst være lidt sundt da jeg gerne vil slanke mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Anonym trådstarter

ingen opskrifter??

Anmeld

6. juli 2011

Munder

Æggekage er med mel - omelet er uden.

Jeg har ikke rigtig nogen opskrift, bruger bare det jeg har lyst til

Anmeld

6. juli 2011

Bambii

Hvis du tager det antal æg du syntes.. Så deler du æggehvider og blommer i hver sin skål.. Du skærer nogle tomater ud i enten både eller skiver, så tager du enten skinke/kalkun/kyllinge strimler (kan også være rester fra aftensmaden dagen før, både kød og kartofler) og smider på panden sammen med tomaterne, lader det stege imens at du tager og pisker hviderne stive og vender sammen med de piskede blommer, hvorefter du hælder det hele over de ting du har kommet på panden.. Efter 1-2min. rører du i panden, så du løsner alt det som sidder fast i panden og kommer den derefter ind i ovnen i 15-20 min. indtil du syntes den er færdig.. Den skal være gylden oven på, ellers stik i den..

Skriv hvis du vil vide mere

Anmeld

6. juli 2011

Nynne88

Jeg plejer at snitte lidt grønsager (fx løg, kartofler, porre, broccoli) og svitse det på panden. Derefter hæder jeg en masse af æg, mælk, salt og peber over og lader det stege ved svag varme. Man kan evt vende den, så man er sikker på at den bliver rigtig færdig eller lave den i ovnen. Ovenpå kan du komme friske tomater, krydderurter, feta mm.

- den er uden mel, men jeg kalder det æggekage   

Anmeld

6. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

omelet ?? hvad er forskellen på de to??

har i nogle gode opskrifter så smid den endelig ind for når jeg søger på nettet finder jeg kun nogle med fløde i og det skal helst være lidt sundt da jeg gerne vil slanke mig...

Så ville jeg vælge en omelet. Den er typisk ikke så tyk, og så kan du fylde den med en masse grønt og folde den til halvmåneform ved servering. MUMS 

Anmeld

6. juli 2011

Bambii

Munder skriver:

Æggekage er med mel - omelet er uden.

Jeg har ikke rigtig nogen opskrift, bruger bare det jeg har lyst til

Det gør jeg også..

Alt kan næsten bruges

Anmeld

6. juli 2011

Anonym trådstarter

det blev æggekage i ovnen men synes godt nok at det var noget flydene håber det stivner ellers må vi ringe efter en pizza

Anmeld

6. juli 2011

Bambii

Anonym skriver:

det blev æggekage i ovnen men synes godt nok at det var noget flydene håber det stivner ellers må vi ringe efter en pizza

Lyder godt

Anmeld

6. juli 2011

Anonym trådstarter

Bambii skriver:

Lyder godt

dumme æggekage snask det stivner ikke nu har den fået 200  g i 25 min og den ligner flydene snask med klumper nu giver jeg den 20 mere .. men det ser ikke appeltitelig ud(hvordan staves det haha )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.