Min pige virker lidt urolig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

fif

Hejsa Piger

Ved ikke om der er et tigerspring, omkring de 7½måned?

Men vores pige, er begyndt at sutte løs både på mine arme og min kærestes.. Og om natten vågner hun hele tiden, og ska ha bryst, og kan ligge der i 100år (De gør bare avs efterhånden) Hun skriger osse løs, når hun blir lagt i sin egen seng og nægter at ligge i den .. 

Hun spiser ikke så meget af gangen lige pt, men Vi giver hende , som Vi plejer!! Har I nogle ideer til hva det kan være? - eller har hun bare brug for tryghed lige pt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Den lykkelige

Kan det ikke være tænder??

Anmeld

6. juli 2011

Rsa

Min datter er 6½ måned og nogle af de ting du beskriver, lyder som det tigerspring hun befinder sig i lige nu...

Her er et lille udpluk fra en artikel, der beskriver tigerspring på 26 uge( http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=5) :

CIRKA 26 UGER

En stor verden

Baby lærer at koordinere arm- og benbevægelser, bliver mere mobil og begynder at forstå afstanden mellem to genstande. Vi voksne tager det for givet, men for spædbarnet er det skræmmende at finde ud af, at verden er et stort sted, og at man selv er lille. Mor kan være meget langt væk, når baby ikke kan se hende.
„Barnet kan være enormt pylret og svært at stille tilfreds. Måske vender det hovedet væk fra skeen, har svært ved at underholde sig selv og søger selskab hele tiden. Det sover måske uroligt og får lagt sig i stillinger, det ikke selv kan komme ud af,” siger Helen Lyng Hansen.

Efter springet vil baby måske...

• ... se fra det ene dyr til det andet i en billedbog
  • ... udforske sine kønsdele
  • ... være optaget af detaljer som vaskemærker og prisskilte på tøj og legetøj
  • ... løfte tæpper for at kigge ind under dem
  • ... tømme skabe og hylder
  • ... protestere, når mor går sin vej
  • ... trække sig selv op i stående stilling

Godt legetøj:

• Klodser
  • Lette bolde
  • Billedbøger
  • Legetøjsbiler med døre, der kan åbnes
  • Tøjdyr, der kan give lyd
  • Trommer.

Jeg kan sætte flueben ved samtlige af udtalelserne i artiklen

Tænder kan også være kilden til hendes utilpashed!

Anmeld

6. juli 2011

kamtok

Jeg vil skyde på tænder.. Prøv at se i undermunden om du kan ane 2 streger der hvor tænderne skal komme op.. Og giv hende evt. kolde agurkestænger at gnave på..

Anmeld

6. juli 2011

fif

Den lykkelige skriver:

Kan det ikke være tænder??

Hun har en tand og tror der er en til på vej.. Ku da godt være .. men hvorfor så alt den sutteri?

Anmeld

6. juli 2011

fif

kamtok skriver:

Jeg vil skyde på tænder.. Prøv at se i undermunden om du kan ane 2 streger der hvor tænderne skal komme op.. Og giv hende evt. kolde agurkestænger at gnave på..

Hun har tænder på vej kan jeg se, så det kan da godt være det "bare" er derfor tak

Anmeld

6. juli 2011

fif

Rsa skriver:

Min datter er 6½ måned og nogle af de ting du beskriver, lyder som det tigerspring hun befinder sig i lige nu...

Her er et lille udpluk fra en artikel, der beskriver tigerspring på 26 uge( http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?page=5) :

CIRKA 26 UGER

En stor verden

Baby lærer at koordinere arm- og benbevægelser, bliver mere mobil og begynder at forstå afstanden mellem to genstande. Vi voksne tager det for givet, men for spædbarnet er det skræmmende at finde ud af, at verden er et stort sted, og at man selv er lille. Mor kan være meget langt væk, når baby ikke kan se hende.
„Barnet kan være enormt pylret og svært at stille tilfreds. Måske vender det hovedet væk fra skeen, har svært ved at underholde sig selv og søger selskab hele tiden. Det sover måske uroligt og får lagt sig i stillinger, det ikke selv kan komme ud af,” siger Helen Lyng Hansen.

Efter springet vil baby måske...

• ... se fra det ene dyr til det andet i en billedbog
  • ... udforske sine kønsdele
  • ... være optaget af detaljer som vaskemærker og prisskilte på tøj og legetøj
  • ... løfte tæpper for at kigge ind under dem
  • ... tømme skabe og hylder
  • ... protestere, når mor går sin vej
  • ... trække sig selv op i stående stilling

Godt legetøj:

• Klodser
  • Lette bolde
  • Billedbøger
  • Legetøjsbiler med døre, der kan åbnes
  • Tøjdyr, der kan give lyd
  • Trommer.

Jeg kan sætte flueben ved samtlige af udtalelserne i artiklen

Tænder kan også være kilden til hendes utilpashed!

Den passer meget godt til vores pige lige pt, især me at være urolig vender hovedet når hun ska ha mad og er utilfreds osv!!

Anmeld

6. juli 2011

Den lykkelige

fif skriver:

Hun har en tand og tror der er en til på vej.. Ku da godt være .. men hvorfor så alt den sutteri?

Jamen det jo fordi gummerne klør og det murre oppe i tandkødet..

Anmeld

6. juli 2011

fif

Den lykkelige skriver:

Jamen det jo fordi gummerne klør og det murre oppe i tandkødet..

Ja, du har nok ret

Anmeld

6. juli 2011

Den lykkelige

fif skriver:

Ja, du har nok ret

Håber da i hvert fald det "bare" er det.. fordi så skulle det jo snart være ovre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.