hvad skal jeg dog gøre? gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

NinaNymannMadsen

min datter på 2 år har siden sidste uge ikke rigtig villet spise rigtig mad.
hun vil gerne spise frugt og grønt, men det er jo bare ikk nok mad. og spiser lidt kiks eller knækbrød og rusiner. og har da fået lidt slik i weekenden.

i fredags da jeg hentede hende i dagplejen fik jeg afvide at hun slet ikk havde spist som hun plejer og at hun afviste maden. det samme idag. og hun har heller ikk spist hendes aftensmad de seneste dage. hun har tynd mave men ellers virker hun frisk. hun drikker som hun skal.

men er altså godt nok bekymret for hende for hun spiser jo slet ikk rigtig eller nok. hvad kan jeg gøre. ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Kan det være varmen? Jeg spiser nemlig også markant mindre om sommeren.

Men i perioder får min søn et flip hvor han næsten kun spiser yoghurt eller ost. Det lader jeg ham bare gøre og så får det hurtigt over igen.

Så længe hun er glad og frisk ville jeg ikke være bekymret.

Anmeld

5. juli 2011

NinaNymannMadsen

RGN skriver:

Kan det være varmen? Jeg spiser nemlig også markant mindre om sommeren.

Men i perioder får min søn et flip hvor han næsten kun spiser yoghurt eller ost. Det lader jeg ham bare gøre og så får det hurtigt over igen.

Så længe hun er glad og frisk ville jeg ikke være bekymret.

ja det kan det godt. det bare ikk altid hun reagere sådan på varmen.

hun vil slet ikk ha noget som helst mad, kun frugt og grønt og det er der jo ikk rigtig noget næring i forhold til alt andet. hun vil kun en gang imellem spise hendes kiks og knækbrød og spiser næsten ikk rugbrød i dagplejen eller her hjemme.

hun har så lige kastet rigtig meget op.

Anmeld

5. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis hun både har diaré og kaster op må hun være syg og så er det slet ikke så underligt hun ikke vil spise. Selvom der ikke er super meget næring i frugt og grønt er der masser af væske i og det er ekstra godt hvis hun har diaré og opkast.

Så det er egentlig kun godt, at det er det hun vil spise.

Men hun skulle selvfølgelig gerne få normal afføring i løbet af de næste par dage. Ellers må du kontakte jeres læge.

Rigtig god bedring med hende.

Anmeld

5. juli 2011

NinaNymannMadsen

RGN skriver:

Hvis hun både har diaré og kaster op må hun være syg og så er det slet ikke så underligt hun ikke vil spise. Selvom der ikke er super meget næring i frugt og grønt er der masser af væske i og det er ekstra godt hvis hun har diaré og opkast.

Så det er egentlig kun godt, at det er det hun vil spise.

Men hun skulle selvfølgelig gerne få normal afføring i løbet af de næste par dage. Ellers må du kontakte jeres læge.

Rigtig god bedring med hende.

mange tak.

hun har siden fredag tror jeg det var haft tynd mave. og først idag har hun kastet op. dog kun en gang indtil videre. men det var også rigtig meget.

ja hun må jo bare få noget hun gerne vil ha. og fortsætter det må jeg kontakte egen læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.