BabyBudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Hanunii

Hej Alle 

Vi er igang med at lave en babybudget.

Og alt i alt så har vi lagt 25.000 kr da vi helst vil købe alt nyt til den lille.

Der skal siges at barnevogn køber mormor + lift.

Skråtstol+ puslebordet  køber Min lillesøster.

Seng + Madras+ pude og dyne køber Farmor.

Men selvfølgelig er det ikke noget de selv bestemmer hvilket mærke HIHi..

Men er 25.000kr lidt eller for meget??

Hvormeget har i brugt lagt til babybudgettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

-Sigrid-

Hanunii skriver:

Hej Alle 

Vi er igang med at lave en babybudget.

Og alt i alt så har vi lagt 25.000 kr da vi helst vil købe alt nyt til den lille.

Er det meget eller lidt??

Der skal siges at barnevogn køber mormor + lift.

Skråtstol+ puslebordet  køber Min lillesøster.

Seng + Madras+ pude og dyne køber Farmor.

Men selvfølgelig er det ikke noget de selv bestemmer hvilket mærke HIHi..

Men er 25.000kr lidt eller for meget??

Hvormeget har i brugt lagt til babybudgettet?

Jeg vil klart mene det er for meget, især hvis I ikke selv skal betale for barnevogn og seng. Vi skal selv betale alt undtagen seng, og vi regner med små 10.000 for det hele?

Anmeld

5. juli 2011

smølfine

25.000 kr lyder af rigtig meget i mine ører, taget i betragtning af alle de ting, i får af familien.

Her har vi brugt følgende, men det skal siges at meget af de er blevet betalt af bedsteforældrene, men hvis selv skulle have betalt, er det hvad det var løbet op i:

Barnevogn, lift, pusletaske: 5500 kr

Startpakke m. madrasser, sengetøj mm til barnevogn: 1000 kr

Puslebord og seng: 2000 kr

Autostol: 1600 kr

Sengehimmel + sengerand + ammepude: 600 kr

Puslepude: 100 kr

Tøj: 1000 kr

Badekar + indsats: 300 kr

I alt giver det godt 12.000 kr og vi har fået det vi gerne ville, kunne da sagtens have købt dyrere ting, men det har vi ikke lyst til. En del har vi også købt nu her på udsalg og det hjælper jo også på budgettet.

Derud over vil jeg gerne have en slynge, en babyindsats til trip trap stolen og et legetæppe, men der skal jo også være noget at ønske sig til baby

Anmeld

5. juli 2011

AndreasMor84

25.000 lyder af mange penge.. men det kommer selvfølgelig an på hvad I har tænkt Jer at købe, hvilke mærker osv. For man kan da sagtens bruge 25.000 kr. hvis man vil..

Vi har ikke brugt særlig mange penge indtil nu, da vi bl.a. får barnevogn, lift, pusletaske, dyner og madrasser af mine forældre, autostol og klapvogn af svigermor. Tremmeseng, skråstol, babyalarmer, det første basistøj, aktivitetshalløj, sutteflasker, bæresele osv er købt brugt til billige penge. Så samlet set, har jeg kun købt for lidt over 1500 kr. indtil videre og mangler stort set kun småting som badekar, sutter, plejeartikler, bleer, (puslebord - er ik sikker på det er nødvendigt da vi vidst kan have det på badeværelset) osv.

Og så ønsker vi os resten til dåb osv.

Anmeld

5. juli 2011

Rikke S

vi brugte lidt over 25.000 kr og købte barnevogn, puslebord, seng, og en del tøj brugt..

Anmeld

5. juli 2011

Hanunii

smølfine skriver:

25.000 kr lyder af rigtig meget i mine ører, taget i betragtning af alle de ting, i får af familien.

Her har vi brugt følgende, men det skal siges at meget af de er blevet betalt af bedsteforældrene, men hvis selv skulle have betalt, er det hvad det var løbet op i:

Barnevogn, lift, pusletaske: 5500 kr

Startpakke m. madrasser, sengetøj mm til barnevogn: 1000 kr

Puslebord og seng: 2000 kr

Autostol: 1600 kr

Sengehimmel + sengerand + ammepude: 600 kr

Puslepude: 100 kr

Tøj: 1000 kr

Badekar + indsats: 300 kr

I alt giver det godt 12.000 kr og vi har fået det vi gerne ville, kunne da sagtens have købt dyrere ting, men det har vi ikke lyst til. En del har vi også købt nu her på udsalg og det hjælper jo også på budgettet.

Derud over vil jeg gerne have en slynge, en babyindsats til trip trap stolen og et legetæppe, men der skal jo også være noget at ønske sig til baby

Hmm okay..

Men der er også fordi det er nogle bestemte mærker vi vil ha til den lille.

Men det er rigtig det er måske mange penge, men man kan ikke få nok af alle de søde ting..

Jeg skal købe noget til hende hverdag kan ikke få nok.

Men måske skal jeg se mere på hvad jeg mangler og ikke mangler.

Anmeld

5. juli 2011

Hanunii

Rikke S skriver:

vi brugte lidt over 25.000 kr og købte barnevogn, puslebord, seng, og en del tøj brugt..

Okay jamen så kan man godt løbe op på 25.000 kr. 

Anmeld

5. juli 2011

Hanunii

-Sigrid- skriver:

Jeg vil klart mene det er for meget, især hvis I ikke selv skal betale for barnevogn og seng. Vi skal selv betale alt undtagen seng, og vi regner med små 10.000 for det hele?

Jamen det kan godt  være vi ikke skal betale for barnevogn og seng, men der er mange andre ting som mangler..

Hvordan kan i købe ting kun for 10.000 kr?

Anmeld

5. juli 2011

Hanunii

-Sigrid- skriver:

Jamen det kan godt  være vi ikke skal betale for barnevogn og seng, men der er mange andre ting som mangler..

Hvordan kan i købe ting kun for 10.000 kr?

Anmeld

5. juli 2011

tabra

Det synes jeg lyder som et fint babybudget

Jeg bliver snart helt flov... Kan se, at vores pb startkapital er pænt højt.  Men det er jo også udemærket, så er der til barnedåb og det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.