salve til brystvorter...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.551 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Alexander&Lærke

Læste for ikke så længe siden om en som havde en godt triks mod sår på vorterne når man opstarter amning, kan huske fra sidst at jeg fik store blødende sår ret hurtigt, speicelt fordi min søn ikke kunne få ordnligt fat, pga. stramt tungebånd.( hvilke man først fandt ud af længe efter fødselen)

Det var meget smertefuldt, og overhoved ikke med til at skulle forsøge videre med amning.

Så tænkte at denne salve som personen selv havde prøvet kunne være en ide at prøve, nogen som kan huske eller ved hvad det præsis hedder og hvordan man gjore med den????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

L.J.L

Mette&Alexander skriver:

Læste for ikke så længe siden om en som havde en godt triks mod sår på vorterne når man opstarter amning, kan huske fra sidst at jeg fik store blødende sår ret hurtigt, speicelt fordi min søn ikke kunne få ordnligt fat, pga. stramt tungebånd.( hvilke man først fandt ud af længe efter fødselen)

Det var meget smertefuldt, og overhoved ikke med til at skulle forsøge videre med amning.

Så tænkte at denne salve som personen selv havde prøvet kunne være en ide at prøve, nogen som kan huske eller ved hvad det præsis hedder og hvordan man gjore med den????

Måske er det E-vitamin salve du tænker på?

Det har jeg altid brugt herhjemme, både til mine brystvorter og til rød numse hos baby. Det er super, og kan fåes i Matas

Anmeld

5. juli 2011

Caroline86

Lansinoh salve!!!!!!!!!!!!!!!

Lilla tube, fåes på apoteket... du går aldrig hjemmefra uden hæhæ...

Den er i øvrigt også super til alt muligt andet

Anmeld

5. juli 2011

patella

Jeg brugte noget der hedder panthenol creme fra apoteket. Det hjalp da jeg ikke havde flere kræfter efter at have haft hul i 7 uger. 1½  uge med panthenol og de var helet. Ikke engang hormoncremen fra sygehuset (som skulle vaskes af før hver amning) hjalp så godt. (Findes også som salve, jeg kender ikke lige fordele og ulemper ved de to produkter) Der er også noget der hedder brystvortecreme fra apoteket, og det mener jeg man kan begynde at smøre med, allerede nogle uger før fødsel, for at hærde vorten. Jeg har ikke prøvet det, men det vil jeg helt sikkert næste gang

Anmeld

5. juli 2011

Alexander&Lærke

Caroline86 skriver:

Lansinoh salve!!!!!!!!!!!!!!!

Lilla tube, fåes på apoteket... du går aldrig hjemmefra uden hæhæ...

Den er i øvrigt også super til alt muligt andet

Ja det var lige præsis den hun omtalte og super man kan få det på apoteket så må jeg da lige en tur derind hehe.... Tak

Anmeld

5. juli 2011

Alexander&Lærke

patella skriver:

Jeg brugte noget der hedder panthenol creme fra apoteket. Det hjalp da jeg ikke havde flere kræfter efter at have haft hul i 7 uger. 1½  uge med panthenol og de var helet. Ikke engang hormoncremen fra sygehuset (som skulle vaskes af før hver amning) hjalp så godt. (Findes også som salve, jeg kender ikke lige fordele og ulemper ved de to produkter) Der er også noget der hedder brystvortecreme fra apoteket, og det mener jeg man kan begynde at smøre med, allerede nogle uger før fødsel, for at hærde vorten. Jeg har ikke prøvet det, men det vil jeg helt sikkert næste gang

Ja den har jeg også hørt skulle være god speicelt til røde numser.... Men måske man skulle prøve brystvorte creme allerede nu hun kommer jo lige om lidt 3 uger.. 

Anmeld

5. juli 2011

Caroline86

Mette&Alexander skriver:

Ja det var lige præsis den hun omtalte og super man kan få det på apoteket så må jeg da lige en tur derind hehe.... Tak

det var sikkert mig der anbefalede den

Den er guld værd (men ikke ret dyr, så vidt jeg husker)..

knus

Anmeld

5. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mette&Alexander skriver:

Jeg har brugt purelan. Kan købes på ønskebørn.dk

De sagde på sygehuset at det var det enste de brugte fordi det var så uskadeligt at man kan amme på det. Det har virket rigtig godt.

Anmeld

7. juli 2011

Mortil2-87

Mette&Alexander skriver:

Jeg har hørt fra min sp at den bedste måde at du fået din brystvorte til og hele er når du har ammet, så malk noget ud og smør det rundt om brystvorten,, og lad det luft tørre helt før du tager Bh på igen..

Nu har mit overhovedet ikke været så slemt, men fik også lidt sår på i starten og der hjalp det meget på mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.