Dumt spørgsmål ang. bodystocking :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

Nessie

Jeg har også en dreng fra oktober, og han fik en bodstocking på som undertøj (og får det stadig, nu er han 21 mdr.)

Han havde som regel en heldragt på udover bodyen, da jeg syntes det var mest praktisk, at han ikke "skilte" på midten.

Kun hvis vi skulle noget, fik han bukser og bluse på, men igen med en body inden under. Hvis det var koldt, var den som regel langærmet.

I dag har jeg givet ham en langærmet body på, med en t-shirt over, så kan de tage t-shirten af ham i vuggestuen, hvis det bliver lidt varmere i løbet af dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Nessie

Og der er forresten ingen dumme spørgsmål, når det drejer sig om vores børn

Jeg syntes også det var svært med tøjet, men man lærer det hurtigt

Anmeld

5. juli 2011

modesty

Super! Tusind tak for svar. Jeg havde egentlig kun tænkt mig at købe langærmede bodyer da han jo bliver en vinterbaby, men jeg kan godt se at jeg skal ud og anskaffe mig nogle kortærmede til at have indenunder f.eks cardigans og heldragter. Og man aner jo ikke om man får en kold eller en varm baby :-)

Anmeld

5. juli 2011

6800

kamtok skriver:

Det afhænger meget af vejret og barnet. Jeg har en varm dreng (fra oktober sidste år), og han fik en alm. langærmet body, bukser og strømper på. Når vi skulle udenfor fik han en køredragt på (flyverdragt der ikke er så tyk) og en hue, udover det almindelige tøj. Skulle han have bluse på (hvilket var og stadig er sjældent, da bodyer er nemmere i min verden), så fik/får han en body uden ærmer indenunder, så fungerer det som undertrøje og underbukser i ét.
Her om sommeren har han kortærmet på når det er varmt, og langærmet hvis det er lidt køligt. Har altid en fleecetrøje med i tasken, hvis han nu skulle blive kold. Vi skifter mellem lange bukser og shorts alt efter vejret. Men oftest lange tynde bukser, da han jo nu møver sig rundt og gerne skulle bibeholde huden på benene.

Det samme her

Anmeld

5. juli 2011

Tona

modesty skriver:

Hej piger, her kommer et muligvis helt åndssvagt spørgsmål angående påklædning, men bær over med mig da min første bebs først ankommer til oktober og jeg derfor ingen erfaring har på området ;-)

Spørgsmålet er: Til de små babyer - bruger man altid bodystockings som undertøj inden under andet tøj? Altså for at holde bleen på plads? Bruger man bodystocking inden under en heldragt? Kan heldragten ikke holde bleen af sig selv, eller er det for at holde babyen varm? Bruger man så kortærmede bodyer som undertøj? Og hvad så hvis man giver babyen en langærmet body og et par bukser på - bruger man så en ekstra kortærmet body inden under den langærmede???

På forhånd tak for svar. 

Der findes ikke dumme spørgsmål

Da Amanda var nyfødt brugte vi kortærmede body'er inden under tøjet (for at holde på bleen og for at holde på varmen, for det var i december). Vi var rigtig glade for at give hende heldragter på til at begynde med for det var så dejligt nemt (især dem hvor der er fødder syet i er super) og der havde hun også kortærmet body inden under. Da hun blev lidt ældre og det blev lidt varmere sov hun om natten uden body under heldragten, men havde stadig body inden under om dagen.

Hvis hun har bukser eller nederdel på kan man komme en langærmet body på til. Det er dejligt nemt for den kryber ikke op eller noget jo. Hvis det så er koldt eller man har fået en lille der fryser meget så kan man jo give en trøje på til (evt hættetrøje med lynlås eller knapper ned ad maven, som er let at få af og på)

Hvis det er vild hedebølge kan man jo lade dem bare have body på og ikke andet (måske ville jeg dog passe lidt på med at mærke meget efter i nakken på barnet om det så frøs hvis det var en helt nyfødt)

Anmeld

5. juli 2011

Tona

I øvrigt er der jo intet i vejen for at vælge at bruge undertrøjer og underbukser til barnet i stedet hvis det passer en bedre

Anmeld

5. juli 2011

Brams

Hej piger, her kommer et muligvis helt åndssvagt spørgsmål angående påklædning, men bær over med mig da min første bebs først ankommer til oktober og jeg derfor ingen erfaring har på området ;-)

Spørgsmålet er: Til de små babyer - bruger man altid bodystockings som undertøj inden under andet tøj? Altså for at holde bleen på plads? Bruger man bodystocking inden under en heldragt? Kan heldragten ikke holde bleen af sig selv, eller er det for at holde babyen varm? Bruger man så kortærmede bodyer som undertøj? Og hvad så hvis man giver babyen en langærmet body og et par bukser på - bruger man så en ekstra kortærmet body inden under den langærmede???

På forhånd tak for svar. 

Herhjemme bruger vi bodyer som undertøj.

Hvis det er rigtig varmt undlader jeg nogen gange at give hende en på, eller også en uden ærmer

P.S. Der findes ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.