Bliver bidt i vuggestuen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.847 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja . vores lille dreng på 1 år og 8 mdr er nu blevet bidt af den samme 2 gange i vuggestuen. Og vi snakker ikke tilfældige små bid- Den ene gang fik han et sår rundt om den ene finger og den anden gang et rødt mærke på størrelse med en tommeltot i hovedet.

Og ja - ved godt at børn i den alder ikke ved hvad de laver - og det er slet ikke barnet der bider eller dennes forældre jeg klandrer.

Ved også godt at det kan være svært at holde øje med dem konstant når de tumler rundt.

Sagde ikke noget til det den første gang pædagogen viste og fortalte hvad der var sket (de er jo også kede af det, og siger at de prøver at holde ekstra øje med barnet!) - Anden gang var det min mand der hentede.

Men kan omvendt også mærke at skulle det ske en 3. gang (kan jo ikke lade være med at tænke tanken at det sagtens kan ske igen) - så er det bare ikke ok længere. Det syntes jeg faktisk ikke det var 2. gang - men valgte alligevel at ignorere det.

Vil jo på helst ikke fremstå som hende den lidt trælse forælder - men er det ikke fair at kommentere på det hvis det skulle ske en 3. gang- - Hvad siger I?

Ville I ikke kommentere på det eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Maise

min pige er også blevet bidt i armen. mange bider fordi de ikke kan udtrykke sig anderledes eller giver kærlighedsbid. jeg ville nærmere reagere på hyppigheden, hvis det f.eks var flere gange om ugen. hvis det sker en gang 2 måned eller lign. reagerer jeg ikke på det. børn er børn og det er jungleloven der råder i en institution. Ikke at det er i orden, men jeg har tro på at de gør det bedste for min datter. Hvis du føler at du generalt ikke har tillid til dem at det måske det der skal gøres noget ved.

maise

Anmeld

4. juli 2011

aarhusmor

Jeg synes ikke det er ok at dit barn bliver bidt. Det kan gå galt en gang og 2. gang er et mønster. Jeg synes roligt I kan sige til pædagogerne at I forventer at det ikke sker igen. De må jo fjerne de to børn fra hinanden

Anmeld

4. juli 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Ja . vores lille dreng på 1 år og 8 mdr er nu blevet bidt af den samme 2 gange i vuggestuen. Og vi snakker ikke tilfældige små bid- Den ene gang fik han et sår rundt om den ene finger og den anden gang et rødt mærke på størrelse med en tommeltot i hovedet.

Og ja - ved godt at børn i den alder ikke ved hvad de laver - og det er slet ikke barnet der bider eller dennes forældre jeg klandrer.

Ved også godt at det kan være svært at holde øje med dem konstant når de tumler rundt.

Sagde ikke noget til det den første gang pædagogen viste og fortalte hvad der var sket (de er jo også kede af det, og siger at de prøver at holde ekstra øje med barnet!) - Anden gang var det min mand der hentede.

Men kan omvendt også mærke at skulle det ske en 3. gang (kan jo ikke lade være med at tænke tanken at det sagtens kan ske igen) - så er det bare ikke ok længere. Det syntes jeg faktisk ikke det var 2. gang - men valgte alligevel at ignorere det.

Vil jo på helst ikke fremstå som hende den lidt trælse forælder - men er det ikke fair at kommentere på det hvis det skulle ske en 3. gang- - Hvad siger I?

Ville I ikke kommentere på det eller?

Det er jo svært fordi, som du selv siger, er det bare noget mange børn gør i den alder, men jeg ville nu alligevel varetage mit barns bedste interesse istedet for at være bange for at fremstå som den klassiske "jeg-brokker-mig-mor" - Jeg ville derfor klart gøre det MEGET klart at det ikke er acceptabelt. Min søster blev også bidt af den samme lille dreng da hun gik i vuggestue, det var slemme bid og den lille dreng var bare virkelig ond mod alle børn - efter 6. gang tog min mor min søster ud af vuggestuen fordi pædagogerne ikke gjorde nok for at holde dette barn under opsyn... Det er jo ikke fair for det barn som ikke bider, da det jo gør sindssygt ondt når det sådan efterlader voldsomme mærker.... 

Anmeld

4. juli 2011

.....

aarhusmor skriver:

Jeg synes ikke det er ok at dit barn bliver bidt. Det kan gå galt en gang og 2. gang er et mønster. Jeg synes roligt I kan sige til pædagogerne at I forventer at det ikke sker igen. De må jo fjerne de to børn fra hinanden

Anmeld

4. juli 2011

MSM

Maise skriver:

min pige er også blevet bidt i armen. mange bider fordi de ikke kan udtrykke sig anderledes eller giver kærlighedsbid. jeg ville nærmere reagere på hyppigheden, hvis det f.eks var flere gange om ugen. hvis det sker en gang 2 måned eller lign. reagerer jeg ikke på det. børn er børn og det er jungleloven der råder i en institution. Ikke at det er i orden, men jeg har tro på at de gør det bedste for min datter. Hvis du føler at du generalt ikke har tillid til dem at det måske det der skal gøres noget ved.

maise

Giver dig fuldstændig ret!!

Det er desværre ikke noget man kan garantere der ikke vil ske igen uanset hvad der sker.

Anmeld

4. juli 2011

Mi

Det er så uhyggeligt svært at få de børn som har for vane at bide til at holde op igen  Jeg har selv været pædagog til en pige som bed, godt nok i børnehaven. Desuden er det nærmest umuligt at forudse hvornår det sker og at holde det barn fra de andre børn er jo heller ikke en løsning på problemet. Men det er rigtig synd for de børn som det går ud over.

Jeg syntes helt sikkert at i skal tage en snak med en af pædagogerne om jeres bekymring, det skal man altid, når der er noget som bekymre en omkring sit barn. De kan jo forklare jer hvad de vil gøre for at forebygge at det ikke sker igen. Men de kan altså ikke garantere noget, desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.