Læg dig hos ham!!!! Så han kan se dig, men ingen tale. Kun godnat nu skal du putte.
Hvis han er træt, så vil han bruge lidt tid på at glo på dig, måske vil han være lidt sur, men du er der jo, så han er ikke utryg. Hvis han bliver meget gal så vis at du er vågen og shhhhh på ham, ellers så luk øjnene og håb på det bedste
Jeg går ikke ind for at børn er kede af det når de skal puttes, eller at de græder sig i søvn - Og han skal nok lære at sove selv, bare ikke ligenu, og jeg mener at det er bedre med et glad sovende barn, end et barn der er overtræt, gal og vågen det halve aften.
Vores den yngste på godt 3 år, har vi lagt ved de seneste 2 år for at få ham til at falde i søvn i ro, men nu er vi langsomt ved at løsrive os, og det har han indtil videre accepteret fint. Vi er stadig på hans værelse til han er ved at være klar til at sove, men går inden han sover helt. Han er så også hurtig til at falde i søvn, ofte går der mellem 10 til 30 min, men det er vigtig at man står fast, når der er sagt godnat, så skal der soves!
Anmeld