Mangler råd ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Swerg

Hej.

Min søn er nu 9,5 måned gammel og er utrolig hysterisk når han skal sove ..

Vi har over længere tid prøvet at give ham en daglig rytme, men det er aldrig lykkeds os.

Nu er vi så igang med projekt ''sov-selv-baby'' men det VIL han bare IKKE ! Han ligger og brokker sig, sætter sig op i sengen, kravler rundt og stiller sig op ..

Vi har i forvejen utrolig svært ved at få ham til at sove, både i barnevogn, i vores seng, i vores arme osv..

Jeg har VIRKELIG brug for nogen gode råd til hvad pokker jeg kan gøre for at få ham til at sove af sig selv ..

Jeg VED at han er skide træt, men nægter at overgi sig..

Skal jeg bare lade ham græde? Det gør SÅ ondt på mig og høre hans gråd .. Eller skal jeg være hos ham til han sover? -Men så lærer han det jo aldrig ??

Hjælp !!

Alt modtages med kyshånd !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Læg dig hos ham!!!! Så han kan se dig, men ingen tale. Kun godnat nu skal du putte.

Hvis han er træt, så vil han bruge lidt tid på at glo på dig, måske vil han være lidt sur, men du er der jo, så han er ikke utryg. Hvis han bliver meget gal så vis at du er vågen og shhhhh på ham, ellers så luk øjnene og håb på det bedste

Jeg går ikke ind for at børn er kede af det når de skal puttes, eller at de græder sig i søvn - Og han skal nok lære at sove selv, bare ikke ligenu, og jeg mener at det er bedre med et glad sovende barn, end et barn der er overtræt, gal og vågen det halve aften.

Vores den yngste på godt 3 år, har vi lagt ved de seneste 2 år for at få ham til at falde i søvn i ro, men nu er vi langsomt ved at løsrive os, og det har han indtil videre accepteret fint. Vi er stadig på hans værelse til han er ved at være klar til at sove, men går inden han sover helt. Han er så også hurtig til at falde i søvn, ofte går der mellem 10 til 30 min, men det er vigtig at man står fast, når der er sagt godnat, så skal der soves!

Anmeld

4. juli 2011

SHERO

Åhh det kan jeg godt huske, den periode var min Elias også igennem... Jeg var nok lidt hård, for når han først var blevet lagt, blev han ikke taget op igen. Gik ind og fik ham til at falde til ro og så gik jeg ud igen, og sådan blev jeg ved, det tog 4-5 dage så var der ikke mere at høre... Da han begyndte at rejse sig op kunne han ikke helt finde roen mere, så jeg begyndte at svøbe ham igen (som da han var spæd) så faldt han lyn hurtig til ro, fordi han ikke brugte alt sin energi på at rejse sig.

Han skal lærer at sengen og hans værelse er et trygt sted. Fortæl ham at mor sidder inde i stuen, og gå ind når han blir hysterisk, og få ham til at falde til ro.

Jo før de lærer det jo bedre, jeg tror på at 4-5 hårde aftner er bedre end at det skal blive en kamp de næste par år. Min søn eeeelsker hans seng på, når jeg siger han skal putte-sove løber han selv ind til sin seng og prøver at klatre op. Jeg kysser godnat ligger ham, siger godnat og går ud. Ingen godnat historie eller sang, og han nyder det.

Indstil dig på at nu skal det være, og gør det kun hvis du kan gå helhjertet ind i det...

Men her hjalp det rigtig meget at svøbe ham i dynen, måske lidt for varmt nu, men så en tyndere tæppe måske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.