Hjææælp til kagebunde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

Den lykkelige

Jeg lavede lige en igår hvor der var 5 lag bunde..
Nu skulle vi lige have et stykke idag.. men den nederste og øverste bund er blevet super gode og "svampede" i det som kage.. Men de 3 andre i kagen er ligesom faldet helt sammen og er blevet helt tykt som gummi  Hvad dælen har jeg gjort forkert? Har brugt opskrift herindefra.. Med æg, mel, sukker og vanilie sukker.. hvad dælen er der sket.. jeg skal holde min datters dåb "lige om lidt" og skal bestemt IKKE lave samme fejl..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

acdp8620

Kan desværre ikke hjælpe dig med noget svar, men opper den lige for dig

Anmeld

3. juli 2011

Den lykkelige

acdp8620 skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig med noget svar, men opper den lige for dig

tusind tak

Anmeld

4. juli 2011

Den lykkelige

Ingen der ved... ??

Anmeld

5. juli 2011

Den lykkelige

Ingen der ved noget?? Hvordan laver i jeres bunde??

Anmeld

5. juli 2011

Nettemor

Den lykkelige skriver:

Jeg lavede lige en igår hvor der var 5 lag bunde..
Nu skulle vi lige have et stykke idag.. men den nederste og øverste bund er blevet super gode og "svampede" i det som kage.. Men de 3 andre i kagen er ligesom faldet helt sammen og er blevet helt tykt som gummi  Hvad dælen har jeg gjort forkert? Har brugt opskrift herindefra.. Med æg, mel, sukker og vanilie sukker.. hvad dælen er der sket.. jeg skal holde min datters dåb "lige om lidt" og skal bestemt IKKE lave samme fejl..

hmm er da meget i tvivl. syns aldrig jeg har oplevet det.. mehar de været bagt nok? og hvilken bund har du brugt?

Anmeld

5. juli 2011

Den lykkelige

hmm er da meget i tvivl. syns aldrig jeg har oplevet det.. mehar de været bagt nok? og hvilken bund har du brugt?

Jeg lavede en herinde fra.. Med mel, sukker og æg og vanilie pulver.. de havde fået nok var blevet lyse brun på toppen.. Men tør jo ikke lave dem igen til barnedåben hvis det går galt

Anmeld

5. juli 2011

linemus

Det lyder mærkeligt, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvad der er gået galt.

Denne opskrift har jeg fået af en herinde fra og har nu bagt den flere gange. Den er super og den virker og kan varieres til lige det, du vil have. Jeg har prøvet at bage den uden noget ekstra i og som chokoladekage med appelsinjuice. Mums

------

Basis kage - en nem og lækker grundopskrift

600 g mel
600 g sukker
1½ dl neutral olie
45 g natron
30 g vanillesukker
1 liter kærnemælk el. appelsinjuice

Pisk det hele sammen.

Lagkagebunde: Bag bundene enkeltvis i 14 min ved 200 grader midt i ovnen. Jeg hælder ca 1½-2 cm dej i formen og den hæver en smule. Der kommer ikke top på midten så der skal ikke skæres noget af dem.

Kage: Bag kagen i en bradepande i min. 30 min. Prik i kagen for at se om den er færdig.

Til denne grundopskrift kan tilsættes følgene:
200 g revet marcipan samt lidt mandelessens eller
100 g kakaopulver evt sammen med 100 g hakket mørk chokolade eller
3 store revne gulerødder og 2 tsk kanel eller
3 store bananer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.