Anonym skriver:
min pige på knap halvandet år, er begyndt at være rigtig modbydlig mod andre mennesker OG DYR - hun slår rigtig tit, og de fleste gange stiller hun sig til at grine bagefter. hun VED godt det er forkert. hun forstår ikke et nej eller stop - der griner hun også bare, og så er hun rigtig flabet, og går hen og finder et eller andet og kyler ned i gulvet. - hun har heldigvis ikke gjort det ovre i dagplejen, ENDNU.. hvad skal man lige gøre?
Elias har opført sig noget i den retning har han da - ved katten er det hans forsøg på at klappe/ae den, der bliver lidt vildt, han griner også bagefter men det er nok mere kattens reaktion ved at gå der eksalterer ham for det er jo et sjovt dyr, den der kat. Han smider også med ting indimellem, dog kender vi ikke grunden. Leg med motorikken måske? Han kaster jo med hans kugler og bolde, så måske undersøger han bare hvad en legetøjsbil kan eller hvad det nu er der lige skal i gulvet... vi siger selvfølgelig nej, ikke kaste med *tingen* hvis det ikke er hans bold eller kugler. Hvis han 'slår' katten siger jeg nej, du må ikke slå katten - ae og viser ham det ved at lade min hånd glide ned af hendes pels og hvis han slår mig, så siger jeg nej, du må ikke slå mor. Det gør ondt og jeg bliver ked af det. Det er længe siden han sidst har gjort det, så måske bare en testfase han skulle igennem, nu sparker han til gengæld på puslebordet men oftest når han er sprudlende glad og bare spjætter.. så fase.. men nej, forklaring, forståelse, og/eller tage ham væk fra tingen og vise ham noget andet han kan gøre det ved, f.eks smider hun med en ting, så vis hende bolden og kast med den eller slår, så tag en pude og distraher hende med den - og at den må man gerne slå på... vi har heller ikke oplevet noget hos dp og dp ville være den første til at fortælle os det når vi hentede ham i så fald, det er vi fuldt ud sikre på 
Anmeld