Vil ikke blive siddende ved bordet.. - Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Anonym trådstarter

Puh - synes det inden for de sidste par dage pludseligt er blevet hårdt arbejde at holde vores dreng på 1 år og 7 mdr siddende ved bordet mens vi spiser.

Kan kaster mad i sig de første 10 min, for derefter at proklamere "Jeg r fæærdig" "lege" - og rejser sig derefter op (i stående position) i Trip Trap stolen.

Kender I det? - Og hvad gør I?

Gode tip søges - synes jo han skal blive siddende og spise med os andre, men selv det at give ham legetøj er en kort stakket frist når han først har sat sig i hovedet at han er færdig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

Tvillingemor80

Ved godt du gerne vil ha han skal sidde ved bordet og spørger om råd til det, men vil alligevel lige komme med et bud på hvordan jeg vil gøre det

Min mening er at børn i den alder ikke behøver at vente til de voksne er færdige..

Hvis der er andre børn ved bordet synes jeg det er fair at børn venter på de andre børn, men vi voksne kan sidde lææææænge ved bordet, og det kan jeg godt forstå sådan en barnenumse ikke kan..

Men jeg ville nok sige til barnet at leg osv så forgår væk fra spisebordsområdet, for ved spisebordet og rundt omkring bordet spiser man og der skal være fred og ro til de andre kan spise færdig..

mit bud

Anmeld

2. juli 2011

Anne85

Herhjemme holder vi heller ikke så hård bordskik. børnene får lov til at komme ned når de begge er færdige - reglen er så bare at man ikke render rundt om bordet og forstyrrer dem det gerne vil ha fred til at nyde resten af måltidet. Går man ned går man ind på værelset og leger eller lignende

Anmeld

2. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Herhjemme er der kun den regel, at de skal blive siddende til den anden er færdig. De skal ikke vente på os voksne. Da vi kun havde vores dreng måtte han gerne rejse sig når han var færdig.

Anmeld

2. juli 2011

Anonym trådstarter

Jamen jeg er helt enig i han ikke skal sidde "hele tiden ud" - så at sige. Men 10 min, er altså meget lidt - og han bliver jo sulten senere, fordi han ikke har spist nok. Han spiser normalt som en fuldvoksen mand, og bliver derfor sulten igen inden han skal i seng (han fortæller selv før sengetid at han er sulten).

Så er bestemt ikke fordi vi kører en specielt hård linje herhjemme.

Men I lader dem altså komme ned så snart de har spist? - Ved endnu ikke om det er en kamp der er værd at tage

Anmeld

2. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jamen jeg er helt enig i han ikke skal sidde "hele tiden ud" - så at sige. Men 10 min, er altså meget lidt - og han bliver jo sulten senere, fordi han ikke har spist nok. Han spiser normalt som en fuldvoksen mand, og bliver derfor sulten igen inden han skal i seng (han fortæller selv før sengetid at han er sulten).

Så er bestemt ikke fordi vi kører en specielt hård linje herhjemme.

Men I lader dem altså komme ned så snart de har spist? - Ved endnu ikke om det er en kamp der er værd at tage

Vores børn får også lov til at forlade bordet når de er færdi, uanset om det er efter 5 eller 10 min, og så må de gå ind i stuen eller på værelset at lege. Hellere det end at de forstyrrer hele måltidet for os andre, ved at de hopper rundt i højstolen.

Vi har 5 i forskellige aldre. Nogen vil sidde længe andre spiser ikke noget og går efter 10 min. Det er ok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.