Gylp og opkast.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.723 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. juli 2011

Mka

Hej piger.

Jeg bliver helt i tvivl, hvordan ser man forskel på gylp og opkast hos en baby? Hvis barnet kun får mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mka skriver:

Hej piger.

Jeg bliver helt i tvivl, hvordan ser man forskel på gylp og opkast hos en baby? Hvis barnet kun får mælk.

Gylp er bare en lille sjat der kommer op, opkast er en stråle.

Anmeld

2. juli 2011

marloutti

Opkast er når man er syg, ellers er det gylp uanset hvor meget der kommer op... Og det er helt normalt, hvis det nogengange er en stor stråle...

Anmeld

4. juli 2011

Mka

sommerbarn<3 skriver:

Gylp er bare en lille sjat der kommer op, opkast er en stråle.

Jamen min venindes datter sprøjt-gylpede, det stod 20 cm ud for hende, og det gjorde hun ofte efter hun havde fået mad.

Anmeld

4. juli 2011

Mka

marloutti skriver:

Opkast er når man er syg, ellers er det gylp uanset hvor meget der kommer op... Og det er helt normalt, hvis det nogengange er en stor stråle...

Det var også det jeg tænkte, for der er mange der gylper helt vildt. For jeg kunne ikke forestille mig at jeg ville kunne se forskel( når de kun får mølk), jo måske hvis de kaster galle op.

Anmeld

4. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Mka skriver:

Hej piger.

vi fik at vide af sp at alt inden for 1 time er gylp uanset mængde, udseende mm.

Alt over 1 time er opkast...

Anmeld

4. juli 2011

norenberg

vi fik at vide på sygehuset at det kun var opkast når man kunne se at de brugte hele kroppen fra mellemgulvet af,, for at få det op...og ellers  er det bare gylp....har nemlig haft to ekstrem gylpe drenge hvor det har stået ud i stråler de første 4 mdr....ved næsten hver andet måltid...

Anmeld

4. juli 2011

Mka

Mor til Frederic skriver:

vi fik at vide af sp at alt inden for 1 time er gylp uanset mængde, udseende mm.

Alt over 1 time er opkast...

Okay Jeg havde bare aldrig tænkt over det, før der var en der lavde et indlæg om opkast. Så måtter jeg lige høre jeres erfaringer.

Anmeld

4. juli 2011

Mka

norenberg skriver:

vi fik at vide på sygehuset at det kun var opkast når man kunne se at de brugte hele kroppen fra mellemgulvet af,, for at få det op...og ellers  er det bare gylp....har nemlig haft to ekstrem gylpe drenge hvor det har stået ud i stråler de første 4 mdr....ved næsten hver andet måltid...

Okay tak Jeg tænker også at man ville kunne se og mærke på dem hvis det er opkast.

Anmeld

5. juli 2011

serinasmor

hejsa

vi fik at vide at gylp er gylp når de små ikke er generet af det ... ligemeget hvor meget og hvor langt væk det rammer ...

serina gylpede både lige efter mad, efter lur, før mad .. tjaee .. vi kunne aldrig helt regne med hun holdt tæt ...

da hun blev syg med opkast var vi ikke i tvivl ... der er en helt anden lyd når hun kaster op ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.