så blev jeg fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2008

trolden

ja så blev jeg fyret pga jeg har været sygemeldt med den tå og nu med en dep. det et grunden de har skrevet i brevet....rigtig god julegave at få men sjov nok kom det få dage efter de fik at vide jeg er gravid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2008

Hertzum77

Først vil jeg sige at jeg føler med dig

Hvis du har mistanke om at du er blevet fyret pga af din graviditet skal du kontakte din fagforening. Da det er en overtrædelse af ligebahandlingsloven.

http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsarkiv/januar_2008/graviditet_foerte_til_fyring

Anmeld

11. december 2008

bette

jeps jeg ville dælme også kontakte min fagforening..

Anmeld

11. december 2008

twinboys

Ja det ville jeg også...

Er ked af det på dine vegne...

Majbritt

Anmeld

11. december 2008

Diana...

Øv hvor trist. Men de må ikke fyre dig når du er gravid uanset grund jeg har selv lige kørt sag mod mit arbejde fordi jeg blev fyret da jeg var gravid. så synes helt sikker du skal kontakte fagforeningen.

Anmeld

11. december 2008

trolden

Dem har jeg ringet til i går, men de vil ikke hjælpe da jeg ikke står i det faglige men kun i akassen, som så er en fejl fra deres side...

Jeg forstår faktisk ikke at de fyre mig, jeg har været sygemeldt i små 3 uger med den tå som så fik betændelse og nu en mdr med dep. jeg har ikke været syg ude over..

Men jeg er kommet frem til at det må de selv om jeg vil ikke kæmpe for at de skal beholde mig, hvis det så blive en svær tid og at man så ikke er velkomme alligevel

Anmeld

11. december 2008

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Først vil jeg sige, at jeg er ked af det på dine vegne. - men måske det er godt nok for dig i sidste ende, som jeg husker det var du vist ikek så glad for dit job? Eller atger jeg fejl, så undskylder jeg.

Når det er sagt, så skal du vide, at det er ulovligt at fyre en gravid. Der skal helt særlige argumenter til for at det er lovligt, så jeg synes da du skal køre sagen. Tag en snak med en advokat, du kan måske få fri proces til sagen. Det er ofte sådan at når man kører en sag om uberettiget fyring, så er det ikke for at vende tilbage til arbejdspladsen, men for at få dom for at det der er foregået ikke er ok, og dermed får man (Hvis man vinder sagen) krav på erstatning.
Jeg synes det lyder som om, du har en god sag, - du siger jo, at fyringen kom efter din arb.giver havde fået at vide at du var gravid ikke?

Ring til en advokat og forklar sagen, det koster ofte ikke noget at spørge.

Mvh. Line. (jurastuderende)

Anmeld

11. december 2008

Joan ( Smallie )

Diana/Claus skriver:

Øv hvor trist. Men de må ikke fyre dig når du er gravid uanset grund jeg har selv lige kørt sag mod mit arbejde fordi jeg blev fyret da jeg var gravid. så synes helt sikker du skal kontakte fagforeningen.

De må godt fyre en gravid hvis den stilling hun har bliver nedlagt, men de må ikke hvis de ansætter en anden til at udføre det samme arbejde. De timer hun har skal være sparet væk.

Joan

Anmeld

11. december 2008

trolden

jeg vil også prøve at ringe i næste uge og høre dem ad ( skal lige have stemmen tilbage) jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide hvorfor...

Nej jeg var ikke glad for mit arbejde, men jeg syntes også at fyre mig 3 mdr før min ansættelse udløber og få dage efter de har snakket om at forlænge mig, lyder meget forkert i mine øre..

Når de har snakket om at forlænge mig kan jeg kun se min gravidtet som grunden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.