Erfaringer med smertelindring (v. fødsel)??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2011

Lise 26

jeg fik en epiduralblokade, og det var simpelthen et vidundermiddel.. spurgte om jeg ikke måtte få en med hjem :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

jeanett 26

Har født 3 gange og fået en epiduralblokade alle gange. Ved sidste fødsel blev den dog lagt 2gange da den første ik vil virke ordenligt.

Fik dog en del ryg smerter efterfølgende da jeg kom hjem, hvor jeg havde problemer et par uger. Og tog smertestillende for det

Men jeg synes det er det værd så må kan nyde fødselen og være mere med synes jeg

Anmeld

30. juni 2011

Lone Jakobsen

jeg har prøvet lidt forskelligt i mine fødsler:

varmt bad: altid en hitter i starten

varmedunk: virkede afslappende når veerne bed i lænden

lattergas (bruges vist ikke mere): super godt når man er ved at være træt

ren ilt: lindrer ikke smerter som sådan, men giver et boost af energi, som gør at smerterne er nemmere at klare.

akupunktur: det virkede slet ikke for mig

saltvandspapler: av av av, det gjorde mere ondt end selve fødslen

nogle steder er de meget svære at forhandle med når det kommer til smertelindring, så føler du at du har behov for det, så stå fast. jeg havde en meget lang og smertefuld 2. fødsel hvor jeg flere gange bad om smertelindring men blev nægtet det.

det gjorde at jeg var meget nervøs for min 3. fødsel så jeg havde fået skrevet i min vandre journal at jeg ville ha en epidural.... det nåede jeg så slet ikke

Anmeld

30. juni 2011

Hailiesmom11

Jeg havde sagt at jeg ikke ville have noget medicinsk smertestillende til min fødsel.. og det fik jeg heller ikke..

Jeg fik dem de kalder steriltvandspalpler eller bi-stik og de virkede fantastisk på mig  fik også akupunkttur men det hjalp ikke en disse det var faktisk bare ubehageligt i stedet for...

Anmeld

30. juni 2011

K&S

Luna F. skriver:

Jeg får hele tiden at vide at det er en god idé at sætte sig ind i de forskellige smertelindringsmetoder ved en fødsel. Men for mig er det altså en by i Rusland. Kan nogen måske komme med nogle erfaringer, gøre det lidt simpelt og overskueligt med fordele/ulemper ?

Jeg fik nogle saltvandspapler (også kaldet bistik) lagt i lænden - HOLY MOLY, hvor gjorde det nas og det hjalp ikke mig det mindste

Jeg fik derfor kun lattergas - SUPER GODT  (for mig hvert fald) - jeg havde slet ikke lyst til at slippe den på noget tidpunkt, men man SKAL altså huske at trække vejret uden en gang imellem for ellers bliver man skisme dårlig  

Anmeld

30. juni 2011

lucas<3

Jeg fik varmepuder på maven og lændet, det var det eneste jeg fik, og jeg syns det hjalp.. Kan klart anbefales.. I da jeg skulle presse fik jeg lattergas..

Anmeld

30. juni 2011

lucas<3

K&S skriver:

Jeg fik nogle saltvandspapler (også kaldet bistik) lagt i lænden - HOLY MOLY, hvor gjorde det nas og det hjalp ikke mig det mindste

Jeg fik derfor kun lattergas - SUPER GODT  (for mig hvert fald) - jeg havde slet ikke lyst til at slippe den på noget tidpunkt, men man SKAL altså huske at trække vejret uden en gang imellem for ellers bliver man skisme dårlig  

Uhh ja de bistik fik jeg os, hold kæft det gør ondt.. Og hjalp ikk en skid..

Anmeld

30. juni 2011

CA

Jeg fik ikke lov til epidural. Kom i karbad og det hjalp godt, men ikke da vandet begyndte at blive koldt. Det skulle holdes virkelig varmt.

Fik også akupunktur, men det var da noget værre pjat! Kunne ikke mærke nogen forskel overhovedet.

Varmepuder havde nok været rart, men tænkte slet ikke så langt da jeg lå der. Det ber jeg nok om næste gang

Held og lykke - og GLÆD dig!  

Anmeld

30. juni 2011

henh01

Jeg har fået epidural ved begge mine fødsler - første gang var det efter 48 timer med veer en stor befrielse. Anden gang blev den lagt for dybt - mit blodtryk faldt VOLDSOMT og jeg troede jeg skulle dø. Samtidig begyndte lillemandens at falde så han fik taget prøver af hovedet nogle gange (læs: 8!!!) for til sidst at blive hevet ud med hård kup. Der var det på ingen måde fantastisk...!

Anmeld

30. juni 2011

kamtok

Det kommer virkelig an på din smertetærskel og hvor lang tid du har veer. 

Jeg skulle føde helt naturel indtil jeg fik veer.. Fik alt hvad man kunne få næsten. Jeg var meget begejstret for den "cocktail" man kan få og sove på, samt varme klude/pude både foran og bagpå og så lattergassen. 
Epiduralen virkede også fint, men valgte den kun fordi jeg fik ve-drop med fuld power og at fødslen alligevel havde laaaaange udsigter. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.