Nogle der kender til at arbejde som vikar inden for sundhedsområdet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. december 2008

Kloster

Jeg går og leger med tanken om at vil vide lidt mere om vikarjobs, men kan bare ikke finde ret meget på nettet. Jeg vil helst læse om de vikartilbud, der kan findes i nordjylland. Men langt de fleste er i Århus ell København...

Kan bare rigtig godt lide tanken om at kunne tjene lidt flere penge, når jeg er færdig...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

Fam. Madsen

Kloster skriver:

Jeg går og leger med tanken om at vil vide lidt mere om vikarjobs, men kan bare ikke finde ret meget på nettet. Jeg vil helst læse om de vikartilbud, der kan findes i nordjylland. Men langt de fleste er i Århus ell København...

Kan bare rigtig godt lide tanken om at kunne tjene lidt flere penge, når jeg er færdig...

Kloster

hej

jeg har været vikar i 3mdr.

men det var i østjylland...

jeg var at pleje og omsorg også køre i nordjylland...

Anmeld

10. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg startede i vores vikarkorps. Arbejdede der i 2 mdr inden jeg fik et egentligt virariat. Jeg er overbevist om at kommunen har et internt virkarkops - det er bare at ringe til det nærmeste plejehjem og spørge om de har brug for en vikar, så er jeg sikker på de sender dig videre.

Sådan er det her ihvertfald

Anmeld

10. december 2008

Kloster

Jeanne skriver:

Jeg startede i vores vikarkorps. Arbejdede der i 2 mdr inden jeg fik et egentligt virariat. Jeg er overbevist om at kommunen har et internt virkarkops - det er bare at ringe til det nærmeste plejehjem og spørge om de har brug for en vikar, så er jeg sikker på de sender dig videre.

Sådan er det her ihvertfald

Jeg kender godt det vikarkorps kommunen har. Det ønsker jeg ikke at være i. Det var et af de vikarkorps, hvor man virkelig kan tjene penge, jeg synes, kunne være tiltrækkende

Anmeld

10. december 2008

fam.4xc

Hej du.

Selv ku jeg ik arbejde som vikar, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige for der er ingen tvivl om at der er brug for vikarer i vores fag

Minusserne jeg ser er;

- ingen faste kollegaer
- ingen faste borger/beboer og derfor ik den samme fordybelse
- udkald med få timers varsel
- du optjerner ik pension og får ik lån hvis du er sygemeldt og på den måde tjener du ik mere ved at være vikar end ved at være fastansat.

plusserne må være:

- du selv kan bestemme din arbejdstid.... og ja ... jeg ved ik men det er jo også fordi det ik tiltaler mig...

Men for at svare på dit spørgsmål så er jeg ik til nogen hjælp for dem jeg kender ligger jo også i KBH

Glæder mig til at høre hvad du finder på efter snart endt uddannelse

Anmeld

10. december 2008

Kloster

fam.4xc skriver:

Hej du.

Selv ku jeg ik arbejde som vikar, men sådan er vi jo heldigvis så forskellige for der er ingen tvivl om at der er brug for vikarer i vores fag

Minusserne jeg ser er;

- ingen faste kollegaer
- du optjerner ik pension og får ik lån hvis du er sygemeldt og på den måde tjener du ik mere ved at være vikar end ved at være fastansat.

plusserne må være:

- du selv kan bestemme din arbejdstid.... og ja ... jeg ved ik men det er jo også fordi det ik tiltaler mig...

Men for at svare på dit spørgsmål så er jeg ik til nogen hjælp for dem jeg kender ligger jo også i KBH

Hej hej...

Først må jeg lige fortælle, at jeg ikke har i tankerne at starte i et vikarjob lige efter endt udd til feb.
Jeg har brug for støtte og erfaring, når jeg er færdig

Jeg har fået arb på det plejehjem, hvor jeg i sin tid var ufaglært hjælper... Før mine nu 2 uddannelser
Det arb jeg har fået er også som afløser. Og her kan jeg stadig risikere at komme 30 forskellige steder hen om ugen.. + jeg er tvunget til at arb hver 2. weekend til en sølle løn

Jeg tænker lidt... Mon så ikke vikar er bedre tjent penge med minimal weekendarb ell i hvert fald selv kan bestemme det...

Anmeld

10. december 2008

fam.4xc

Kloster skriver:

Hej hej...

Først må jeg lige fortælle, at jeg ikke har i tankerne at starte i et vikarjob lige efter endt udd til feb.
Jeg har brug for støtte og erfaring, når jeg er færdig

Jeg har fået arb på det plejehjem, hvor jeg i sin tid var ufaglært hjælper... Før mine nu 2 uddannelser
Det arb jeg har fået er også som afløser. Og her kan jeg stadig risikere at komme 30 forskellige steder hen om ugen.. + jeg er tvunget til at arb hver 2. weekend til en sølle løn

Jeg tænker lidt... Mon så ikke vikar er bedre tjent penge med minimal weekendarb ell i hvert fald selv kan bestemme det...

nu ved jeg jo ik hvordan I gør det overthere

Men vi bruger hovedsaglig vikare i aften, nat og weekendvagt....

Selvom det er i dagtimerne der er mest run på er dagvagterne den eneste gruppe der blir berørt ved ferie, sygdom osv...

Hvorimod en aften vagt ALTID vil bestå af 4 personaler og en nat ALTID 2 og kun 2 faste i en weekend med 3 vikarer...

Har du undersøgt om der er arbejde om dagen - hvis det altså er dagvagter du søger - eller om risikere at de arbejder på samme måde som vi gør det på??

Anmeld

10. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Jeg kender godt det vikarkorps kommunen har. Det ønsker jeg ikke at være i. Det var et af de vikarkorps, hvor man virkelig kan tjene penge, jeg synes, kunne være tiltrækkende

Ja det kan godt forstå - flere penge er altid rart Men jeg tænkte bare på om ikke i også bliver ramt af en spareplan, som hedder i"ngen eksterne vikarer"? Den har vi her, og vi bruger faktisk sjældent "pleje og omsorg" og "assistance" Så bliver pengene udbudt til de fastansatte først som FEA vagter.

Anmeld

10. december 2008

Pia

Hej Kloster.

Du kan melde dig ind i aktiv care.
De har kontore rundt omrkring i landet..

Der får du en fed hyre som vikar.. Meget meget mere end du gør som fast ansat i kommunene..

Har selv overvejet det, men har droppet det.
Jo det kunne være fedt og tjene en fed løn for det stykke arbejde vi udføre.
Men jeg ville have meget meget svært ved ikke og have faste kollegaer.

Jo det ville da være rart og tjene nogle gode penge.
Men her hjemme har vi den holdning at penge ikke er alt.
Det er vigtigere at man har det godt der hvor man arbejder..

Kh Pia.

Anmeld

10. december 2008

Fam. Madsen

fam.4xc skriver:

Hej du.

Minusserne jeg ser er;

- ingen faste kollegaer

plusserne må være:

hej...

der hvor jeg ar vikar tjente jeg både ferie penge og pension så det er altså ikke ved alle vikarberua du ikke optjener pension.. bare lige for og fortælle det

Sandra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.