Ideer til fyld uden mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.275 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. juni 2011

linemus

Jeg mangler fyld til fødselsdagslagkagerne i næste uge, da jeg vil prøve at lave en 100 % vegansk lagkage. Kage, smørcreme og pynt har jeg styr på, men hvad skal der i???

Vegansk vil jo sige uden mælkeprodukter og uden æg. Husblas har jeg en erstatning for, og mælk/youghurt kan erstattes med soyaprodukter. Jeg kan dog ikke lave flødeskum.

Jeg har en ide til hindbærfyld, men vil gerne have flere forslag. Især noget med chokolade

Er der nogle skarpe mad-hjerner, der kan trylle lidt?

Vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2011

Nettemor

jeg har engang fået en 'chokolade' mouse uden chokolade istedet var der så dadler og advocado og noget der hedder carob. og jeg syns faktisk det smagte kraftigere. ved godt du ikke så godt kan komme chokolade mouse i men tænkte at du evt kunne bruge lidt de samme ingredienser og så med noget soya mælk i?

Anmeld

30. juni 2011

Nemesis

hvis du har mulighed for at tage til sverige..eller kender nogle der skal derover, så laver Carlshamm både vaniljecreme og "piskefløde" 100% vegetabilsk.

Det kan købes i ICA butikkerne.

Ellers kan du jo selv lave en vaniljecreme med endten havremælk eller soyamælk og putte jordbær/anden frugt og vaniljecreme i kagen.

:-) Sisse

Anmeld

4. juli 2011

linemus

nettemor skriver:

jeg har engang fået en 'chokolade' mouse uden chokolade istedet var der så dadler og advocado og noget der hedder carob. og jeg syns faktisk det smagte kraftigere. ved godt du ikke så godt kan komme chokolade mouse i men tænkte at du evt kunne bruge lidt de samme ingredienser og så med noget soya mælk i?

Det har jeg faktisk prøvet at lave - det smager godt. Men ja, det er nok ikke stift nok til at komme i lagkage.

Anmeld

4. juli 2011

linemus

ladydan1 skriver:

hvis du har mulighed for at tage til sverige..eller kender nogle der skal derover, så laver Carlshamm både vaniljecreme og "piskefløde" 100% vegetabilsk.

Det kan købes i ICA butikkerne.

Ellers kan du jo selv lave en vaniljecreme med endten havremælk eller soyamælk og putte jordbær/anden frugt og vaniljecreme i kagen.

Næ, kommer ikke lige til Sverige, men jeg vil da lige gemme navnet. Måske kan jeg finde det på nettet.

Hvordan laver jeg vanillecreme? Bliver sådan en stiv?

Og er der nogen, der kan hjælpe med, hvordan man laver en kagecreme? Så kan jeg måske erstatte noge af ingredienserne.

Anmeld

4. juli 2011

Chillien

linemus skriver:

Jeg mangler fyld til fødselsdagslagkagerne i næste uge, da jeg vil prøve at lave en 100 % vegansk lagkage. Kage, smørcreme og pynt har jeg styr på, men hvad skal der i???

Vegansk vil jo sige uden mælkeprodukter og uden æg. Husblas har jeg en erstatning for, og mælk/youghurt kan erstattes med soyaprodukter. Jeg kan dog ikke lave flødeskum.

Jeg har en ide til hindbærfyld, men vil gerne have flere forslag. Især noget med chokolade

Er der nogle skarpe mad-hjerner, der kan trylle lidt?

Vh Line

Du kan sagtens få en substitut for fløde.. Men om man kan lave skum af det ved jeg ikk... Og chokolade kan du også få vegansk... Man skal bare lede længe efter det...

Anmeld

4. juli 2011

Nettemor

linemus skriver:

Det har jeg faktisk prøvet at lave - det smager godt. Men ja, det er nok ikke stift nok til at komme i lagkage.

ja men det var det om man kunne tynde det lidt ud med soyamælk? eller det bliver noget bøvl..?

Anmeld

4. juli 2011

Nemesis

linemus skriver:

Næ, kommer ikke lige til Sverige, men jeg vil da lige gemme navnet. Måske kan jeg finde det på nettet.

Hvordan laver jeg vanillecreme? Bliver sådan en stiv?

Og er der nogen, der kan hjælpe med, hvordan man laver en kagecreme? Så kan jeg måske erstatte noge af ingredienserne.

kagecreme er jo nemt:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=27311

Mælken kan du jo erstatte med ris, havre eller soyamælk.

Anmeld

4. juli 2011

Anasmor

ladydan1 skriver:

kagecreme er jo nemt:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=27311

Mælken kan du jo erstatte med ris, havre eller soyamælk.

Der er æg i kagecreme, og det skulle være uden

Anmeld

4. juli 2011

Anasmor

Måske denne kan bruges, altså kagecreme med jordbær eller anden frugt, og så stivnet med lidt ekstra agar agar

http://jensdrejer.wordpress.com/2010/08/16/vegansk-jordb%C3%A6rt%C3%A6rte/

Håber det lader sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.