Ca. 6 mdr gammel og hvor lang???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.568 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Frk. Himmelblå

Tænker, at min pige er ret lang, men vil gerne lige høre nogle mål fra jer andre... Også gerne fra 5 eller 7 mdr, - kommer sig ik' så nøje .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Frk. Himmelblå

Hilfe...

Anmeld

29. juni 2011

Lotte14

SeptemberBaby skriver:

Tænker, at min pige er ret lang, men vil gerne lige høre nogle mål fra jer andre... Også gerne fra 5 eller 7 mdr, - kommer sig ik' så nøje .

Vores søn er ca. 70 cm., og han er lidt over 5 måneder. Han var 52 cm. da han blev født.

//Charlotte

Anmeld

29. juni 2011

mortilnoahogmelina

Altså Noah blev målt sidste gang da han var lige knapt 5 måneder der målte han 73 .
Min sp kommer i morgen og jeg har en formodning om selv at han er en 75 cm nu . Han er meget meget lang .
Hvor lang er din pige ?
Han var 53 ved fødslen

Anmeld

29. juni 2011

nvm

Ilina var ved fødslen 4 kg og 53 cm

6 mdr : 8 kg og 68 cm

Anmeld

29. juni 2011

Frk. Himmelblå

Pernille08 skriver:

Altså Noah blev målt sidste gang da han var lige knapt 5 måneder der målte han 73 .
Min sp kommer i morgen og jeg har en formodning om selv at han er en 75 cm nu . Han er meget meget lang .
Hvor lang er din pige ?
Han var 53 ved fødslen

Jeg vil gætte på, hun er 75 cm nu. Og 6 mdr og tre dage.

Hun ER lang, men kan godt se, at det ikke er ekstremt, når jeg sammenligner med bl.a. dit svar. 

Men ALLE (næsten da) kommenterer  bare hendes længde. Og siger, at hun "da ender med at blive 2 meter/bruge str. 44 i sko/blive model". Og jeg bliver faktisk lidt bekymret og såret over det. Jeg mener, jeg kunne aldrig finde på at kommentere en sød lille dreng med udsagnet "han ender da med kun at være halvanden meter" eller lignende. Do I make sense?

Og tak for svar!

Anmeld

29. juni 2011

Frk. Himmelblå

Charlotte89 skriver:

Vores søn er ca. 70 cm., og han er lidt over 5 måneder. Han var 52 cm. da han blev født.

//Charlotte

Ok, så han er heller ikke den mindste. Tak for dit svar, egentlig utroligt, hvad der kan give anledning til bekymring, når det kommer til vores børn... 

Anmeld

29. juni 2011

Frk. Himmelblå

nvm skriver:

Ilina var ved fødslen 4 kg og 53 cm

6 mdr : 8 kg og 68 cm

Tak for svar! Rart at kunne sammenligne, selvom man "ikke må" .

Min datter var 54/ 3,8 ved fødslen og er nu ca. 75/8,3...

Anmeld

29. juni 2011

mortilnoahogmelina

SeptemberBaby skriver:

Jeg vil gætte på, hun er 75 cm nu. Og 6 mdr og tre dage.

Hun ER lang, men kan godt se, at det ikke er ekstremt, når jeg sammenligner med bl.a. dit svar. 

Men ALLE (næsten da) kommenterer  bare hendes længde. Og siger, at hun "da ender med at blive 2 meter/bruge str. 44 i sko/blive model". Og jeg bliver faktisk lidt bekymret og såret over det. Jeg mener, jeg kunne aldrig finde på at kommentere en sød lille dreng med udsagnet "han ender da med kun at være halvanden meter" eller lignende. Do I make sense?

Og tak for svar!

Årh kender de tanker du går med , min søn bliver os tit kommenteret på hans længde og så at han er tyk .
Jeg mener nu Ikke han er tyk , han er en baby med lidt ekstra ja , men tyk vil Jeg sku ikke kalde ham , han er som en baby skal se ud som er startet på grød
Jeg har nok bare valgt at overhører det efterhånden for det såre os mig rigtig meget , jeg føler virkelig jeg fejl ernære ham , giver ham for meget osv .

Så dine tanker forstår jeg fuldt ud .
Men hun er ganske fin din pige .

Anmeld

29. juni 2011

Frk. Himmelblå

Pernille08 skriver:

Årh kender de tanker du går med , min søn bliver os tit kommenteret på hans længde og så at han er tyk .
Jeg mener nu Ikke han er tyk , han er en baby med lidt ekstra ja , men tyk vil Jeg sku ikke kalde ham , han er som en baby skal se ud som er startet på grød
Jeg har nok bare valgt at overhører det efterhånden for det såre os mig rigtig meget , jeg føler virkelig jeg fejl ernære ham , giver ham for meget osv .

Så dine tanker forstår jeg fuldt ud .
Men hun er ganske fin din pige .

Takker.

Ja, man bør lige tænke sig om, inden man kommenterer de smås udseende, - med mindre man bare omtaler deres nuttethed naturligvis 

Forstår ikke de der "fed baby"-kommentarer.  Har ofte undret mig over dem. Mener i stedet man med rette kunne sige "Hvor er det dejligt at se en dreng i super trivsel" eller sådan noget, ik? Hvis man altså absolut må snakke om lårtykkelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.