hjælp bør jeg gå til statsforvaltningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

lady di

Hej derude jeg står i den situation hvor min ex-kæreste er gået fra mig..vi står og har en barn på 7 måneder og min ex-kæreste har lige pt ikk nogen bolig ..men så snart han har får det vil han gerne have samvær med sin søn hvilket jeg godt kan forstå men nu er det sådan at jeg ikk er helt tryg ved at vores søn stadig er så lille og han har været vant til at jeg har puttet ham og madet ham siden han var 4 måneder..efter bruddet har jeg besluttet at flytte tilbage til der hvor jeg har familie..det er godt og vel en time væk fra hvor min ex bor ..og det betyder at han vil blive kastet frem og tilbage hveranden weekend hvilket jeg synes at han er for lille til men jeg har overvejet og gå til statsforvaltningen for at de kan fastsætte samværet og det vil min ex ikk ha..han har truede mig med at smide en avokat på mig og hvis jeg gør det så vil han ikk være venner med mig..men jeg ved at jeg ikk gør det fordi at jeg ikk ønsker at far og søn ikk skal ses men fordi min dreng stadig er meget lille.men det kan hans far ikk forstå..først ville hans far ha at jeg betalte hans transport fordi det var mig der vælger at flytte tilbage til hvor min familie bor ..men nu vil han i stedet mødes i midten så vi hver især skal tage tage halvvejs for at hente og bringe..men jeg hælder dog mest til at hente min søn i hans hjem og til at han kan hente sin søn i mit hjem når han skal have samvær..men er der andre der har stået i min situation og kender lidt til reglerne omkring samvær med et barn på 7 måneder? på forhånd tak:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Han kan da bare smide en advokat på. Det ændrer ikke statsforvaltningens afgørelse. Hvilket de også skriver på deres hjemmeside.

Hvordan og hvorledes sfv´en vil træffe en afgørelse er meget individuelt, men det er typisk når det er så små børn vi taler om et samvær der hedder 1-3 gange om ugen (alt efter hvor tæt man bor på hinanden) og så ca 1-4 timer af gangen.

Han vil skulle hente barnet hos dig og du henter barnet hos ham efter endt samvær.

Hvor tidligt de begynder på at give overnattende samvær er også meget forskelligt. På deres hjemmeside står der ca 9-12 mdr. Men igen kommer det også an på forholdet mellem barn og far.

Jeg har lige været i SFV´en i dag. Min søn er 19 mdr og der blev givet afslag på overnatninger til faren.

Anmeld

29. juni 2011

vingummibamse

alt efter hvor stabilt et hjem han har kan der faktisk gå op til barnet er 2 år før de andbefaler overnatning...

i den alder anbefaler amtet ikke meget mere end 3-4 timer i ugen.. som en anden skriver...

så hvis du ikke mener at din søn har godt af det din eks mener.. så gå til sfv.

han kan hyre en advokat alt hva han ønsker det hjælper ingen ting med mindre han hiver dig i retten.. og i det tilfæde har du jo også en advokat og afgørelsen fra sfv, og en dommer tager ikke stilling til samvær alene de tager kun stilling til samvær hvis han har søgt ændring af bopæls adresse oveni..

du er velkommen til at skrive.. jeg har kæmpet det hele igennem med min søns far de sidste 2½ år... og vi er stadig ikke færdig..

jeg har desværre lært på den hårde måde, at følge sin mave fornemmelse omk. sit barn er vigtiger end at holde sig gode venner med faren...

Anmeld

29. juni 2011

Rockertand

Giv ham endelig nummeret til en god advokat, det kan du roligt gøre, det får han ikke noget ud af - det er straks værre, hvis I ryger i totterne på hinanden, for det kommer til at gå ud over jeres søn.

Der bliver tale om nogle få timers samvær i ugen til at starte med, og omkring 1 års alderen kan der være overvejelser om at sætte det op.

Både du og din ekskæreste skal tænke på jeres søn - og ikke andet. Jeres følelser/gammelt nag/hvem-har-sagt-hvad osv. skal lægges helt væk, og det gælder specielt, når der kommer ny kæreste ind i billedet, for så har det tendens til at eskalere lidt samtidigt med, at jeres søn lige pludselig har en ny familiestruktur at forholde sig til.

Jeg vil stærkt tilråde, at I går til statsforvaltningen, der bliver alle aftaler skrevet ned og godkendt af alle parter, så der er ikke noget at være i tvivl om.

Pøj-pøj.

Anmeld

30. juni 2011

lady di

Jeg talte med statsforvaltningen igår og de sagde atfor vores søn er for lille til at blive kastet frem og tilbage fra hjem til hjem..de sagdekan også at min exkæreste skulle tage og læse om regler omkring samvær..men det er jo ikk det han vil..han tænker kun på sit samvær med sin søn..han kan virkelig ikk se problemet i at han er 7 måneder..han synes jo kun at han bliver bollet i røven som han udtrykker sig fordi at han skal give børnebidrag og fordi at han mener at jeg får i hoved og røv fordi jeg er blevet enlig..det første halve år at vores søns liv har jeg også måttet forklare ham at han skulle bruge mere tid på sin søn end sin computer..plus at det altid har været mig der har taget sig mest at den lille fordi han enten var syg eller havde problemer med sin mave fordi han lider at kronisk diarre og dårligt helbred..ofte når vores søn skulle til lægen er det mig der har taget turen hver  gang fordi min ex enten havde ondt i hovedet eller ondt i maven..tænker lidt om jeg kan fortælle nogle af de ting til mødet i statsforvaltningen..? og jeg fornemmer jo også at han ikk gider tage så langt for at se sin søn siden han vil mødes på halvejen og aflevere og hente ham:-(

Anmeld

30. juni 2011

lady di

Til vingummibamse: har du en email jeg ku skrive til:-) for jeg kender virkelig ingen andre som jeg kan snakke med og som ved lidt om emnet.

min email er: lady.di.24@live.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.