Har brug for jeres råd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. december 2008

Fam. Madsen

jeg har en søn på 6mdr. som vi lige har haft sp. til idag... hun siger at han er en glad og veludveiklet dreng han trives godt og der er jo ikke nogen problemer der så det er godt og det viste jeg også godt for han griner og pulder i stavelser og har mange lyde...

men men men nu kommer problemet så sidste gang marcus blev vejet var den 5/11 og der vejet han 6,250gram var 63 cm lang og nu idag den 10/12 vejet han 6,300 gram og vej 64cm lang så det er jo kun 50 gram han har taget på en mdr. jeg er meget nervøs og synes det er meget lidt han har lagt under den normale kurve fra starten af.. men nu synes jeg det er for meget sp'en bliver bare ved med og sige vi skal se tiden and men jeg ved ikke om jeg skal ringe til lægen og høre hvad hun synes..

kan i ikke komme med et råd om hvad i ville gøre?? vil i ringe til lægen eller se tiden and..

hjælp jeg er meget nervøs for om min søn får det han har brug for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

fam.4xc

- skriver:

Ville vente til næste SP besøg og hører hvordan det ligger der.

Hvis han ellers er glad og tilpas og virker mæt så tror jeg bare han er en af dem der ikke bliver kæmpe lige nu...

enig og lige pludselig springer han måske i vægten!
Hvis Ik sundhedsplejersken synes det er alarmerende så ta det stille og roligt, ellers havde hun jo handlet på det - det er jo trods alt hendes uddannelse

Se istedet på din søn... og som du beskriver ham så stor trives han jo

Kh Camilla

Anmeld

10. december 2008

twinboys

Hej jeg ville kontakte lægen for en sikkerheds skyld... Har selv stået med Alexander der så ud som om han stortrives med smil og en god aktivitet.. Jeg kunne jo bare se på min søn tabte sig fra dag til dag og jeg ringede også til sundhedsplej. som det første og ville have hende til at veje ham... Hun sagde hver gang jeg ringede at jeg jo bare skulle tage den med ro.. Men efter en mdr. sagde jeg STOP... Bad hende komme med det samme...Da hun kom sagde hun at der var ingen grund til at veje ham, for han virkede da glad og aktiv...

Jeg bad hende alligevel veje ham for jeg kunne jo se han havde tabt sig og ganske rigtigt 2kg mindre...Han havde tabt sig to kilo på en mdr. Hun kom også med forskellige idéer til hvordan jeg kunne få dit og dat mere på ham... Men nej jeg bad hende ringe til børneafd. og sige vi kom med det samme og så skete der ellers noget i en fart... Han gik fra 9kg til 7kg...

Vi fik den hjælp vi skulle have på børneafd.

Majbritt

Anmeld

10. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Nu er han jo vokset 1 cm, så han har måske brugt energien på det Når nu det er din sp som har vejet ham, så mener jeg ikke det er så alarmerende. Hvornår skal han vejes igen?

Anmeld

10. december 2008

Fam. Madsen

Jeanne skriver:

Nu er han jo vokset 1 cm, så han har måske brugt energien på det Når nu det er din sp som har vejet ham, så mener jeg ikke det er så alarmerende. Hvornår skal han vejes igen?

han skal vejes igen om 3 uger det vil sige den 6/1-09

Anmeld

10. december 2008

pusling30

Det er normalt at de ikke tager stormene på når de bruger mere energi. Du kan være sikker på at din søn får hvad han har behov for, hvis han virker glad og tilfreds. Vent til næste gang din SP kommer og snak med hende om din bekymring.. Men jeg tror ikke du skal være nervøs, for det er normalt at deres vægtøgning går lidt i stå i takt med at de bruger mere energi og bevæger sig mere og mere.. Han taber sig jo ikke , men tager langsomt på!
Mvh Anja mor til 3

Anmeld

10. december 2008

Miamaja

Familien Madsen skriver:

jeg har en søn på 6mdr. som vi lige har haft sp. til idag... hun siger at han er en glad og veludveiklet dreng han trives godt og der er jo ikke nogen problemer der så det er godt og det viste jeg også godt for han griner og pulder i stavelser og har mange lyde...

men men men nu kommer problemet så sidste gang marcus blev vejet var den 5/11 og der vejet han 6,250gram var 63 cm lang og nu idag den 10/12 vejet han 6,300 gram og vej 64cm lang så det er jo kun 50 gram han har taget på en mdr. jeg er meget nervøs og synes det er meget lidt han har lagt under den normale kurve fra starten af.. men nu synes jeg det er for meget sp'en bliver bare ved med og sige vi skal se tiden and men jeg ved ikke om jeg skal ringe til lægen og høre hvad hun synes..

kan i ikke komme med et råd om hvad i ville gøre?? vil i ringe til lægen eller se tiden and..

hjælp jeg er meget nervøs for om min søn får det han har brug for

ring til laegen og tag en tur der op. det ville jeg gore. hellere at det viser sig at vaere en bagatel og de ser dig som pyldre mor end noget andet

Anmeld

10. december 2008

A.

kan godt forstår at du er bekymret som du siger at han trives fint.
måske har han taket kun 50g på fordi han bevæger(staves) sig mere end før..det er tit sådan at når de små begynder at komme lidt mere rund omkring sig så taber de sig eller ta´ikke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.