Røde numser og zinksalve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Jonatansmor

Hej allesammen.

Jeg sad lige og lurede lidt under jeres artikler og studsede over "Hvad skal du bruge til ny baby" listen og studsede alvorligt over rådet om zinksalve. Er der slet ingen der bruger lufttørring istedet for det ret så kradse creme?

Jeg har rådet fra min egen sundhedsplejerske og vi har konsekvent blæst vores dreng tør med en føntørrer - han har kun rød numse i forbindelse med sine tænder og det forsvinder på en dag (Og han stornyder det)

Ville lige dele rådet og fortælle jer at der er en anden vej ud af de røde numser end cremerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

SussieThyssen

carisod skriver:

Hej allesammen.

Jeg sad lige og lurede lidt under jeres artikler og studsede over "Hvad skal du bruge til ny baby" listen og studsede alvorligt over rådet om zinksalve. Er der slet ingen der bruger lufttørring istedet for det ret så kradse creme?

Jeg har rådet fra min egen sundhedsplejerske og vi har konsekvent blæst vores dreng tør med en føntørrer - han har kun rød numse i forbindelse med sine tænder og det forsvinder på en dag (Og han stornyder det)

Ville lige dele rådet og fortælle jer at der er en anden vej ud af de røde numser end cremerne

Jeg har somme tider brugt zinksalve til mine når de var røde i måsen...som fx til natten, hvor de ikke fik skiftet ble i mange timer, fordi de sover...men ellers så har jeg altid vasket dem med kamillete og så lufttørret...det har også virket perfekt

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. juni 2011

L.J.L

carisod skriver:

Hej allesammen.

Jeg har aldrig brugt zinksalve til min søn. Herhjemme har vi brugt E-vitamin salve ved rød numse, det er et vidundermiddel. Herhjemme har vi tørt hans numse ved at vifte bleen frem og tilbage mod hans numse.

Anmeld

29. juni 2011

Isabella_mor

villads hart aldrig 7 9 13 været rød i numsen. har der været antræk til det kommer jeg lidt på og ved næste bleskift er det væk..

jeg dupper ham altid tør efter numsevask med en stofble som jeg har liggende på puslebordet, som bliver skiftet ud hver dag, og så puster jeg også med munden på hans numse og sådan så han bliver helt tør.. 

føhntørreren lammer for meget.. 

Anmeld

29. juni 2011

SaNiNa

Vi har altid brugt pentanol creme her og det virker bare super godt.

Vi har aldrig været plagt af rød numse og Nicklas har også kun haft lidt lyserød mølle, men det er godt mod sår, rifter også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.