Bange for at sove på eget værelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

Anonym trådstarter

MIn kære søn, er simphenhen blevet så bange for at sove på sit værelse, han vil ikke ligge selv, vil have vi skal blive til han sover og det har vi gjort på det sidste, ved bare ikke om det er godt at lære ham? Han er bange for alle sine legesager og billeder på væggen vil han have ned, det er ellers fine glade billeder med peter plys.

Jeg syntes godt nok jeg har svært at at takle det, eller jeg ved ikke lige hvordan jeg skal takle det.

Igår måtte vi sidde i over en time ved ham før hAn faldt til ro, Jeg er pt højgravid og har rigtigt ondt om aftnen og hævede ben, og må så sidde på en meget lille stol, uha det gør ikke gør..... Kan heller ikke lade være med at tænke hvordan det skal gå når vores lillesøster kommer til verden, hvis jeg skal bruge flere timer på at sidde hos ham....

Har har mørkninglægningsgradiner oppe, men vil have en lille natlampe tændt ved sengen.....

Er det nogle gode går til en frustreret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Munder

Hvor gammel er han?

Har han mulighed for at komme ind til jer i løbet af natten?

Min datter havde lignende problemer for et lille års tid siden. Vi løste det ved at lægge en madres ved siden af vores seng og forklare hende, at hun bare kunne komme ind og sove der i løbet af natten, hvis hun vågnede. I starten kom hun tit, men nu er det en sjælden gang vi vågner om morgenen og hun ligger på madrassen - bare sikkerheden af at den er der er nok.

Og så er der jo også en lille chance for at han har luret du vil sidde der til han sover, hvis han siger han er bange, de er jo snu de små 

Anmeld

30. juni 2011

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Hvor gammel er han?

Har han mulighed for at komme ind til jer i løbet af natten?

Min datter havde lignende problemer for et lille års tid siden. Vi løste det ved at lægge en madres ved siden af vores seng og forklare hende, at hun bare kunne komme ind og sove der i løbet af natten, hvis hun vågnede. I starten kom hun tit, men nu er det en sjælden gang vi vågner om morgenen og hun ligger på madrassen - bare sikkerheden af at den er der er nok.

Og så er der jo også en lille chance for at han har luret du vil sidde der til han sover, hvis han siger han er bange, de er jo snu de små 

Han bliver 4 til august....

Han sover på et værelse som ligger i stue etagsen, vi sover på 1 sal, der er desværre ikke mulighed for at sove heroppe også, ellers ville det jo være optimalt. Eller at vi kan sove dernede, vi har 3 værelser + et lille kammer i vores gamle hus som alle ligger i hver sin retning.... Ikke den smarteste sammensætning.... Men huset købte vi før vi fik børn og var nok lidt narvi og troede at de kunne have samme værelse, men den går ikke med at det legetøj, seng osv. 

Han ved godt at han altid kan komme op til os om natten hvis det er, men det gør han aldrig, han er god til at sove når først han sover. Vi har også tændt lys i trappen som han kan finde vej om natten.

Men hvad gør ham så når han bliver ved med at stå op igen og igen, hvis vi ikke sidder ved ham??

Anmeld

30. juni 2011

Munder

Anonym skriver:

Han bliver 4 til august....

Han sover på et værelse som ligger i stue etagsen, vi sover på 1 sal, der er desværre ikke mulighed for at sove heroppe også, ellers ville det jo være optimalt. Eller at vi kan sove dernede, vi har 3 værelser + et lille kammer i vores gamle hus som alle ligger i hver sin retning.... Ikke den smarteste sammensætning.... Men huset købte vi før vi fik børn og var nok lidt narvi og troede at de kunne have samme værelse, men den går ikke med at det legetøj, seng osv. 

Han ved godt at han altid kan komme op til os om natten hvis det er, men det gør han aldrig, han er god til at sove når først han sover. Vi har også tændt lys i trappen som han kan finde vej om natten.

Men hvad gør ham så når han bliver ved med at stå op igen og igen, hvis vi ikke sidder ved ham??

Puha den er svær. Jeg har desværre ingen erfaring med unger der står op, da min datter altid bliver i sengen når hun er puttet....

Men noget tyder da på, at han måske er utryg fordi han ligger for langt fra jer - den er jo ikke så nem at løse

Hmmm, håber der er nogle andre, der har nogle guldkorn til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.