Suttekæder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. juni 2011

LC

Jeg har lige et spørgsmål om suttekæder, og vil høre hvad i andre har af erfaringer.

Er det bedst at bruge en suttekæde med træperler eller af stof?

Har set på denne søde suttekæde med en sommerfugl , men den er med træperler.

Og så kom jeg til at tænke på om den bliver for tung at gå rundt med, og om det sidder i vejen, fordi den er "stor" - altså i forhold til hvis jeg køber sådan en tynd suttekæde som egentelig bare er et stykke stof.

Omvendt så tror jeg også min datter vil synes træperlerne er fine, og ville lege lidt med den, hvilket hun nok ikke vil med et stykke stof.

Så erfaringer søges....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Tona

Jeg har lige et spørgsmål om suttekæder, og vil høre hvad i andre har af erfaringer.

Og så kom jeg til at tænke på om den bliver for tung at gå rundt med, og om det sidder i vejen, fordi den er "stor" - altså i forhold til hvis jeg køber sådan en tynd suttekæde som egentelig bare er et stykke stof.

Omvendt så tror jeg også min datter vil synes træperlerne er fine, og ville lege lidt med den, hvilket hun nok ikke vil med et stykke stof.

Så erfaringer søges....

Vi prøvede adskillige forskellige suttekæder til Amanda. Først en med træperler som jeg bare syntes var så fin. Den blev for stor og tung for hende. Trak nærmest sutten ud af munden. Så prøvede vi en af stof, men eftersom hun gylper en del blev den bare så klam og kunne ikke vaskes. Til sidst efter alt andet var prøvet, fik hun en af de der suttekæder i små plastic-ringe fra Nuk. Ikke særlig fikst...men billig og den virker. Tilpas længde og ikke for tung og hun kan godt lide at lege med ringene i den...

Jeg fandt ud af at vægten og længden er rigtig vigtig. Hvis den er for kort eller for tung er det alt for svært for barnet at holde sutten inde i munden...i alt fald mit barn

Anmeld

29. juni 2011

Ryberg

altså min erfaring er at trækæderne er for tunge.. Lasses sut røg hele tiden ud af munden.. og der var stof bare bedre...

Men har en veninde som bruger trækæderne, og det fungerer bare rigtig fint og barnet leger med dem..

så tror det måske handler om hvad dit barn har det bedst med.. og så prøve sig frem

Anmeld

29. juni 2011

AnneBJ

Jeg tror du har helt ret i dine observationer!

Det eneste jeg har hørt er, at når de får tænder, er det ikke godt med en tung suttekæde, da den gør sutten tung, og de dermed skal bide ekstra sammen om sutten for at holde på den = tænder bliver skæve..

Vi har en med træperler (min søn er 3 mdr) som han ofte bruger at lege med, bide i, kigge på  osv.

Anmeld

29. juni 2011

maria_wlt

LC skriver:

Så erfaringer søges....

De kæde du henviser til har jeg købt til Ene.. De er meget stive og tunge

Brugte dem her til Tristan

http://littlediva.dk/suttekde-navn-model-nanna-p-374.html

Og det virker

Anmeld

29. juni 2011

LC

Altså vil ikke have at min datter render rundt med en suttekæde hele tiden, hun skal kun bruge den når hun f.eks sidder i sin autostol bag i bilen, så hun selv kan fange sin sut igen.

og når vi er ude nogle steder hvor jeg ikke vil at hendes sut falder på gulvet.

Herhjemme skal hun ikke bruge den.

Anmeld

29. juni 2011

LC

maria_wt skriver:

De kæde du henviser til har jeg købt til Ene.. De er meget stive og tunge

Brugte dem her til Tristan

http://littlediva.dk/suttekde-navn-model-nanna-p-374.html

Og det virker

Okay det var måske værd at overveje... gider ikke en suttekæde som er helt stiv, og ikke kan bevæge sig.

Men omvendt så den du henviser til koster over 3 gange så mege... så må nok ud og lede efter en anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.