Kravler op overALT (knap 14 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

Henri84

Jeg er virkelig seriøst ved at være bekymret for hvornår det går rigtig galt herhjemme.. Vi har forsøgt at børnesikre så godt som vi kan, men Alberte søger alt hvad der kan kravles på pt! Hun kravler simpelthen op overALT, bare vi kigger væk 2 sekunder!
Før stillede vi triptrapperne ind på soveværelset og lukkede døren så hun ikke kunne bruge dem hvis vi vidste vi ville komme i en situation hvor vi ikke lige kunne være over hende 110 % (toiletbesøg, madlavning etc.) Men nu kommer hun selv op på stole, sofa, sofabord, og kravler fra stolene videre op på spisebord, havebord osv.. Og hun er jo slet slet ikke klar over endnu at det er farligt, og hun kan heller ikke finde ud af selv at kravle ned igen!
Jeg er SÅ bange for at hun skal falde på hovedet ned på klinkerne eller fliserne!! Den anden dag faldt hun på hovedet ned fra sofaen, hvilket resulterede i en ordentlig bule og en noget pylret pige! HELDIGVIS er vores sofa relativt lav, men jeg tør slet ikke tænke hvad der var sket hvis det havde været f.eks. spisebordet hun var faldet på hovedet ned fra!
Hvad gør vi?? For det er da godt nok lidt besværligt at flytte 4 spisebordsstole, 4 havestole, 2 triptrapper og en skammel flere gange om dagen Hvornår begynder de at få denne her forståelse for at ting er farlige? Hvad kan vi gøre for at få hende til at stoppe? Hun bliver selvfølgelig taget ned med det samme og får at vide at det er forbudt, men lige lidt hjælper det
DP har samme problem, skal være over hende 110% fordi hun klatrer overalt hvor hun kan komme til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

LISBETH:-)

Følger meget med for min Elina på 13 mdr gør nøjagtig det samme. Hun er overalt! og man har ikke et roligt øjeblik. Her har vi heldigvis ikke fået nogen skader endnu, men det er næsten uundgåligt sådan som hun kravler op på alt. Jeg er udmatten når dagen er slut fordi man ikke har et roligt øjeblik

Anmeld

28. juni 2011

Henri84

lisbeth2910 skriver:

Følger meget med for min Elina på 13 mdr gør nøjagtig det samme. Hun er overalt! og man har ikke et roligt øjeblik. Her har vi heldigvis ikke fået nogen skader endnu, men det er næsten uundgåligt sådan som hun kravler op på alt. Jeg er udmatten når dagen er slut fordi man ikke har et roligt øjeblik

Man har nemlig ikke et roligt øjeblik med sådan nogle krudtugler
Pyha altså, begynder helt at svede igen bare ved tanken

Anmeld

28. juni 2011

Henri84 skriver:

Man har nemlig ikke et roligt øjeblik med sådan nogle krudtugler
Pyha altså, begynder helt at svede igen bare ved tanken

hæ hæ ja jeg får stress bare af og gå på toilettet fordi jeg bare ved at hun har leget bjergbestiger mens jeg er væk.

Igår stod hun så oppe i storesøsters højseng da jeg kom ind på værelset. Hun har så fundet fidusen i at kravle op at stigen. CHOK så nu er det også slut med at være derinde uden opsyn.

I vuggestuen siger de også at de har fået kamp til stregen fordi Elina kravler op overalt. De har sådan nogen små stole som hun bruger hele dagen på at kravle op og kralve/falde ned fra. Når så de lige kigger væk så ser hun sit snit til lige og forsøge med bordet også. Men hvad de skal da lave noget for deres penge. hi hi

Anmeld

28. juni 2011

Henri84

lisbeth2910 skriver:

hæ hæ ja jeg får stress bare af og gå på toilettet fordi jeg bare ved at hun har leget bjergbestiger mens jeg er væk.

Igår stod hun så oppe i storesøsters højseng da jeg kom ind på værelset. Hun har så fundet fidusen i at kravle op at stigen. CHOK så nu er det også slut med at være derinde uden opsyn.

I vuggestuen siger de også at de har fået kamp til stregen fordi Elina kravler op overalt. De har sådan nogen små stole som hun bruger hele dagen på at kravle op og kralve/falde ned fra. Når så de lige kigger væk så ser hun sit snit til lige og forsøge med bordet også. Men hvad de skal da lave noget for deres penge. hi hi

Hihi ja det er da godt de kan, de små Deværre går det vidst en hel del ud over mødrenes nerver
Kan Elina selv komme ned igen, f.eks. fra højsengen eller et højt bord?
Her var min kæreste inde og hente tallerkener og da han 5 sek senere var på vej ud igen, sad hun på havebordet

Anmeld

28. juni 2011

Henri84 skriver:

Hihi ja det er da godt de kan, de små Deværre går det vidst en hel del ud over mødrenes nerver
Kan Elina selv komme ned igen, f.eks. fra højsengen eller et højt bord?
Her var min kæreste inde og hente tallerkener og da han 5 sek senere var på vej ud igen, sad hun på havebordet

NEJ hun kan overhovedet ikke komme ned. Eller jo men det er med hovedsprings metoden som er knapt så hensigtmæssig.

Hun kravler bare ud over kanten, og fatter overhovedet ikke at der er langt ned!

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Sådan tre piger har vi også haft. De har været overALT, i alt og oppe i alt. Det har givet mange blå mærker og buler, faktisk sagde de i vs at det var mange år siden de sidst havde haft så fysisk aktivt et barn, som vores yngste  De store fandt ud af at kravle op i vindueskarmen, og så svang de sig i gardinet indtil gardinstangen faldt ud af væggen

Men de har til gengæld fået en kanon motorik og i ca 2 års alderen klarer de det hele uden at falde.

Så der er nok ikke så meget at gøre, andet end at vente på at hun bliver ældre. Det holder op af sig selv

Anmeld

29. juni 2011

serinasmor

Jeg kan SAGTENS følge dig ... serina er også bjergbestiger ... vi har lært hende at kravle ned igen .. baglæns på den sikre måde... og at sætte sig ned på trappen og på den måde mestre at kravle ned af trappen ... så slap vi for rigtig mange bekymringer ... selvfølgelig falder hun af og til ... men hun er en rigtig udforsker .. så det kan vist ikke undgåes

Anmeld

29. juni 2011

Henri84

Ja det er jo skide godt for deres motorik
Jeg tror også vores plan i første omgang må være at forsøge at lære hende at kravle ned selv igen... Men pyyyha den tæs giver mig grå hår før tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.