feber og gåsehud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.364 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

2721

har lige brug for hjælp!
Min søn har forsat lige knap 40 i feber OG gåsehud, fryser han? Skal jeg give ham mere tøj på og kan det have en sammenhæng med at han kastede op da det startede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Chillien

Puslingen skriver:

har lige brug for hjælp!
Min søn har forsat lige knap 40 i feber OG gåsehud, fryser han? Skal jeg give ham mere tøj på og kan det have en sammenhæng med at han kastede op da det startede?

Kroppen varmer jo op til feber når man er syg for at komme af med det dårlige. så kunne forestille mig at luften jo føles koldere når man er varm, og man derfor fryser når man har feber...

Han må ikke blive kold når han er syg så han skal blive under dynen... Men han skal heller ikk dø af hedeslag... Og så masser af vand... Og evt noget juice eller noget med lidt vitaminer i...

Anmeld

28. juni 2011

Chillien

Chillien skriver:

Kroppen varmer jo op til feber når man er syg for at komme af med det dårlige. så kunne forestille mig at luften jo føles koldere når man er varm, og man derfor fryser når man har feber...

Han må ikke blive kold når han er syg så han skal blive under dynen... Men han skal heller ikk dø af hedeslag... Og så masser af vand... Og evt noget juice eller noget med lidt vitaminer i...

Skal forrsten lige huske at sige jeg ikke er læge og ikk har noget dokument for at det er sådan tingene hænger sammen...

Anmeld

28. juni 2011

2721

Chillien skriver:

Skal forrsten lige huske at sige jeg ikke er læge og ikk har noget dokument for at det er sådan tingene hænger sammen...

Tak for svar. Hans feber er steget 40, 5 så tænker lidt det måske er derfor, han er nemlig også gået kold i ine arme nu.

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Puslingen skriver:

har lige brug for hjælp!

Du må ikke give for meget tøj på, når feberen er så høj.
En body eller lille bluse og ble, samt sokker er nok, og så ellers sørge for at han IKKE for varmt indpakket. Et lille tæppe over sig er nok
Han må ikke få træk eller kulde.
Så hold ham inde og hold vinduerne lukkede i det rum han er i.

Gåsehud opstår pga af feberens samarbejde med kroppen, for at bekæmpe virus og bakterier.

Nu siger du at han startede med at kaste op...hvordan ser hans tunge ud?
Hvis han får meget rød tunge, så den ligner et lille hindbær eller han begynder at slå ud, så kontakt omgående lægen.
Det kan være scarlagensfeber og det skal behandles med antibiotika.
Men det kan også være andre børnesygdomme...eller bare en helt almindelig mavevirus.
Men hellere ringe en gang for meget end for lidt til lægen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juni 2011

Chillien

Puslingen skriver:

Tak for svar. Hans feber er steget 40, 5 så tænker lidt det måske er derfor, han er nemlig også gået kold i ine arme nu.

40,5 er ret højt... Jeg ville lige ringe til lægen og høre... Bare for at være sikker..

Anmeld

28. juni 2011

2721

Chillien skriver:

40,5 er ret højt... Jeg ville lige ringe til lægen og høre... Bare for at være sikker..

han var både til lægen i går og i søndags de siger det er en virus, da de har testet blodet for infektion

Anmeld

28. juni 2011

2721

SussieThyssen skriver:

Du må ikke give for meget tøj på, når feberen er så høj.
En body eller lille bluse og ble, samt sokker er nok, og så ellers sørge for at han IKKE for varmt indpakket. Et lille tæppe over sig er nok
Han må ikke få træk eller kulde.
Så hold ham inde og hold vinduerne lukkede i det rum han er i.

Gåsehud opstår pga af feberens samarbejde med kroppen, for at bekæmpe virus og bakterier.

Nu siger du at han startede med at kaste op...hvordan ser hans tunge ud?
Hvis han får meget rød tunge, så den ligner et lille hindbær eller han begynder at slå ud, så kontakt omgående lægen.
Det kan være scarlagensfeber og det skal behandles med antibiotika.
Men det kan også være andre børnesygdomme...eller bare en helt almindelig mavevirus.
Men hellere ringe en gang for meget end for lidt til lægen.

Kærligst
Sussie

Tak, tror det var fordi feberen var på vej op, for den steg hurtig lige knap 1 grad.
Han var jo til lægen i går hvor det tjekkede øre, hals, lunger og blodet for infektion. Der var intet at komme efter Så de sagde det var en slem virus og hans største problem var mangel på mad og væske. Men han drikker fint. Har fået sodavandsis idag og lidt bolle, og frugtgrød med æble og jordbær og det var så grøden der kom retur. Han "kløede" sig i mund/hals. Han har små hostet i nat og i løbet af dagen. Men han havde 1times tid efter sodavandsisen hvor han var ok frisk. Men så gik det stærkt med at han fik gåsehud/kastede op feberen steg til 40,5 og siden har han ligget på min mave og sovet. Han vågner kort op hver 10 min ca gråder og jeg trøster og så sover han igen.
Ja, så fik du lige det hele.
Kan jeg gøre andet end det jeg gør?

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Puslingen skriver:

Tak, tror det var fordi feberen var på vej op, for den steg hurtig lige knap 1 grad.
Han var jo til lægen i går hvor det tjekkede øre, hals, lunger og blodet for infektion. Der var intet at komme efter Så de sagde det var en slem virus og hans største problem var mangel på mad og væske. Men han drikker fint. Har fået sodavandsis idag og lidt bolle, og frugtgrød med æble og jordbær og det var så grøden der kom retur. Han "kløede" sig i mund/hals. Han har små hostet i nat og i løbet af dagen. Men han havde 1times tid efter sodavandsisen hvor han var ok frisk. Men så gik det stærkt med at han fik gåsehud/kastede op feberen steg til 40,5 og siden har han ligget på min mave og sovet. Han vågner kort op hver 10 min ca gråder og jeg trøster og så sover han igen.
Ja, så fik du lige det hele.
Kan jeg gøre andet end det jeg gør?

Nej egentligt ikke.

Du skal ikke give ham ret meget mad..en del børn er tilbøjelige til at kaste op ved feber.
Så bare giv ham is, og koldt vand...evt kold kamillete med et lille nip sukker og salt..og nogle kiks.
Men hold mælkeprodukter væk for det har det med at skille ad i maven når de er syge og så danner det ekstra syre.
Og giv ham så lidt panodil til aften, som lægen sagde, så han kan få sovet.

Anmeld

28. juni 2011

Fru Nielsen

Selvom man har feber kan man godt fryse lidt... Kender du ikke det fra dig selv??

Ikke giv ham mere tøj på, måske lige et lagen over, men ellers kun ble og eller underbukser.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.