Hvornår? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Kom til og tænke på HVORDAN og HVORNÅR babyer...

.... vender sig fra maven til ryg?
.... ryg til maven`?
.... kommer op på alle fire?
.... Kravler?

Og her tænker jeg hvordan kommer de fra og ligge på maven til og komme op på alle fire og alt det imellem, er det noget man skal hjælpe/træne dem til eller kommer det af sig selv når de ligger på maven? og hvor gamle er de ved de forskellige ting?

er der noget man skal "træne"/lege med dem for at de lære ting?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

GitteC78

Det er jo meget forskelligt fra barn til barn, hvornår de gør de forskellige ting.

Men min søn på 9 mdr. var 5 mdr. da han vendte fra fra mave til ryg og 5 mdr. og 3 uger da han vendte sig fra ryg til mave. Han var ca 8 mdr da han begyndte at komme op på alle 4. Han kravler stadig ikke, men kommer frem på maven. Han er overalt...

Man skal træne babyer til at ligge på maven. Min søn hadede at ligge på maven, hver gang han kom om, skreg han. Så hver dag lagde vi kan på maven 5 min af gangen, så kan kunne vænne sig til det og blive glad for det.

Men de andre ting skal man ikke træne dem i, det er en del af deres udvikling, så det skal nok komme. Jo mere de ligger på maven f.eks. jo stærkere bliver de i ryggen.

Anmeld

28. juni 2011

Tona

Det lyder som en spændende tråd det her. Det har jeg også selv tænkt en del over. Amanda (knap 6 mdr) vil rigtig gerne ligge på maven, og hun triller selv om på maven når hun ligger på ryggen. Men hun kan ikke finde ud af at trille fra maven og om på ryggen. Dette undrer mig, for jeg troede at børn først begyndte at trille om på ryggen fra maven og ikke, som Amanda, omvendt

Anmeld

28. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Amandas-mor skriver:

Det lyder som en spændende tråd det her. Det har jeg også selv tænkt en del over. Amanda (knap 6 mdr) vil rigtig gerne ligge på maven, og hun triller selv om på maven når hun ligger på ryggen. Men hun kan ikke finde ud af at trille fra maven og om på ryggen. Dette undrer mig, for jeg troede at børn først begyndte at trille om på ryggen fra maven og ikke, som Amanda, omvendt

begyndte hun på det helt af sig selv en dag da hun lå på ryggen, eller nogetdu har hjulpet hende på vej til på en måde?

Anmeld

28. juni 2011

Tona

MaleneS2011baby<3 skriver:

begyndte hun på det helt af sig selv en dag da hun lå på ryggen, eller nogetdu har hjulpet hende på vej til på en måde?

Hun har selv prøvet noget til for at lære det, men jeg har hjulpet hende på den måde, at når hun lå på ryggen, så har jeg gjort det til en leg at jeg grinede og pjattede med hende, mens jeg tog fat i hendes ankler og drejede hende rundt (sp viste mig det). Ud over det, så har  min kæreste haft hende liggende på et tæppe og så trukket forsigtigt i enden af det så hun stille og roligt trillede rundt. Altså ikke voldsomt eller noget

Anmeld

28. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Amandas-mor skriver:

Hun har selv prøvet noget til for at lære det, men jeg har hjulpet hende på den måde, at når hun lå på ryggen, så har jeg gjort det til en leg at jeg grinede og pjattede med hende, mens jeg tog fat i hendes ankler og drejede hende rundt (sp viste mig det). Ud over det, så har  min kæreste haft hende liggende på et tæppe og så trukket forsigtigt i enden af det så hun stille og roligt trillede rundt. Altså ikke voldsomt eller noget

det skal da prøves..
var det kun anklerne eller også en hånd?

Anmeld

29. juni 2011

Tona

det skal da prøves..
var det kun anklerne eller også en hånd?

Nej altså man tager bare en ankel i hver hånd og så evt "gynger" barnet fra side til side lidt på ryggen og så vupti helt om på maven

Anmeld

29. juni 2011

Prinsessens'Mor<3

Amandas-mor skriver:

Nej altså man tager bare en ankel i hver hånd og så evt "gynger" barnet fra side til side lidt på ryggen og så vupti helt om på maven

åhh okay..

Hvor længe gjorde i sådan før hun selv fandt ud af det?

Anmeld

29. juni 2011

Clisolka

Hej piger..
Kom til og tænke på HVORDAN og HVORNÅR babyer...

.... vender sig fra maven til ryg?
.... ryg til maven`?
.... kommer op på alle fire?
.... Kravler?

Og her tænker jeg hvordan kommer de fra og ligge på maven til og komme op på alle fire og alt det imellem, er det noget man skal hjælpe/træne dem til eller kommer det af sig selv når de ligger på maven? og hvor gamle er de ved de forskellige ting?

er der noget man skal "træne"/lege med dem for at de lære ting?

- Malene&Maja

Isabella var ca. 8 uger da hun kunne vende sig fra mave til ryg - hun var stædig og ville ikke ligge på maven 

Hun var ca. 5-5½ måned da hun vendte sig fra ryg til mave. 

Nu er hun 8 mrd og kan stadig ikke stå på alle 4 - hun har endnu ikke fundet ud af hvad bentøjet bruges til (foruden de skal i munden), så kavle kan hun ikke endnu, men hun møver sig frem 

Som også GitteC78 skriver, så er det forskelligt fra barn til barn 

Anmeld

29. juni 2011

Tona

åhh okay..

Hvor længe gjorde i sådan før hun selv fandt ud af det?

Hmmm...det er jeg ikke helt sikker på...måske omkring en måned. Men da hun begyndte at finde ud af det var der en lang periode hvor hun kom halvvejs om og så strandede på siden fordi hun ikke kunne gennemskue at armen skulle med om. I den periode, når det skete, viste jeg hende hvad hun skulle gøre ved sin arm og hjalp hende med at trille helt rundt.

Men ved ikke om man kan sammenligne børn for de er jo ret forskellige, men det kan da være at I kan have glæde af det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.