Fertilitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg er en ung pige på 23 år, og ja jeg er ikke ret gammel, og har mange år i nu til at finde den rigtig mand.

Troed jeg havde fundet den rigtig mand, men han er ikke sikker på han vil have børn, og har nu kendet hinanden i snart 2 år, og har været sammen og fra hinanden mange gange. Da han er noget ældre end mig, og ikke rigtig vil kendes ved han, han er sammen med så en ung kvinde.

Har har tænkte på og få et barn selv. Har været inde og undersøge en del efterhånden, da det jo selvfølgeligt ikke noget man bare gør.  Har en tid ved min egen læge om 3 uger, og håber på og få en god snak der også. 

Ved jeg vil have åben doner, så meget ved jeg. 

Men der er en masse ting jeg mangler og finde ud af.

Feks. Får man er endeligt 3 forsøg, eller om det kun er par, eller om man overhoved får det, selv skal betale det hele?

Hvis man skal i homonbehaldling, hvor hårdt tager det på en?'

Skal man starte med en snak med ens egen læge, og tage den der fra eller?

Håber der er nogle der kan hjælpe med noget svar ud over det her.

Håber også i vil tage mine spørgsmål seriøs.

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

modesty

Ja, du skal snakke med din læge og tage den derfra :-) Han vil henvise dig til en gynækolog eller en fertilitetsklinik hvor insemineringen vil blive foretaget.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om en sådan insemination her foregår på samme måde som hvis et par med fertilitetsproblemer skal insemineres... Men under alle omstændigheder er det en meget mild proces m.h.t. hormoner o.s.v. Du skal ikke bekymre dig for bivirkninger.

Der er ingen der får noget gratis længere, så du skal betale selv. Jeg er ikke helt sikker, men mener at det er omkring 5.000 kr. pr. insemineringsforsøg.

Du kan evt. google lidt, der ligger masser af information på nettet. Der kan du sikkert få svar på dine spørgsmål.

Anmeld

27. juni 2011

Masig

Hmm, jeg er ikke helt sikker på de bare sådan lige går med til at inseminere dig når du er så ung.. du har jo massevis af tid til at finde en partner i...

Synes bare jeg har hørt at man ikke bare sådan lige kan få den hjælp når man er så ung, men hvad ved jeg :-)

Du må jo bare tage en snak med din læge og se hvad han/hun siger... det er i hvert fald nok dér du skal starte...

Anmeld

27. juni 2011

baby012

er det ikke noget med at man skal være minimum 26 før de vil overveje at insemiere dig ?? mener jeg at have fået a vide a en veninde der ikke kunne før  

jeg mener det er omkring 5 - 9000 kr pr. forsøg man skal betale.. derudover skal du igennem en del undersøgelser for at se om du er egnet til at have et barn alene (pga. de gange man har måtte fjerne barn fra mor kort tid efter fødsel) .. 

Anmeld

27. juni 2011

modesty

Ring til http://www.storkklinik.dk/ og snak med dem. De er meget erfarne og har været i gang i mange år.

Anmeld

27. juni 2011

Mutti2B

gravid20 skriver:

er det ikke noget med at man skal være minimum 26 før de vil overveje at insemiere dig ?? mener jeg at have fået a vide a en veninde der ikke kunne før  

jeg mener det er omkring 5 - 9000 kr pr. forsøg man skal betale.. derudover skal du igennem en del undersøgelser for at se om du er egnet til at have et barn alene (pga. de gange man har måtte fjerne barn fra mor kort tid efter fødsel) .. 

Jeg var så aldrig været til en undersøgelse for at se om jeg var egnet til at få et barn alene. Hvor har du dog hørt det henne?

Anmeld

27. juni 2011

FogL

gravid20 skriver:

Når man selv betaler, kan de vel ikke bestemme hvor gammel man skal være? 

Anmeld

27. juni 2011

nielsen80

Er meget i tvivl om aldersgræsen, mener faktisk der er en, men det vil din læge/gynækolog kunne hjælpe dig med at finde ud af. Mht til betaling, betaler alle selv - også par med fertilitetsproblemer. Der findes ikke længere noget der hedder 3 gratis forsøg, så du vil helt sikker skulle betale selv.

Held og lykke med det hele

Anmeld

27. juni 2011

modesty

Jeg er ret sikker på at der ikke er nogen aldersgrænse (jo myndigheds-alder, men ikke derudover).

Anmeld

28. juni 2011

Anonym trådstarter

Har fået en masse svar de sidste to dage.

Har fundet det rigtig sted i århus, og de er rigtig søde, og har hjulpet meget, med nogle svar.

Der er ikke nogle aldergrænse. Ved jeg selvfølgeligt ikke om der er, hvis du går i gennem det offenlige system.

De vil gerne hjælpe mig der nede. Og det koster 4000-6000 per gang.

Har været nede ved egen læge idag, og fået taget blodprøver, og regner med at blive envist til en gynækolog her først på næste uge. Hvor der ville tages flere prøver.

Har stadig en del der skal tages stilling til. Men er godt på vej, mod til største ønske om, at sætte et lille barn til verden.

Så mange tak for alle svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.