de forfærdelige 2....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg tror, at jeg bliver sindsyg.

Jeg er hele tiden på kanten af at gøre noget rigtig slemt ved min 2årig datter. Selv om alt i mig siger, at det er forkert at bruge vold og afstraffelser både fysiks som verbalt. Men hun kan drive mig der hen hvor jeg har svært ved ikke at styre mig!!!!

Og NEJ jeg har ikke gjort noget endnu, men kan mærke at jeg skal anstrenge mig mere og mere for ikke at kamme over. Jeg kommer nogle gange til at sige noget det ikke er helt heldigt.... Men jeg bliver bare SÅ VRED.

Skulle bare af med det. Er faktisk rigtig ked af at "miste hovedet". Jeg vil jo bare gerne have at hun føler sig elsker (det er hun MEGET højt) og at hun er vigtig og betydningsfuld (for det er hun)  og helt aldeles fantastisk ( og det er hun helt bestemt). Men med alt den irettesættelse og skæld ud, kan hun da kun tro at jeg ikke elsker hende, men det gør jeg RIGTIG meget! Jeg vil bare have at hun hører efter og acceptere at jeg ved bedst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er hele tiden på kanten af at gøre noget rigtig slemt ved min 2årig datter. Selv om alt i mig siger, at det er forkert at bruge vold og afstraffelser både fysiks som verbalt. Men hun kan drive mig der hen hvor jeg har svært ved ikke at styre mig!!!!

Og NEJ jeg har ikke gjort noget endnu, men kan mærke at jeg skal anstrenge mig mere og mere for ikke at kamme over. Jeg kommer nogle gange til at sige noget det ikke er helt heldigt.... Men jeg bliver bare SÅ VRED.

Skulle bare af med det. Er faktisk rigtig ked af at "miste hovedet". Jeg vil jo bare gerne have at hun føler sig elsker (det er hun MEGET højt) og at hun er vigtig og betydningsfuld (for det er hun)  og helt aldeles fantastisk ( og det er hun helt bestemt). Men med alt den irettesættelse og skæld ud, kan hun da kun tro at jeg ikke elsker hende, men det gør jeg RIGTIG meget! Jeg vil bare have at hun hører efter og acceptere at jeg ved bedst!

Sådan er de i den alder..og ja, de kan drive en til vanvid..så jeg kan sagtens føle dig.
Stop med at diskutere. Skær igennem et nej er et nej.
Stop med argumenter og diskussioner.
Når der er noget hun ikke må, så sig NEJ!
Og lystrer hun ikke, så sæt hende til timeout i gangen, på værelset eller i et andet lokale, og så kan hun komme igen når hun er sød.
Det er en periode, der kan tage 2 til 4 uger, men det virker.

Og så kan du tælle til ti.
Spil vred FØR du bliver det.
Tag trolden i hoved og mås og afsted med hende.
SÅ kan I kamme, kysse og du kan fortælle hende bagefter at du elsker hende, men der er kke noget ved at være sammen med børn, der hele tiden laver ballade og skaber uhygge og skældud.
Så skal hun nok lære det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

er enig med sussie. vi bruger timeout til vores datter når hun ikk høre efter og vi har sagt nej til hende.
hun sidder inde i stuen og hvis hun bliver ved med at være på tværs ryger hun ind i hendes seng når vi har talt til 10 og så bliver hun der inde til hun er god igen og der går max 2 minutter.
så kommer hun ud og vi giver hende et kys og et kram. og så er der ikke mere med det.
hun er lige blevet 2 idag så, børn i den alder forstår godt timeout når man køre det ind for dem og man står fast.

Anmeld

26. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes faktisk det er en god i det med time out, vi bruger den faktisk her hejmme en gang i mellem.

Tak for rådet

Anmeld

26. juni 2011

eElak

SussieThyssen skriver:

Sådan er de i den alder..og ja, de kan drive en til vanvid..så jeg kan sagtens føle dig.
Stop med at diskutere. Skær igennem et nej er et nej.
Stop med argumenter og diskussioner.
Når der er noget hun ikke må, så sig NEJ!
Og lystrer hun ikke, så sæt hende til timeout i gangen, på værelset eller i et andet lokale, og så kan hun komme igen når hun er sød.
Det er en periode, der kan tage 2 til 4 uger, men det virker.

Og så kan du tælle til ti.
Spil vred FØR du bliver det.
Tag trolden i hoved og mås og afsted med hende.
SÅ kan I kamme, kysse og du kan fortælle hende bagefter at du elsker hende, men der er kke noget ved at være sammen med børn, der hele tiden laver ballade og skaber uhygge og skældud.
Så skal hun nok lære det.

Kærligst
Sussie

Det der skulle jeg have læst for noget tid siden.. ;-)

Men det bekræfter dog det som jeg selv mente jeg burde gøre... Selvom jeg godt nok har haft indre kampe med mig selv.. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.